Приказ основних података о дисертацији
Сценографија у филму епоха - Од колективног сећања до индивидуалног израза
dc.contributor.advisor | Драговић, Јасна, С. | |
dc.contributor.other | Петровић, Љиљана М. | |
dc.contributor.other | Зарић, Герослав, М. | |
dc.contributor.other | Бајић, Дарко | |
dc.contributor.other | Стефановић, Иван | |
dc.creator | Сопић, Јелена, М. | |
dc.date.accessioned | 2018-07-15T16:04:13Z | |
dc.date.available | 2018-07-15T16:04:13Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T17:19:24Z | |
dc.date.issued | 2018-06-12 | |
dc.date.submitted | 2018-02-02 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/289 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9688 | |
dc.description.abstract | Scenografija u filmu epoha je prostorno-likovni prikaz kolektivnog sećanja. Ona se oslanja na moja iskustva u radu na filmovima koji se mogu podvesti pod ovu odrednicu. Iako ovaj ternim često obuhvata filmove davno prošlih vremena, epohom definišemo razdoblja koja mogu biti prošla, sadašnja, pa i buduća. Ovaj umetničko-istraživački rad bavi se periodom od 1947. do 1992. godine na prostorima bivše Ju-goslavije kroz scenografiju u filmovima Ničije dete i Bićemo prvaci sveta. Predmet mog umetničkog projekta jeste filmska scenografija kao prostorno predstavljanje kolektivnog sećanja na određeni događaj ili vreme. Vizuelnim sećanjima ustupamo dominantno mesto u prizivanju prošlosti. U simbiozi istorije i pamćenja, u studijama sećanja Morisa Albvaša prepoznajem i otkrivam granicu pamćenja i sećanja, koja preplitanjem nestaje i formira osnovu istraživačkog postupka u građenju prošlog vremena. Vizuelna sećanja, protkana biografskim i istorijskim, postaju kolektivna, koja se pak vremenom menjaju i pod uticajem medija postaju prostetička. Tumačeći i sagledavajući medije postavljam fotografiju, film, zvuk naspram figure i prostora i otkrivam dublju motivaciju narativa koji označavaju pamćenje, kolektivno istorijsko i autobiografsko. Prikazivanjem kadrova i fotografija iz filmova Ničije dete i Bićemo prvaci sveta, koje potpisujem kao scenograf, objasniću kako istraživanjem i transponovanjem epohe formiram vizuelni identitet filma oslanjajući se na kolektivna sećanja i implicirajući individualni doprinos. Realistična priroda filma dovela je do toga da on neminovno postaje svedok vremena koje obrađuje. Ovaj fenomen rezultira time da publika prihvata filmska iskustva i film postaje deo kolektivnog pamćenja. | sr |
dc.language.iso | scc | sr |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.source | Универзитет уметности у Београду | sr |
dc.subject | scenografija | sr |
dc.subject | film epoha | sr |
dc.subject | kolektivno sećanje | sr |
dc.subject | autobiografsko pamćenje | sr |
dc.subject | biografsko pamćenje | sr |
dc.subject | vizuelizacija filma | sr |
dc.title | Сценографија у филму епоха - Од колективног сећања до индивидуалног израза | sr |
dc.type | other | en |
dc.rights.license | ARR | en |
dcterms.abstract | Dragović, Jasna, S.; Stefanović, Ivan; Bajić, Darko; Zarić, Geroslav, M.; Petrović, Ljiljana M.; Sopić, Jelena, M.; Scenografija u filmu epoha - Od kolektivnog sećanja do individualnog izraza; | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56314/bitstream_56314.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56315/bitstream_56315.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9688 |