Prikaz osnovnih podataka o disertaciji
Sistem perceptivnih aktivnosti u unapređenju muzičke percepcije i recepcije kod dece
dc.contributor.advisor | Klemenovic, Jasmina | |
dc.contributor.other | Kostovic, Svetlana | |
dc.contributor.other | Zotovic, Marija | |
dc.contributor.other | Crnjanski, Natasa | |
dc.contributor.other | Klemenovic, Jasmina | |
dc.creator | Ivanovic, Marija | |
dc.date.accessioned | 2020-07-06T15:36:24Z | |
dc.date.available | 2020-02-14T15:36:24Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T14:23:56Z | |
dc.date.issued | 2020-01-30 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/11880 | |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija157165462816512.pdf?controlNumber=(BISIS)112000&fileName=157165462816512.pdf&id=13911&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=112000&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije157165463879535.pdf?controlNumber=(BISIS)112000&fileName=157165463879535.pdf&id=13912&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.description.abstract | Razvijanje interesovanja i ljubavi prema muzici kroz individualno i kolektivno muzičko iskustvo jedan je od primarnih ciljeva i zadataka muzičkog obrazovanja. Iskustva koja dete stiče doprinose razvijanju kreativnosti, estetskog senzibiliteta i duha zajedništva, kao i odgovornog odnosa prema očuvanju muzičkog nasleđa i kulture svoga i drugih naroda. Da bi se kod deteta razvijale sve navedene osobine i sposobnosti, neophodan i svakako kompleksan zadatak muzičkog obrazovanja jeste unapređenje aktivnosti slušanja muzike, kao i osposobljavanje za samostalno doživljavanje, razumevanje i svestrano tumačenje muzičkog dela. S obzirom na propuste koji se u praksi javljaju pri realizaciji aktivnosti slušanja muzike, u istraživanju je posebna pažnja posvećena upravo aktivnosti slušanja muzike, čulnoj stimulaciji dece, njihovoj percepciji i recepciji muzičkog dela, kao i njihovim sposobnostima da svoja iskustva slušanja muzike reprezentuju vizuelno ili verbalno. U teorijskom okviru, krenuvši od muzičkog obrazovanja, definisani su pojmovi slušanja muzike, percepcije i recepcije kao ključnih elemenata slušanja muzike, te vizuelnog i verbalnog reprezentovanja muzike kao pratećih elemenata slušanja muzike. Posebna pažnja posvećena je metodama i pristupima muzičkom obrazovanju, tačnije značaju senzorne stimulacije i sistemu perceptivnih aktivnosti u unapređenju muzičke percepcije i recepcije kod dece. U empirijskom istraživanju ispitivano je u kojoj meri se metodskim pristupom zasnovanim na sistemu perceptivnih aktivnosti može uticati na unapređenje percepcije i recepcije muzike i na dečje vizuelno i verbalno reprezentovanje slušane muzike. Osim toga, ispitivano je da li nakon uvođenja Eksperimentalnog programa postoje razlike u stavovima prema slušanju muzike kod učesnika eksperimentalne grupe. Ispitivana su i mišljenja vaspitača i učitelja koji su učestvovali u realizaciji Eksperimentalnog programa o metodičko-didaktičkim vrednostima metodičkog pristupa utemeljenog na sistemu peceptivnih aktivnosti. Eksperimentalnim istraživanjem utvrđeno je da pilotirani sistem perceptivnih aktivnosti doprinosi unapređenju percepcije i recepcije muzike i vizuelnih i verbalnih reprezentacija učenika mlađeg školskog uzrasta i naročito predškolske dece. Dobijeni rezultati takođe pokazuju da su nakon realizacije Eksperimentalnog programa stavovi prema slušanju muzike učesnika eksperimentalne grupe pozitivniji, kao i da su mišljenja učitelja i vaspitača pozitivna i da Eksperimentalni program može doprineti unapređenju nastave muzike, a možda i drugih oblasti. | sr |
dc.language | sr (cyrillic script) | |
dc.publisher | Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Универзитет у Новом Саду | sr |
dc.subject | Percepcija i recepcija | sr |
dc.subject | muzičko obrazovanje | sr |
dc.subject | slušanje muzike | sr |
dc.subject | sistem perceptivnih aktivnosti | sr |
dc.subject | deca predškolskog i mlađeg školskog uzrasta | sr |
dc.subject | nastavnik | sr |
dc.subject | vizuelnne i verbalne reprezentacije muzike | sr |
dc.title | Sistem perceptivnih aktivnosti u unapređenju muzičke percepcije i recepcije kod dece | sr |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | BY-NC-ND | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46166/Disertacija.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46167/IzvestajKomisije.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46166/Disertacija.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46167/IzvestajKomisije.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_11880 |