Приказ основних података о дисертацији

ENITUR ZEB protiv rutine u kreiranju zvučne slike

dc.contributor.advisorMaksimović, Zoran
dc.contributor.otherMilijanović, Dobrivoje
dc.contributor.otherMaksimović, Zoran
dc.contributor.otherVitkai Kučera, Agota
dc.contributor.otherKokotović, Nikola
dc.contributor.otherŠpegar, Ljubiša
dc.creatorKljajić, Ivan
dc.date.accessioned2022-12-27T18:01:23Z
dc.date.available2022-12-27T18:01:23Z
dc.date.issued2022-09-24
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija165753026919261.pdf?controlNumber=(BISIS)120641&fileName=165753026919261.pdf&id=20087&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=120641&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije165753027770375.pdf?controlNumber=(BISIS)120641&fileName=165753027770375.pdf&id=20088&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21124
dc.description.abstract  ЕНИТУР ЗЕБ је докторски уметнички пројекат који преиспитује конвенције и рутине у креирању звучне слике у аудио-визуелним делима. Назив ЕНИТУР ЗЕБ представља игру речи у чијој је основи налази синтагма ,,без рутине”, представљена ретроградно и сугерише потребу за проналажењем решења и техника које ће очувати и унапредити идентитет и оригиналност ауторске идеје кроз поступак који одустаје од устаљених начина размишљања и решења у креирању аудио-визуелног садржаја. Ограничени рокови и ресурси у реализацији пројеката у условима у којима је култура често приморана да се сама о себи стара, постављају пред музичаре, музичке продуценте и дизајнере звука скоро немогуће захтеве, који их приморавају да проналазе решења која су на граници могућег. Тренутак у коме аудио-визуелни уметник одлучи да одустане од конвенција и неписаних правила из наведених или других разлога јесте тренутак у коме ауторско дело добија нову шансу. Студијски услови, који су деценијама уназад подразумевали одређену акустичку обраду, техничке и технолошке предуслове, дефинисана примарна и секундарна акустичка окружења, напретком и демократизацијом технологије су доживели трансформацију која ствара амбијент да сваки стан постане студио, а сваки мобилни телефон напредна режијска соба. Потенцијали који се на тај начин стварају аудио-визуелним уметницима су велики, али само онда када препознају могућности које су им надохват руке. Циљ истраживања и реализације овог докторског уметничког пројекта јесте допринос разумевању позиције дизајнера звука и музичких продуцената у контексту схватања задатака који припадају савременој уметничкој пракси, уз претпоставку да ЕНИТУР ЗЕБ може да функционише као коцепт и метод у реализацији аудио- -визуелних садржаја. Очекивани резултат истраживања је да ЕНИТУР ЗЕБ буде прихваћен од стране академске заједнице у уметничким пројектима и да настави живот у различитим продукцијским условима на фестивалима или алтернативној сцени. Практичан рад је аудио-визуелно-сценски перформанс у коме је основна идеја да звук, музика, покрет и светлост буду осмишљени и изведени истовремено, уживо на сцени, без претходнодне припреме, на тему која је саопштена тиму извођача на бини на почетку перформанса путем пројекција на платну.    sr
dc.description.abstract  ENITUR ZEB je doktorski umetnički projekat koji preispituje konvencije i rutine u kreiranju zvučne slike u audio-vizuelnim delima. Naziv ENITUR ZEB predstavlja igru reči u čijoj je osnovi nalazi sintagma ,,bez rutine”, predstavljena retrogradno i sugeriše potrebu za pronalaženjem rešenja i tehnika koje će očuvati i unaprediti identitet i originalnost autorske ideje kroz postupak koji odustaje od ustaljenih načina razmišljanja i rešenja u kreiranju audio-vizuelnog sadržaja. Ograničeni rokovi i resursi u realizaciji projekata u uslovima u kojima je kultura često primorana da se sama o sebi stara, postavljaju pred muzičare, muzičke producente i dizajnere zvuka skoro nemoguće zahteve, koji ih primoravaju da pronalaze rešenja koja su na granici mogućeg. Trenutak u kome audio-vizuelni umetnik odluči da odustane od konvencija i nepisanih pravila iz navedenih ili drugih razloga jeste trenutak u kome autorsko delo dobija novu šansu. Studijski uslovi, koji su decenijama unazad podrazumevali određenu akustičku obradu, tehničke i tehnološke preduslove, definisana primarna i sekundarna akustička okruženja, napretkom i demokratizacijom