Приказ основних података о дисертацији

dc.contributor.advisorDaković, Nevena
dc.contributor.otherMilovanović, Aleksandra
dc.contributor.otherCvetić, Mariela
dc.contributor.otherMartinoli, Ana
dc.contributor.otherMaričić, Nikola
dc.creatorTavčar, Marija
dc.date.accessioned2018-07-15T15:12:59Z
dc.date.available2018-07-15T15:12:59Z
dc.date.available2020-07-03T18:02:37Z
dc.date.issued2017-01-19
dc.date.submitted2016-11-14
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9655
dc.identifier.urihttp://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/200
dc.description.abstractCilj doktorske teze je da se pojmovno opiše, razjasni i definiše koncept „interaktivni kostim“ i dalje upotrebi kao analitički model istraživanja odnosa tehnologije i savremenih umetnosti. Ova disertacija mapira različite društveno-kulturne tekstove koje ovaj termin proizvodi u umetničkim praksama. U istraživanju su postavljene tri ključne hipoteze. One služe kao osnova za konceptualizaciju interaktivnog kostima preko koga se problematizuju umreženi odnosi tela, tehnologije, kostima i prostora. Prva hipoteza govori o neverbalnim komunikativnim funkcijama odevnih predmeta, aksesoara i telesnih modifikacija koji kao materijalni i kulturni tekst poseduju karakteristične strukture simbola i znakova. Druga hipoteza postavlja termin interfejs kao analitički koncept (pre)ispitivanja i (re)definisanja granica između čoveka i mašine, virtuelnog i realnog. Treća hipoteza se odnosi na figuru kiborga koncipiranu kao konstrukt erodiranih granica. U radu se koriste teorijski diskursi relevantnih autora iz akademskih oblasti mode, kostimografije, performansa, novih medija, kulture, feminizma, semiologije, sociologije, postmodernizma i umetnosti. Interaktivni kostim se pozicionira unutar performativnih, digitalnih umetnosti i virtuelne realnosti kroz studije slučaja koje se bave istraživanjima telesnih modifikacija poput eksperimenata/operacija koje su sproveli Stelarka (Stelarc) i Orlan (Orlan), a zatim razmatranjem virtuelnog plesa Tobiasa Gremlera (Tobias Gremmler), Marie Takeuči (Maria Takeuchi) i Frederika Filipsa (Federico Phillips).sr
dc.description.abstractThe aim of this dissertation is to define the term „interactive costume“ and subsequently utilize it as a conceptual framework for the analyses of the entanglement between technology and contemporary art. The idea behind this thesis is to map a variety of different social and cultural texts that this particular term creates in various art forms. This research consists out of three key hypotheses which are used to frame theoretical concept of interactive costume and examine how body, technology, costume and space interconnect. First hypothesis introduces clothes, accessories and body modifications which are, as material and cultural text, a form of nonverbal communication with the specific structure of symbols and signs. Second hypothesis designate the term interface as a concept that refers to (re)examination and (re)definition of boundaries between human and machine, virtual and real. The third hypothesis explores the cyborg as an idea and as a theoretical construct of eroded boundaries. This study uses relevant authors and theoretical discourses from the academic fields of fashion, costume, performance, new media, culture, feminism, semiology, sociology, postmodernism and arts. Interactive costume is positioned in virtual reality, performance and digital arts using two case studies which are dealing with research of Stelarc’s and Orlan’s body modification, experiments and plastic surgery, as well as virtual dances created by Tobias Gremmler, Maria Takeuchi and Federico Phillips.en
dc.language.isosrpsr
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Интердисциплинарне студије Универзитета уметностиsr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет уметности у Београдуsr
dc.subjectinteraktivnostsr
dc.subjectinteractivesr
dc.subjectcostumesr
dc.subjectwearable technologysr
dc.subjectinterfacesr
dc.subjectcyborgsr
dc.subjectkostimsr
dc.subjectnosiva tehnologijasr
dc.subjectinterfejssr
dc.subjectkiborgsr
dc.titleTeorija interaktivnog kostima: Telo-tehnologija-kostimsr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseARRen
dcterms.abstractДаковић, Невена; Цветић, Мариела; Миловановић, Aлександра; Мартиноли, Aна; Маричић, Никола; Тавчар, Марија; Теорија интерактивног костима: Тело-технологија-костим; Теорија интерактивног костима: Тело-технологија-костим;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56956/bitstream_56956.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56957/bitstream_56957.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9655


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији