Прагматикализација модалних глагола could и would у енглеском језику од 1800. до данас
Pragmaticalization of modal verbs could and would in the Еnglish language from 1800 until present day ; Прагматикализация модальных глаголов could и would в английском языке с 1800. года до настоящего времени
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
Још увек се мало зна о развоју прагматичких образаца употребе језика. Стога
се ова докторска дисертација бави процесом прагматикализације модалних глагола
could и would, њеним односом са другим процесима језичке промене, као и њеним
исходима: прагматичким маркерима и оградама. Главни циљ дисертације је да се
спроведе квантитативно и квалитативно, на корпусу засновано, истраживање
семантичких и прагматичких карактеристика модалних глагола could и would, као и
прагматичких маркера и ограда, који су проистекли из ових модалних глагола.
Специфични циљеви рада обухватају формулисање стаза промене, упоређивање
развоја could и would, тестирање хипотезе (интер)субјективности, проверу тврдње да
ли учесталост основних модала опада, као и покушај оговора на питање да ли
прагматички маркери кодирају неки облик модалности ...
There is still little knowledge on the development of the pragmatic patterns of
language use. Therefore, this doctoral dissertation ia an attempt to deal with the process of
pragmaticalization of the modal verbs could and would, its relation to the other processes
of language change, as well as its outcomes: pragmatic markers and hedges. The main aim
of the dissertation is to carry out quantitative and qualitative, corpus-based, research of
semantic and pragmatic characteristics of the modal verbs could and would, as well as
pragmatic markers and hedges, derived from these modal verbs. The specific aims of the
work include the formulation of the paths of change, the comparison of the development of
could and would, testing of the (inter)subjectivity hypothesis, the verification of the claim
that the frequency of the basic modal verbs decreases at the beginning of 21st century, as
well as the attempt to answer whether the pragmatic markers encode any kind of modality...