Приказ основних података о дисертацији

Changes of attitudes toward students with Down syndrome using the programs of indirect contact

dc.contributor.advisorBrojčin, Branislav
dc.contributor.otherGlumbić, Nenad
dc.contributor.otherMilačić-Vidojević, Ivona
dc.contributor.otherGolubović, Špela
dc.creatorTalijan, Bojana-Konsuelo N.
dc.date.accessioned2018-08-22T09:21:41Z
dc.date.available2018-08-22T09:21:41Z
dc.date.available2020-07-03T09:32:07Z
dc.date.issued2017-11-17
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=5925
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9773
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:18031/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=50178831
dc.description.abstractЕфикасност програма индиректног контакта на развој позитивнијих ставова до сада је најчешће била проверавана у односу на припаднике мањинских етничких група. Иако је објављено неколико студија усмерених на промену ставова деце типичног развоја према вршњацима са интелектуалном ометеношћу применом појединих програма индиректног контакта, као што су десегрегација, међугрупни контакт и замишљени контакт, до сада није проверавана ефикасност ниједног програма индиректног контакта на промену ставова ученика типичног развоја према вршњацима са Дауновим синдрoмом. Приказано истраживање је спроведено са циљем да се утврди утицај програма проширеног контакта који обухвата моделе десегрегације, међугрупног контакта, заједничког унутаргрупног идентитета и двоструког идентитета, као и програма замишљеног контакта на промену ставова ученика типичног развоја према вршњацима са Дауновим синдромом. Поред тога, студија је била усмерена на утврђивање да ли се ови програми разликују у погледу ефикасности у промени ставова, као и да ли се промене ставова одржавају током времена. Такође, истраживање је имало за циљ да утврди да ли разлике међу испитаницима у погледу учесталости контакта са особама са Дауновим синдромом, знања о Дауновом синдрому, емпатије, тенденције давања социјално пожељних одговора и пола испитаника имају утицај на ефикасност примењених програма...sr
dc.description.abstractThe efficiency of programs of indirect contact on the development of positive attitudes has so far mostly been checked in relation to minority ethnic groups. Although several studies have been published aimed at changing the attitudes of typically development children towards peers with intellectual disabilities using certain programs of indirect contact, such as desegregation, intergroup contact and imagined contact, the effectiveness of any program of indirect contact on the change of typically development students' attitudes towards peers with Down syndrome has not been explored. The following research was conducted in order to determine the effect of the extended contact program, which includes models of desegregation, intergroup contact, common ingroup identity and dual identity, as well as the program of imagined contact on the change of attitudes of typically development students toward their peers with Down syndrome. In addition, the study was aimed at determining whether these programs differ in terms of effectiveness in changing attitudes, as well as whether the changes in attitudes held over time. Furthermore, the study was aimed at determining whether the differences among the respondents regarding the frequency of their contact with people with Down syndrome, knowledge about Down syndrome, empathy, tendency of giving socially desirable responses, and gender of the respondents have an impact on the effectiveness of the applied programs...en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацијуsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectДаунов синдромsr
dc.subjectDown syndromeen
dc.subjectпромена ставоваsr
dc.subjectпрограми проширеног контактаsr
dc.subjectпрограм замишљеног контакаsr
dc.subjectученици типичног развојаsr
dc.subjectattitudes changeen
dc.subjectextended contact programsen
dc.subjectprogram of imagined contacten
dc.subjecttypical development studentsen
dc.titleПромена ставова према ученицима са Дауновим синдромом применом програма замишљеног контактаsr
dc.title.alternativeChanges of attitudes toward students with Down syndrome using the programs of indirect contacten
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractБројчин, Бранислав; Милачић-Видојевић, Ивона; Глумбић, Ненад; Голубовић, Шпела; Талијан, Бојана-Консуело Н.; Promena stavova prema učenicima sa Daunovim sindromom primenom programa zamišljenog kontakta;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/20452/IzvestajKomisije17453.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/20451/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/20452/IzvestajKomisije17453.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/20451/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9773


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији