Приказ основних података о дисертацији

Safety effectiveness of converting conventional intersections to roundabouts

dc.contributor.advisorVujanić, Milan P.
dc.contributor.otherAntić, Boris Ž.
dc.contributor.otherJovanović, Dragan
dc.creatorSavićević, Milan I.
dc.date.accessioned2018-09-24T08:56:38Z
dc.date.available2018-09-24T08:56:38Z
dc.date.available2020-07-03T09:13:09Z
dc.date.issued2018-03-23
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=6005
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9902
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:18263/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=512512682
dc.description.abstractРаскрснице представљају велики безбедносни проблем у саобраћају с обзиром да је на њима због конфликата токова који се укрштају повећан ризик од настанка саобраћајних незгода. Различите спроведене студије у свету указују на чињеницу да се на кружним раскрсницама бележи мањи број саобраћајних незгода у односу на раскрснице са директним укрштањем токова. Међутим, у свим овим студијама примећено је да приликом истраживања у обзир нису узимани ефекти других мера или околности које би такође могле имати утицај на безбедност саобраћаја. У овој докторској дисертацији су најпре размотрене све безбедносне карактеристике кружних раскрсница, да би након тога био представљен нови модел за рачунање ефеката конверзије раскрсница са директним укрштањем токова у кружне, којим се могу израчунати ефекти саме конверзије, не рачунајући споредне ефекте. Поред тога, применом новог модела израчунати су ефекти различитих група кружних раскрсница на основу којих је могуће утврдити код којих раскрсница се постиже најбоља ефективност у погледу смањења броја саобраћајних незгода и настрадалих лица. Поред научног, ова докторска дисертација има и практичан значај јер резултати њеног истраживања могу помоћи досносиоцима одлука у саобраћају како да правилно усмере расположива средства за унапређење безбедности у саобраћају.sr
dc.description.abstractIntersections present a big safety problem in traffic since there has been an increased risk of crashes because of conflicts in the flows intersecting. A great number of studies done in the world recorded that after the conversion to the roundabouts the number of crashes is decreasing. However, in all of these studies it was noticed that the effects of other measures or circumstances that could also have an impact on traffic safety were not taken into account during the research. In this doctoral dissertation, all the safety characteristics of the roundabouts were first considered, in order to present a new model for calculating the effects of converting conventional intersections into roundabouts, which can calculate the effects of the conversion itself without counting the side effects. In addition, by using the new model, the effects of different groups of roundabouts are calculated, based on which it is possible to determine an intersection which is the best for conversion in terms of reducing the number of traffic accidents and injured persons. In addition to the scientific, this doctoral dissertation has a practical significance because the results of its research can help decision makers in traffic to properly allocate the available resources for improving traffic safety.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Саобраћајни факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectБезбедност саобраћајаsr
dc.subjectTraffic safetyen
dc.subjectкружне раскрсницеsr
dc.subjectконверзијаsr
dc.subjectефективностsr
dc.subjectсаобраћајне незгодеsr
dc.subjectемпиријски Бајесов методsr
dc.subjectroundaboutsen
dc.subjectconversionen
dc.subjecteffectivenessen
dc.subjecttraffic accidentsen
dc.subjectEmpirical Bayes methoden
dc.titleЕфективност замене раскрсница са директним укрштањем токова кружним раскрсницама са аспекта безбедности саобраћајаsr
dc.title.alternativeSafety effectiveness of converting conventional intersections to roundaboutsen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractВујанић, Милан П.; Aнтић, Борис Ж.; Јовановић, Драган; Савићевић, Милан И.; Efektivnost zamene raskrsnica sa direktnim ukrštanjem tokova kružnim raskrsnicama sa aspekta bezbednosti saobraćaja;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15738/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15739/IzvestajKomisije17585.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15738/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15739/IzvestajKomisije17585.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9902


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији