Razvoj učeničke autonomije : gradiranje zadataka za samoevaluaciju u udžbenicima engleskog kao stranog jezika na nivou osnovne škole
Developing learner autonomy: the use of graded self-assessment tasks in primary school coursebooks of English as a foreign language ; Развитие автономии учащихся: градация задач для самооценки в учебниках по английскому языку как иностранному на уровне начальной школы
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
Predmet ovog istraživanja predstavlja ispitivanje uloge didaktičkog oblikovanja zadataka za samoevaluaciju u udžbenicima engleskog kao stranog jezika na razvoj autonomije učenika, posmatrane kroz dve komponente: sposobnost samoevaluacije i sposobnost samoregulisanog učenja. U tu svrhu, dizajnirali smo poseban model zadataka za samoevaluaciju zasnovan na idejama gradiranosti kao postepene obuke veštinama samoevaluacije kroz pripremne faze uzajamne i vršnjačke evaluacije, i kooperativnosti kao obaveznog segmenta vršnjačke saradnje u procesu uzrade zadatka. Naša polazna pretpostavka bila je da će učenici koji su radili sa modifikovanim materijalom pokazati viši nivo sposobnosti samoevaluacije i samoregulacije od svojih kolega, što bi trebalo da se ogleda i u njihovom akademskom uspehu. Kako upotreba didaktičkog materijala u nastavi u velikoj meri zavisi od nastavnika koji ga upotrebljava, želeli smo da istražimo da li stavovi nastavnika utiču na razvoj navedenih sposobnosti. Najzad, kako ...je populacija na kojoj smo vršili ispitivanje obuhvatala dosta široku grupu mlađih učenika, postavili smo pitanje da li je kod razvoja učeničke autonomije kroz gradiranu samoevaluativnu praksu uzrast ispitanika značajna varijabla, te da li će postojati značajna razlika u rezultatima učenika nižih i viših razreda...