Приказ основних података о дисертацији
Model za optimizaciju vremena obrta vozila na liniji javnog gradskog transporta putnika
Model for optimizing the vehicle round trip time on urban public transport line
dc.contributor.advisor | Tica, Slaven M. | |
dc.contributor.other | Tica, Slaven M. | |
dc.contributor.other | Bojović, Nebojša J. | |
dc.contributor.other | Davidović, Tatjana | |
dc.creator | Bajčetić, Stanko A. | |
dc.date.accessioned | 2018-09-20T09:53:53Z | |
dc.date.available | 2018-09-20T09:53:53Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T09:13:06Z | |
dc.date.issued | 2018-02-12 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=5990 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9880 | |
dc.identifier.uri | https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:18232/bdef:Content/download | |
dc.identifier.uri | http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=512511914 | |
dc.description.abstract | Dve su ključne odrednice koje ukazuju na predmet, osnovne ciljeve i pravce istraživanja koji su sprovedeni u okviru ove doktorske disertacije. Prva odrednica je sistem linijskog javnog transporta putnika kao predmet istraživanja, a druga je linija sistema, kao osnovni element njegove strukture. Sistemski pristup u analizi i projektovanju sistema javnog gradskog transporta putnika pretpostavlja utvrđivanje uzajamnih veza između svih procesa, potprocesa i aktivnosti koje ga karakterišu, u cilju proizvodnje kvalitetne transportne usluge. Osnovna polazna hipoteza u doktorskoj disertaciji je da karakteristike trase linije i ostali statički elementi linije utiču na varijaciju i na ukupno vreme obrta na liniji. Takođe, imajući u vidu osnovnu polaznu hipotezu, definisane su i dodatne hipoteze, koje pretpostavljaju da je navedene uticaje moguće identifikovati i kvantifikovati, te da je moguće definisati model za optimizaciju vremena obrta kao osnovne ulazne veličine za izradu reda vožnje. U skladu sa polaznim hipotezama, u doktorskoj disertaciji izvršena je sveobuhvatna analiza elemenata trase i ostalih statičkih i dinamičkih elemenata linije koji utiču na vreme vožnje. Definisan je novi model za utvrđivanje i kvantifikaciju faktora koji utiču na vreme vožnje i metodologija za prikupljanje svih neophodnih podataka iz realnog sistema. Model višestruke regresije, koji je razvijen kao rezultat sprovedene multivarijacione statističke analize pomoću specijalizovanog SPSS softvera, primenjen je na odabranim reprezentativnim linijama realnog sistema. Rezultati primene definisanog regresionog modela pokazali su da odabrane nezavisne promenljive u značajnoj meri objašnjavaju karakteristike vremena obrta... | sr |
dc.description.abstract | The systematic approach to the analysis and design of the urban public transport line assumes the establishment of interconnections between all processes, subprocesses and activities that characterize it, with the aim of producing quality transport services. The general dissertation hypothesis is that the characteristics of the line route and other static elements of the line affect the variation and the total round trip time of the vehicles in urban public transport. Additional hypotheses have been set that these impacts can be identified and quantified, and that a model for optimizing the vehicle round trip time, as the basic input for creating a timetable, can be defined. Therefore, the analysis of the elements of the route and other static elements of the line that influence the driving time was carried out. A model for determining and quantifying influence factors and methodologies for collecting all necessary data was created. The multiple regression model, developed as a result of the conducted multivariate statistical analysis using the specialized SPSS software, was applied to the selected representative set of lines in the real urban public transport system. The results of the evaluation of the defined regression model showed that the selected independent variables are crucial for explaining the characteristics of round trip time... | en |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Универзитет у Београду, Саобраћајни факултет | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | |
dc.source | Универзитет у Београду | sr |
dc.subject | sistem | sr |
dc.subject | system | en |
dc.subject | javni gradski transport putnika | sr |
dc.subject | linija | sr |
dc.subject | vreme obrta | sr |
dc.subject | kvalitet transportne usluge | sr |
dc.subject | multivarijaciona analiza | sr |
dc.subject | troškovi funkcionisanja | sr |
dc.subject | optimizacioni model | sr |
dc.subject | mešovito celobrojno programiranje | sr |
dc.subject | urban public transport | en |
dc.subject | line | en |
dc.subject | round trip time | en |
dc.subject | quality of transport services | en |
dc.subject | multivariate analysis | en |
dc.subject | operating costs | en |
dc.subject | optimization model | en |
dc.subject | mixed integer programming | en |
dc.title | Model za optimizaciju vremena obrta vozila na liniji javnog gradskog transporta putnika | sr |
dc.title.alternative | Model for optimizing the vehicle round trip time on urban public transport line | en |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | BY-NC-SA | |
dcterms.abstract | Тица, Славен М.; Тица, Славен М.; Бојовић, Небојша Ј.; Давидовић, Татјана; Бајчетић, Станко A.; Модел за оптимизацију времена обрта возила на линији јавног градског транспорта путника; Модел за оптимизацију времена обрта возила на линији јавног градског транспорта путника; | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15725/IzvestajKomisije17567.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15724/Disertacija.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15724/Disertacija.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15725/IzvestajKomisije17567.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9880 |