Razvoj savremenog poslovnog modela u motelima u Srbiji kao prediktor inovativnosti u tranzitnom turizmu
Contemporary business model development in Serbian motels as a predictor of transit tourism innovativeness
Author
Pavić, LazarMentor
Blešić, IvanaNerandžić, Branislav
Committee members
Vukosav-Obradović, SvetlanaBlešić, Ivana
Nerandžić, Branislav
Ivkov, Milan
Mastilović, Jasna
Metadata
Show full item recordAbstract
U doktorskoj disertaciji predstavljena je problematika poslovanja motela kao ugostiteljskih objekata i prilagođavanje postojećih poslovnih modela potrebama tranzitnih turista. U teorijskom delu doktorske disertacije predstavljena su glavna teorijska ishodišta koja se bave problematikom definisanja motela kao ugostiteljskih objekata, tranzitnih turista i tranzitnog turizma, elemenata poslovnog modela, inovativnosti u ugostiteljstvu. U empirijskom delu doktorske disertacije predstavljeni su rezultati istraživanja dobijenih pomoću sledećih istraživačkih metoda: analiza podataka na Veb sajtovima motela, opažanje, strukturirani dubinski intervju i dva anketna istraživanja, s potencijalnim gostima i aktualnim gostima motela u Srbiji. U perspektivnom delu doktorske disertacije predstavljeni si konkretni saveti za unapređenje postojećih poslovnih modela i kreiranje novog poslovnog modela prilagođenog potrebama tranzitnih turista.
In the PhD thesis motels as hospitality facilities and adapting existing business models for the needs of transit tourists are represented. In the theoreti cal part of this thesis the main theoretical sources which deal with the problem of defining a motel as catering facility, transit tourists and transit tourism, elements o f business model, innovation in hospitality industrzy are represented. In the empirical part of the thesis are represented the results of the research obtained using the following research methods: data analysis on motel websites, observation, structured in-depth interviews and two surveys, with potential guests and guests of the motel in Serbia. In the prospective part of the thesis are shown concrete advisory advices for existing business models and for creating a new business model baised on the needs of transit tourists.