tehnologije su doživeli transformaciju koja stvara ambijent da svaki stan postane studio, a svaki mobilni telefon napredna režijska soba. Potencijali koji se na taj način stvaraju audio-vizuelnim umetnicima su veliki, ali samo onda kada prepoznaju mogućnosti koje su im nadohvat ruke. Cilj istraživanja i realizacije ovog doktorskog umetničkog projekta jeste doprinos razumevanju pozicije dizajnera zvuka i muzičkih producenata u kontekstu shvatanja zadataka koji pripadaju savremenoj umetničkoj praksi, uz pretpostavku da ENITUR ZEB može da funkcioniše kao kocept i metod u realizaciji audio- -vizuelnih sadržaja. Očekivani rezultat istraživanja je da ENITUR ZEB bude prihvaćen od strane akademske zajednice u umetničkim projektima i da nastavi život u različitim produkcijskim uslovima na festivalima ili alternativnoj sceni. Praktičan rad je audio-vizuelno-scenski performans u kome je osnovna ideja da zvuk, muzika, pokret i svetlost budu osmišljeni i izvedeni istovremeno, uživo na sceni, bez prethodnodne pripreme, na temu koja je saopštena timu izvođača na bini na početku performansa putem projekcija na platnu.    sr
dc.description.abstractENITUR ZEB is a doctoral art project that reviews conventions and routines in creating a sound image in audiovisual projects. The name ENITUR ZEB is a play of words based on the phrase "without routine", presented retrogradely that suggests the need to find solutions and techniques that will preserve and improve the identity and originality of the author's idea through a process that abandons established ways of thinking and solutions in creating audiovisual content. Limited deadlines and resources in the implementation of projects in conditions in which culture is often forced to take care of itself, place demands on musicians, music producers and sound designers that force them to find solutions that are on the verge of possible. The moment when an audiovisual artist decides to give up conventions and "unwritten rules" for thestated or other reasons is the moment when the author's work gets a new chance. Studio conditions, which for decades implied certain acoustic processing, technical and technological preconditions, defined primary and secondary acoustic environments, with the progress and democratization of technology, have undergone a transformation that creates an environment for every apartment to become a studio and every mobile phone an advanced director's room. The potentials created in this way for audiovisual artists are great, but only when they recognize the possibilities that are at their fingertips. The goal of research and realization of this doctoral art project is to contribute to understanding the position of sound designers and music producers in the context of understanding the tasks belonging to contemporary art practice, assuming that ENITUR ZEB can function as a concept and method in the realization of audiovisual content. The expected result of the research is that ENITUR ZEB will be accepted by the academic community in art projects and will continue to live in different production conditions at festivals or alternative scene. Practical work is an audiovisual and stage performance in which the basic idea is that sound, music, movement and light are designed and performed simultaneously, live on stage without prior preparation based on topics communicated to the team and stage performers at the beginning off the performance through screen projections.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherUniverzitet u Novom Sadu, Akademija umetnostisr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectЗвук, музика, продукција, перформансsr
dc.subjectZvuk, muzika, produkcija, performanssr
dc.subjectSound, music, production, performanceen
dc.titleЕНИТУР ЗЕБ против рутине у креирању звучне сликеsr
dc.title.alternativeENITUR ZEB protiv rutine u kreiranju zvučne slikesr
dc.title.alternativeENITUR ZEB against routine in creating a sound imageen
dc.typedoctoralThesissr
dc.rights.licenseBY
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/149098/Disertacija_13177.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/149099/Izvestaj_komisije_13177.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21124


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији