Приказ основних података о дисертацији

dc.contributor.advisorДраговић, Јасна, С.
dc.contributor.otherПетровић, Љиљана М.
dc.contributor.otherЗарић, Герослав, М.
dc.contributor.otherБајић, Дарко
dc.contributor.otherСтефановић, Иван
dc.creatorСопић, Јелена, М.
dc.date.accessioned2018-07-15T16:04:13Z
dc.date.available2018-07-15T16:04:13Z
dc.date.available2020-07-03T17:19:24Z
dc.date.issued2018-06-12
dc.date.submitted2018-02-02
dc.identifier.urihttp://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/289
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9688
dc.description.abstractScenografija u filmu epoha je prostorno-likovni prikaz kolektivnog sećanja. Ona se oslanja na moja iskustva u radu na filmovima koji se mogu podvesti pod ovu odrednicu. Iako ovaj ternim često obuhvata filmove davno prošlih vremena, epohom definišemo razdoblja koja mogu biti prošla, sadašnja, pa i buduća. Ovaj umetničko-istraživački rad bavi se periodom od 1947. do 1992. godine na prostorima bivše Ju-goslavije kroz scenografiju u filmovima Ničije dete i Bićemo prvaci sveta. Predmet mog umetničkog projekta jeste filmska scenografija kao prostorno predstavljanje kolektivnog sećanja na određeni događaj ili vreme. Vizuelnim sećanjima ustupamo dominantno mesto u prizivanju prošlosti. U simbiozi istorije i pamćenja, u studijama sećanja Morisa Albvaša prepoznajem i otkrivam granicu pamćenja i sećanja, koja preplitanjem nestaje i formira osnovu istraživačkog postupka u građenju prošlog vremena. Vizuelna sećanja, protkana biografskim i istorijskim, postaju kolektivna, koja se pak vremenom menjaju i pod uticajem medija postaju prostetička. Tumačeći i sagledavajući medije postavljam fotografiju, film, zvuk naspram figure i prostora i otkrivam dublju motivaciju narativa koji označavaju pamćenje, kolektivno istorijsko i autobiografsko. Prikazivanjem kadrova i fotografija iz filmova Ničije dete i Bićemo prvaci sveta, koje potpisujem kao scenograf, objasniću kako istraživanjem i transponovanjem epohe formiram vizuelni identitet filma oslanjajući se na kolektivna sećanja i implicirajući individualni doprinos. Realistična priroda filma dovela je do toga da on neminovno postaje svedok vremena koje obrađuje. Ovaj fenomen rezultira time da publika prihvata filmska iskustva i film postaje deo kolektivnog pamćenja.sr
dc.language.isosccsr
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметностиsr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет уметности у Београдуsr
dc.subjectscenografijasr
dc.subjectfilm epohasr
dc.subjectkolektivno sećanjesr
dc.subjectautobiografsko pamćenjesr
dc.subjectbiografsko pamćenjesr
dc.subjectvizuelizacija filmasr
dc.titleСценографија у филму епоха - Од колективног сећања до индивидуалног изразаsr
dc.typeotheren
dc.rights.licenseARRen
dcterms.abstractDragović, Jasna, S.; Stefanović, Ivan; Bajić, Darko; Zarić, Geroslav, M.; Petrović, Ljiljana M.; Sopić, Jelena, M.; Scenografija u filmu epoha - Od kolektivnog sećanja do individualnog izraza;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56314/bitstream_56314.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56315/bitstream_56315.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9688


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији