Приказ основних података о дисертацији

Choreographic memory: research of choreographic folk practice in popular culture

dc.contributor.advisorStojanović, Dragana
dc.contributor.otherŠuvaković, Miodrag
dc.contributor.otherMandarić, Sanja
dc.creatorKrasin Matić, Maja
dc.date.accessioned2022-12-01T09:17:31Z
dc.date.available2022-12-01T09:17:31Z
dc.date.issued2022-09-20
dc.identifier.urihttps://singipedia.singidunum.ac.rs/autor/56427-maja-krasin-maticsr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/20892
dc.description.abstractДокторска дисертација Кореографска меморија: истраживање кореографске народне праксе у популарној култури усмерена је наjпре на успостављање и детерминисање концепта кореографска меморија. Термин кореографска меморија у овом раду се третира као феномен који се одвија код извођача кореографије народне игре као појединца, а затим и као део колектива у којем је у нераскидивом синкретичком јединству обједињено више различитих кореографских елемената (кинетика, простор, музика, време и експресија). Успостављање концепта кореографска меморија захтева комплексан и интердисциплинаран приступ, пре свега зато што је реч о концепту који није у досадашњим студијама плеса, нашао своје значајније место у истраживањима. Ипак, кореографска меморија може се рећи да има своју историјски континуирану присутност од момента када су се народне игре почеле кореографски обликовати и као такве учити, увежбавати и памтити, што се одвијало у наменским просторијама за пробе, да би се јавно извеле и приказале на сцени пред публиком. То значи да је кореографска меморија савремена и актуелна у сваком периоду историјског развитка не само у области кореографије народних игара, већ уопштено од када је почела да се обликује кореографска форма у уметничкој игри. Темељна полазишта за успостављање концепта кореографска меморија у овом раду се ослањају на анализу и интерпретацију везе музике и покрета у кореографској народној пракси у популарној култури. Основна усмерења су била питања у домену когнитивног приступа. Инкорпорирање когнитивних истраживања у домен студије плеса ствара плодоносно тло које поспешује (пре)испитивање досадашњих догми о односу музике и игре, као и потребу за будућим интердсициплинарним истраживањима процеса учења и памћења кореографије као уметничке форме. Концепт кореографска меморија структурисан на овај начин постаје предмет плесног научног дискурса чији се смисао, значење и вредност остварује у интертекстуалности различите природе.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherУниверзитет Сингидунум, Факултет за медије и комуникацију (ФМК)sr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет Сингидунумen
dc.subjectкореографска меморијаsr
dc.subjectперцепцијаsr
dc.subjectучење плесаsr
dc.subjectвежбање плесаsr
dc.subjectмеморија плесачаsr
dc.subjectмузика и плесsr
dc.subjectкореографија народне игреsr
dc.subjectкинетикаsr
dc.subjectпажњаsr
dc.subjectАнсамбл „Коло“sr
dc.subject.classificationUmetnost i medijisr
dc.subject.classificationUmetnost i medijisr
dc.titleKoreografska memorija: istraživanje koreografske narodne prakse u popularnoj kulturisr
dc.title.alternativeChoreographic memory: research of choreographic folk practice in popular culturesr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseARRsr
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/147398/bitstream_147398.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/147397/bitstream_147397.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_20892


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији