Приказ основних података о дисертацији

dc.contributor.advisorVolk, Maja
dc.contributor.otherVuksanović, Divna
dc.contributor.otherJanković, Aleksandar
dc.contributor.otherAćimović Nenin, Danica
dc.contributor.otherPopović, Živko
dc.creatorĐurković, Ana
dc.date.accessioned2018-09-06T09:29:34Z
dc.date.available2018-09-06T09:29:34Z
dc.date.available2020-07-03T17:26:02Z
dc.date.issued2016-07-12
dc.date.submitted2016-05-17
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9805
dc.identifier.urihttp://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/144
dc.description.abstractПромишљајући кратки филм у контексту шездесетих година (XX века), тадашњег друштвеног окружења и значаја који је он имао у СФРЈ, ауторка кроз адекватно емпиријско истраживање и детаљну анализу репрезентативних кратких филмова Дејана Ђурковића прави паралелу са местом које му припада у савременом свету, инсистирајући на кратком филму као културном потенцијалу. У тексту се отвара дискусија о утицају који кратки филм може да има у дигиталној ери, врши се увид у његову позицију на пољу модерних технологија и интерактивних платформи, а предлаже се даље и шире праћење и евалуација постигнутих закључака. Издвајање четири кратка филма Дејана Ђурковића у контексту овог проучавања, произашло је из анализе познате грађе, сведочења актера, као и секундарне грађе, елемената који су употребљени како би показали колики је био утицај овог медија на презентацију ставова аутора, па је вишезначност оваквих деловања данас потребно тумачити и примењивати институционално и ванинституционално у процесу конструкције одређених културних политика. Ауторка заступа мишљење да је крај 60-их и почетак 70- их година било златно доба такозваног ‘YU’ краткометражног филма, са посебним акцентом на производњу српског предузећа Дунав филм, али да данас аутори лакше могу да делују ван производних и дистрибутерских ланаца и друштвених група, потичући критичку мисао. У Закључку ауторка образлаже како ‘кратки филм’ остаје као параметер у конструкцији сећања једног друштва, његовог препознавања и мобилисања традиције.sr
dc.description.abstractThinking of a short film in the context of the ‘sixties’ (XX-th century), the social environment at that time and the importance it had in former Yugoslavia, the author conducted adequate empirical research and detailed analysis of repesentativ shorts made by Dejan Djurkovic and draws parallels with the place that it deserves in the modern world, insisting on the short film as a cultural potential. In the text, author opens the discussion on the impact that short film can have in the digital era, alluding on it’s position in the field of modern technologies and interactive platform, proposing further and wider monitoring and evaluation. This four short films of Dejan Djurkovic in the context of this study, are derived from analysis of known materials, testimonies of actors and other participants and documentary sources, elements that are used to show what was the impact of the media on the presentation of the author, and meanings of such action today wich should be interpreted and applied institutionally and out of institutions in the process of construction of certain cultural policies. The author argues that the end of the 60s and beginning of the 70s was the golden era of the so-called 'YU' short film, with special emphasis on the production of the Serbian company Dunav film, but saying that present authors can more easily create movies out the production and distribution chains and social groups, encouraging critical thinking. In the Conclusion, the author explains how short film remains as a parameter in the construction of memory of a society, its tradition of recognizing and mobilizing.en
dc.language.isosccsr
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Факултет драмских уметностиsr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет уметности у Београдуsr
dc.subjectкратки филмsr
dc.subjectshort filmsr
dc.subjectауторsr
dc.subjectАнабелин санsr
dc.subjectПсиходеликтsr
dc.subjectПресађивање осећањаsr
dc.subjectУ правцу почеткаsr
dc.subjectБеоградски фестивал документарног и краткометражног филмаsr
dc.subjectДунав филмsr
dc.subjectнове технологијеsr
dc.subjectauthorsr
dc.subjectAnabela’s dreamsr
dc.subjectPsiyhodelictsr
dc.subjectTransplantation of feelingssr
dc.subjectTowards the beginningsr
dc.subjectBelgrade Documentary and Short Film Festivalsr
dc.subjectDunav moviessr
dc.subjectnew technologiessr
dc.titleПоетика и синтакса кратког метра на примеру стваралаштва Дејана Ђурковићаsr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseARRen
dcterms.abstractВолк, др Маја; Вуксановић, др Дивна; Aћимовић Ненин, др Даница; Јанковић, др Aлександар; Поповић, др Живко; Ђурковић, Aна; Poetika i sintaksa kratkog metra na primeru stvaralaštva Dejana Đurkovića;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56357/bitstream_56357.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56358/bitstream_56358.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9805


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији