Немачки као други страни језик у Србији
German as an аdditional foreign language in Serbia
Author
Momčilović, NikoletaMentor
Durbaba, OliveraCommittee members
Srdić, SmiljaFilipović, Jelena
Krželj, Katarina
Metadata
Show full item recordAbstract
Рад се бави испитивањем утицаја претходних знања и искустава из
енглеског као првог страног језика (Л2) и српског као матерњег језика (Л1) на
учење немачког као другог страног језика (Л3)1 код ученика шестог разреда
основне школе, фокусирајући се на два аспекта: језичку свесност (енг. language
awareness) и свесност о учењу језика (енг. language learning awareness). У раду се
најпре анализирају социолингвистички аспекти вишејезичности као шири контекст
посматрања школске вишејезичности и наставе терцијарних језика (нем.
Tertiärsprachen). Осим теоријског оквира дидактике терцијарних језика, сврха рада
је да најпре сагледамо карактеристике наставе немачког као другог страног језика
после енглеског (концепт Deutsch als zweite Fremdsprache nach Englisch). Затим се
приказују резултати емпиријског истраживања у коме смо анализирали ставове
ученика у погледу утицаја српског као Л1 и енглеског као Л2 на учење немачког
као Л3 језика и самог процеса учења Л3, испитивали утицај претходних знања
уч...еника из Л2 на учење Л3 приликом решавања лексичко-граматичког задатка и на
крају анализирали рефлексију ученика о језичким структурама у Л2 и Л3 и о
процесу учења Л3 након израде конкретног задатка. Испитаници су хомогена група
ученика којима је српски Л1, енглески Л2, а немачки Л3...
This paper aims to examine the influence of prior knowledge and experience from
learning English as the first foreign language (L2) and Serbian as a mother tongue (L1)
on learning German as an additional foreign language (L3) with students of the sixth
grade of elementary school, thus focusing on two aspects: language
awareness and language learning awareness. In this paper, the sociolinguistic aspects of
multilingualism are analysed first, as a broader context of observing multilingualism in
the classroom and tertiary language teaching (in German: Tertiärsprachen). In addition
to the theoretical framework of tertiary language didactics, the purpose of the paper is to
consider the characteristics of teaching German as an additional foreign language after
English (the concept Deutsch als zweite Fremdsprache nach Englisch). The results of
empirical research are presented, in which we analysed students’ attitudes regarding the
influence of Serbian as L1 and English as L2 on learning Germa...n as L3 and the L3
learning process, and which examined the influence of students' prior knowledge of L2
on learning L3 when solving the lexical and grammatical task, and finally, we analysed
the students’ reflection on language structures in L2 and L3 and on the learning process
of L3 after solving a specific task. Respondents represent a homogeneous group of
students whose L1 is Serbian, L2 English and L3 German...
Faculty:
Универзитет у Београду, Филолошки факултетDate:
02-07-2018Keywords:
вишејезичност / Multilingualism / терцијарни језици / енглески као први страни језик / немачки као други страни језик / DaFnE („Немачки као други страни језик после енглеског“) / језичка свесност / свесност о учењу језика / Tertiary languages / English as а first foreign language / German as an additional foreign language / GaF („German after English”) / Language awareness / Language learning awarenessRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
О мањинским словенским језицима из перспективе екологије језика на примеру лужичких Срба и војвођанских Словака
Sokolović, Dalibor A. (Универзитет у Београду, Филолошки факултет, 12-02-2015) -
Методолошки основи савременог уџбеника руског језика струке : (високошколског туризмолошко-економског профила) / Methodological foundations of a modern textbook of the Russian lannguage for professionals ( in higher education for turismology and economics)
Mihajlović, Jelena J. (Универзитет у Београду, Филолошки факултет, 15-01-2014) -
Nastava jezika struke/jezika za posebne namene u kontekstu evropske obrazovne jezičke politike / Specific purpose language teaching within the context of the European language education policy
Ilić-Radojković, Katarina B. (Универзитет у Београду, Филолошки факултет, 03-09-2014)