Транспарентност и рефлексија – променљивост просторних односа дела и његовог окружења
Transparentnost i refleksija – promenljivost prostornih odnosa dela i njegovog okruženja
Докторанд
Благојев, МирјанаМентор
Sredanović, JelenaЧланови комисије
Vujanović, MilošSredanović, Jelena
Šuput, Borislav
Hajrović, Dragan
Antonijević, Radoš
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
Докторски уметнички пројекат Транспарентност и рефлексија – променљивост просторних односа дела и његовог окружења базира се на истраживању утицаја особина транспарентности и рефлексија на променљивост просторних односа дела и његовог окружења у ентеријеру и екстеријеру, употребом стакла и огледала као доминантних материјала од којих су израђена дела. Пројектом се настоји одбранити став да особине транспарентности и рефлексије могу бити кључан фактор у успостављању релација субјекат–објекат–окружење. У данашње време када виртуелна реалност полако осваја нашу свакодневицу, позиција реципијента уметничког дела поново постаје актуелна. Особине транспарентности и рефлексије омогућавају креирање простора који је на граници реалног и виртуелног (илузионистичког) простора у ком реципијент директно учествује и од његове позиције зависи начин виђења тог простора. У писаном делу пројекта разматрају се питања односа дела и његовог окружења, унутрашњег и спољашњег простора дела, перспективе као је...дне од основних метода описивања простора и њених манифестација данас, светла и сенке као компонената грађења просторних односа, као и односа архитектуре и скулптуре, уз стављање акцента на позицију посматрача у перцепцији дела. Ова питања разматрају се на примерима мојих скулптура и амбијенталних инсталација у ентеријеру и екстеријеру, које су резултат дугогодишењег истраживања употребе стакла и огледала као материјала у скулптури и инсталацији
Doktorski umetnički projekat Transparentnost i refleksija – promenljivost prostornih odnosa dela i njegovog okruženja bazira se na istraživanju uticaja osobina transparentnosti i refleksija na promenljivost prostornih odnosa dela i njegovog okruženja u enterijeru i eksterijeru, upotrebom stakla i ogledala kao dominantnih materijala od kojih su izrađena dela. Projektom se nastoji odbraniti stav da osobine transparentnosti i refleksije mogu biti ključan faktor u uspostavljanju relacija subjekat–objekat–okruženje. U današnje vreme kada virtuelna realnost polako osvaja našu svakodnevicu, pozicija recipijenta umetničkog dela ponovo postaje aktuelna. Osobine transparentnosti i refleksije omogućavaju kreiranje prostora koji je na granici realnog i virtuelnog (iluzionističkog) prostora u kom recipijent direktno učestvuje i od njegove pozicije zavisi način viđenja tog prostora. U pisanom delu projekta razmatraju se pitanja odnosa dela i njegovog okruženja, unutrašnjeg i spoljašnjeg prostora del...a, perspektive kao jedne od osnovnih metoda opisivanja prostora i njenih manifestacija danas, svetla i senke kao komponenata građenja prostornih odnosa, kao i odnosa arhitekture i skulpture, uz stavljanje akcenta na poziciju posmatrača u percepciji dela. Ova pitanja razmatraju se na primerima mojih skulptura i ambijentalnih instalacija u enterijeru i eksterijeru, koje su rezultat dugogodišenjeg istraživanja upotrebe stakla i ogledala kao materijala u skulpturi i instalaciji
Doctoral art project Transparency and reflection – variability of artwork spatial relations and its surroundings is based on the research of the influences of transparency and reflection characteristics on variability of artwork relations and its surroundings in interior and exterior design by the use of glass and mirror as dominant materials used for the production of the artworks. The project is aimed to justify the stand claiming the transparency and reflection could be the key factor in building relations between the subject / object / surrounding. In present time, when virtual reality slowly conquers our everyday living, the position of the recipient of the artwork becomes popular again. The characteristics of transparency and reflection provide the creation of the space at the edge of real and virtual (illusionistic) space where recipient directly participate and his/her position defines the vision of space. In the written part of the project, there are issues being considered re...garding the relations between the artwork and its surrounding, internal and external space of the artwork, perspective as one of the basic methods in describing the space and its manifestations today, light and shadow as components in building spatial relations, as well the relations between architecture and sculpture with an accent to the position of the viewer in the perception of the artwork. These questions are considered at the examples of my sculptures and ambient installations in the interior and exterior design, that are the result in the long term research of the use of glass and mirror as materials in sculpture and installation.