Приказ основних података о дисертацији

dc.contributor.advisorDaković, Nevena
dc.contributor.otherCvetić, Mariela
dc.contributor.otherŠuica, Nikola
dc.contributor.otherĐukić, Vesna
dc.contributor.otherDragićević Šešić, Milena
dc.creatorMihaljinac, Nina
dc.date.accessioned2018-07-15T15:12:57Z
dc.date.available2018-07-15T15:12:57Z
dc.date.available2020-07-03T18:02:32Z
dc.date.issued2017-01-26
dc.date.submitted2016-10-21
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9652
dc.identifier.urihttp://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/192
dc.description.abstractBudući da NATO bombardovanje predstavlja prvi globalni/ virtuelni/ net/ tehno-rat, prelomni momenat u političkoj i društvenoj istoriji u svetu i kod nas, disertacija pruža doprinos boljem razumevanju brojnih savremenih fenomena koji se tiču međunarodnih vojnih intervencija, kao i uloge umetnosti u procesu razvoja kulture sećanja globalne zajednice. Putem analize sto šezdeset umetničkih radova - svedočanstava o NATO bombardovanju, čiji autori imaju različite generacijske, rodne, nacionalne i političke identitete – u disertaciji se ispituju mogućnosti izgradnje kritičke i participativne kulture sećanja i kulturne politike, te načini strukturiranja umetničkog polja. Potvrđena je hipoteza da određeni broj umetničkih radova reprodukuje rivalske narative o bombardovanju, stvorene u dominantnim sklopovima sećanja u Jugoslaviji (tzv. režimsko-patriotski i profitersko-izdajnički), kao i da većina radova ove narative prevazilaze i kritikuju, negirajući simboličke društvene podele u Srbiji. Dominantna strategija takvih, kritičkih radova je strategija agitacije i oneobičavanja – razotkrivanja pozadine i istine o ratu, dekonstrukcije propagandnih retorika sukobljenih strana (i NATO i Miloševićeve), te borbe za mir. Druge strategije reagovanja na kolektivnu traumu (paralize, viktimizacije i otpužbe) pokazuju diverzitet reprezentacija traume bombardovanja, međutim, ukupno uzev, umetnički radovi na temu bombardovanja nisu asimilovani u kulturu sećanja, a njihova integracija je neizvesna i otežana, što se moglo zaključiti iz pregleda postojećih projekata i javnih i civilnih ustanova kulture u Srbiji.sr
dc.description.abstractBeing that the NATO bombing represents the first global/ virtual/ net/ techno-war, a turning point in the political and social history of the world and Yugoslavia, the doctoral thesis provides a contribution to a better understanding of many contemporary phenomena relating to international military interventions, and the role of art in the process of developing a culture of remembrance of the global community. Through the analysis of one hundred sixty artworks - testimonies of NATO bombing of the Federal Republic of Yugoslavia, whose authors have different generational, gender, ethnic and political identities - the thesis examines the ways of structuring of the artistic field, and also the possibility of building a critical and participatory culture of remembrance and cultural policy. It has been shown that a small number of artworks reproduce rival narratives about the bombing, created within dominant memory circuits in Yugoslavia (ie, “regime's patriotic” and “profiteering treacherous”), and that the vast majority of artworks go beyond and criticize these conflicting narratives, negating the symbolic social division in Serbia. Their dominant strategies are agitation and creating the effect of the uncanny, whose aim is to expose the background and the truth about the war, to deconstruct the propaganda rhetoric of the conflicting parties (both NATO and Milosevic's), and to struggle for peace. Other strategies of reaction to collective trauma (paralysis, victimization and accusation) show the diversity of representation of this cultural trauma, however, in general, it could be said that the artworks on the topic of bombing have not been assimilated into the cultural memory, and that their integration is uncertain and made difficult, which could be concluded from an overview of the existing projects of both public and civil society cultural organisations in Serbia.en
dc.language.isosrpsr
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Интердисциплинарне студије Универзитета уметностиsr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет уметности у Београдуsr
dc.subjectkultura sećanjasr
dc.subjectculture of remeberencesr
dc.subjectartistic testimoniessr
dc.subjectthe NATO bombing of Yugoslaviasr
dc.subjectvisual artssr
dc.subjectcultural policysr
dc.subjectumetničko svedočenjesr
dc.subjectNATO bombardovanje SR Jugoslavijesr
dc.subjectvizuelna umetnostsr
dc.subjectkulturna politikasr
dc.titleSvedočenje i reprezentacija traume u vizuelnim umetnostima: NATO bombardovanje SR Jugoslavijesr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseARRen
dcterms.abstractДаковић, Невена; Цветић, Мариела; Шуица, Никола; Ђукић, Весна; Драгићевић Шешић, Милена; Михаљинац, Нина; Сведочење и репрезентација трауме у визуелним уметностима: НAТО бомбардовање СР Југославије; Сведочење и репрезентација трауме у визуелним уметностима: НAТО бомбардовање СР Југославије;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56935/bitstream_56935.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56936/bitstream_56936.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9652


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији