Приказ основних података о дисертацији
Јован Христић, профил драмског писца и теоретичара у оквирима модерног класицизма
Jovan Hristić, profil dramskog pisca i teoretičara u okvirima modernog klasicizma
dc.contributor.advisor | Jakšić-Provči, Branka | |
dc.contributor.other | Pešikan-LJuštanović, LJiljana | |
dc.contributor.other | Jovanov, Svetislav | |
dc.contributor.other | Jakšić-Provči, Branka | |
dc.creator | Кесић, Снежана | |
dc.date.accessioned | 2018-05-12T06:43:10Z | |
dc.date.available | 2018-05-12T06:43:10Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T14:18:34Z | |
dc.date.issued | 2017-10-26 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9429 | |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija150900048761133.pdf?controlNumber=(BISIS)105511&fileName=150900048761133.pdf&id=10609&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=105511&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije150900075119921.pdf?controlNumber=(BISIS)105511&fileName=150900075119921.pdf&id=10610&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.description.abstract | Намера студије јесте темељна и свеобухватна анализа драма Јована Христића (Чисте руке (1960), Орест (1961), Савонарола и његови пројатељи (1965), Седморица: како бисмо их данас читали (1968), Тераса (1971)) и теоријске драмске парадигме у њиховој корелацији у циљу осветљавања профила ствараоца и теоретичара у саображaвању шифрама модерног класицизма. Испитивање драмских рукописа подразумева литерарно драматуршки приступ у одређивању тематско-мотивских одредница, жанровских и стилских особености, језичког израза, карактеризације ликова, кореспондендирање са митским обрасцима и драмским предлошцима који инкорпорирају мит за основицу. Истраживање кључних теоријских упоришта је усмерено на проблематизовање аутентичних рефлексија о карактеру драмске ситуације, драмског дијалога, односа драме и представе, традиције и авангарде, улоге редитеља и читаоца/ гледаоца, о трагедији и трагичком, митском у драмској књижевности, интертекстуалности у доследној формули усаглашавања традиционалног и савременог. У оквиру фокуса на теоријски дискурс о драми и позоришту примењено је имплицитно распознавање Христићеве особене антиметодске теоријске оријентације у његовој оптици српске и светске драмске књижевности. Посебан акценат у анализи два хоризонта његове духовне праксе – стваралачке и теоријске стављен је на постојаност духовних и референцијалних пунктова, што је у времену доминације стратегија фрагментарности и релативитета учврстило линију конструктивизма у драмској рецепцији. | sr |
dc.description.abstract | Namera studije jeste temeljna i sveobuhvatna analiza drama Jovana Hristića (Čiste ruke (1960), Orest (1961), Savonarola i njegovi projatelji (1965), Sedmorica: kako bismo ih danas čitali (1968), Terasa (1971)) i teorijske dramske paradigme u njihovoj korelaciji u cilju osvetljavanja profila stvaraoca i teoretičara u saobražavanju šiframa modernog klasicizma. Ispitivanje dramskih rukopisa podrazumeva literarno dramaturški pristup u određivanju tematsko-motivskih odrednica, žanrovskih i stilskih osobenosti, jezičkog izraza, karakterizacije likova, korespondendiranje sa mitskim obrascima i dramskim predlošcima koji inkorporiraju mit za osnovicu. Istraživanje ključnih teorijskih uporišta je usmereno na problematizovanje autentičnih refleksija o karakteru dramske situacije, dramskog dijaloga, odnosa drame i predstave, tradicije i avangarde, uloge reditelja i čitaoca/ gledaoca, o tragediji i tragičkom, mitskom u dramskoj književnosti, intertekstualnosti u doslednoj formuli usaglašavanja tradicionalnog i savremenog. U okviru fokusa na teorijski diskurs o drami i pozorištu primenjeno je implicitno raspoznavanje Hristićeve osobene antimetodske teorijske orijentacije u njegovoj optici srpske i svetske dramske književnosti. Poseban akcenat u analizi dva horizonta njegove duhovne prakse – stvaralačke i teorijske stavljen je na postojanost duhovnih i referencijalnih punktova, što je u vremenu dominacije strategija fragmentarnosti i relativiteta učvrstilo liniju konstruktivizma u dramskoj recepciji. | sr |
dc.language | sr (cyrillic script) | |
dc.publisher | Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | |
dc.source | Универзитет у Новом Саду | sr |
dc.subject | драма | sr |
dc.subject | drama | sr |
dc.subject | трагедија | sr |
dc.subject | теорија драме | sr |
dc.subject | мит | sr |
dc.subject | модерни класицизам | sr |
dc.subject | поетика | sr |
dc.subject | жанровско-стилске одлике | sr |
dc.subject | језички израз | sr |
dc.subject | карактеризација | sr |
dc.subject | tragedija | sr |
dc.subject | teorija drame | sr |
dc.subject | mit | sr |
dc.subject | moderni klasicizam | sr |
dc.subject | poetika | sr |
dc.subject | žanrovsko-stilske odlike | sr |
dc.subject | jezički izraz | sr |
dc.subject | karakterizacija | sr |
dc.title | Јован Христић, профил драмског писца и теоретичара у оквирима модерног класицизма | sr |
dc.title.alternative | Jovan Hristić, profil dramskog pisca i teoretičara u okvirima modernog klasicizma | sr |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | BY-NC-SA | |
dcterms.abstract | Јакшић-Провчи, Бранка; Јакшић-Провчи, Бранка; Пешикан-ЛЈуштановић, ЛЈиљана; Јованов, Светислав; Kesić, Snežana; Jovan Hristić, profil dramskog pisca i teoretičara u okvirima modernog klasicizma; | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44638/Disertacija.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44639/IzvestajKomisije.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44638/Disertacija.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44639/IzvestajKomisije.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9429 |