Индикатори школског постигнућа глувих и наглувих ученика основношколског узраста
Indicators of academic achievement of deaf and hard of hearing primary school students
Докторанд
Roksandić, IvanaМентор
Kovačević, JasminaЧланови комисије
Dimić, NadeždaRadić-Šestić, Marina
Radovanović, Ivica
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
Унапређивање образовних могућности глувих и наглувих ученика и
стварање подстицајних услова за остваривање школског постигнућа један је од
главних задатака савремене школе. Циљ истраживања је био испитати
индикаторе школског постигнућа глувих и наглувих ученика основношколског
узраста. Посебни циљеви су били испитати повезаност друштвено-
економских фактора и школског постигнућа глувих и наглувих ученика,
испитати повезаност породичне средине и школског постигнућа глувих и
наглувих ученика, испитати повезаност фактора школске средине и школског
постигнућа глувих и наглувих ученика, испитати повезаност фактора школске
средине, и школског постигнућа глувих и наглувих ученика, испитати
повезаност способности и особина глувих и наглувих ученика и школског
постигнућа.
Узорак је чинило 193 испитаника подељених у три подузорка и то:
подузорак родитеља (Н-56), подузорак наставника (Н-75) из пет школа за
глуву и наглуву децу са територије Републике Србије и подузорак ученика (Н-
59) који похађа...ју школу за глуве и наглуве ученике на територији Републике
Србије.
Инструменити који су коришћени у истраживању: Упитник за
наставнике, Упитник о општој атмосфери у школама, Упитник за процену
понашања детета у школи.,Упитника о условима породичног живота и рада
ученика и узајамном односима родитеља и деце у породици, Евидентна листа
за снимање и скала процене артикулације наставног часа, Упитник о
потребама и могућностима ефикаснијег образовања и стручног усавршавања
наставника, Протокол за снимање, анализирање и процењивање наставног
часа, Упитник за родитеље, Упитника за процену понашања и особина детета,
Упитник о просоцијалном понашању детета, Упитник о укључености
породице у школске активности и рад на домаћим задацима, Чек листа
пожељних особина, ставова и поступака у сарадњи са родитељима.
Истраживање је реализовано у школама за глуве и наглуве ученике на
територији Републике Србије у периоду школске 2014/15.године и почетком
школске 2015/2016.године.
Добијени резултати су систематизовани и према постављеним
циљевима и задацима приказани у пет група. Сви добијени резултати су
дискутовани и на основу тога су изведени закључци да постоји делимична
повезаност друштвено-економских, породичних, школских и личних фактора
и школског постигнућа глувих и наглувих ученика. Није утврђена повезаност
организације живота у домовима-интернатима и школског постигнућа.
Improving educational opportunities for deaf and hard of hearing students
and the creation of stimulating conditions for the exercise of academic achievement
is one of the main tasks of modern school. The aim of the research was to examine
indicators of academic achievement of deaf and hard of hearing primary school
students. Specific objectives were to examine the relationship between socioeconomic
factors and academic achievement of deaf and hard of hearing students,
examine the relationship between family environment and academic achievement of
deaf and hard of hearing students, examine the relationship between factors of
school environment and academic achievement of deaf and hard of hearing students,
examine the relationship between factors of school environment, and school
achievement of deaf and hard of hearing students, examine the relationship between
skills and characteristics of deaf and hard of hearing students and academic
achievement.
The sample consisted of 193 subjects ...divided into two regions, namely: a
subsample of parents (N-56), the sub-sample of teachers (N-75) from the five
schools for the deaf and hard of hearing children from the territory of the Republic
of Serbia and the sub-sample of students (N-59) who attend school for the deaf and
hard of hearing students in the Republic of Serbia.
Research instruments that were used: Questionnaire for teachers,
questionnaire about the general atmosphere in the schools, the questionnaire for
assessing the behavior of the child in school., Questionnaire on conditions of family
life and work of students and the mutual relationships of parents and children in the
family, Evident sheet for recording and rock estimates articulation of teaching hour,
Questionnaire on the needs and possibilities of more efficient education and training
of teachers, The Protocol for recording, analyzing and evaluating the class,
Questionnaire for parents questionnaire for assessing the behavior and
characteristics of the child, Questionnaire about the child's prosocial behavior,
Questionnaire on the involvement of families in school activities and work on
homework, Checklist for desirable traits, attitudes and practices in cooperation with
parents.
Research was done in schools for deaf and hard of hearing students in the
Republic of Serbia in the period of 2014/15 school year and the beginning of the
school in 2015/2016. The results are analyzed and according to the set objectives
and tasks presented in five groups. All the obtained results are discussed and on the
basis of the conclusions that there is a partial correlation of socio-economic, family,
school and personal factors and academic achievement of deaf and hard of hearing
students. There was no correlation between the organization of life in the boarding
and academic achievement.