Приказ основних података о дисертацији

Jovan Hristić, profil dramskog pisca i teoretičara u okvirima modernog klasicizma

dc.contributor.advisorJakšić-Provči, Branka
dc.contributor.otherPešikan-LJuštanović, LJiljana
dc.contributor.otherJovanov, Svetislav
dc.contributor.otherJakšić-Provči, Branka
dc.creatorКесић, Снежана
dc.date.accessioned2018-05-12T06:43:10Z
dc.date.available2018-05-12T06:43:10Z
dc.date.available2020-07-03T14:18:34Z
dc.date.issued2017-10-26
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9429
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija150900048761133.pdf?controlNumber=(BISIS)105511&fileName=150900048761133.pdf&id=10609&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=105511&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije150900075119921.pdf?controlNumber=(BISIS)105511&fileName=150900075119921.pdf&id=10610&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractНамера студије јесте темељна и свеобухватна анализа драма Јована Христића (Чисте руке (1960), Орест (1961), Савонарола и његови пројатељи (1965), Седморица: како бисмо их данас читали (1968), Тераса (1971)) и теоријске драмске парадигме у њиховој корелацији у циљу осветљавања профила ствараоца и теоретичара у саображaвању шифрама модерног класицизма. Испитивање драмских рукописа подразумева литерарно драматуршки приступ у одређивању тематско-мотивских одредница, жанровских и стилских особености, језичког израза, карактеризације ликова, кореспондендирање са митским обрасцима и драмским предлошцима који инкорпорирају мит за основицу. Истраживање кључних теоријских упоришта је усмерено на проблематизовање аутентичних рефлексија о карактеру драмске ситуације, драмског дијалога, односа драме и представе, традиције и авангарде, улоге редитеља и читаоца/ гледаоца, о трагедији и трагичком, митском у драмској књижевности, интертекстуалности у доследној формули усаглашавања традиционалног и савременог. У оквиру фокуса на теоријски дискурс о драми и позоришту примењено је имплицитно распознавање Христићеве особене антиметодске теоријске оријентације у његовој оптици српске и светске драмске књижевности. Посебан акценат у анализи два хоризонта његове духовне праксе – стваралачке и теоријске стављен је на постојаност духовних и референцијалних пунктова, што је у времену доминације стратегија фрагментарности и релативитета учврстило линију конструктивизма у драмској рецепцији.sr
dc.description.abstractNamera studije jeste temeljna i sveobuhvatna analiza drama Jovana Hristića (Čiste ruke (1960), Orest (1961), Savonarola i njegovi projatelji (1965), Sedmorica: kako bismo ih danas čitali (1968), Terasa (1971)) i teorijske dramske paradigme u njihovoj korelaciji u cilju osvetljavanja profila stvaraoca i teoretičara u saobražavanju šiframa modernog klasicizma. Ispitivanje dramskih rukopisa podrazumeva literarno dramaturški pristup u određivanju tematsko-motivskih odrednica, žanrovskih i stilskih osobenosti, jezičkog izraza, karakterizacije likova, korespondendiranje sa mitskim obrascima i dramskim predlošcima koji inkorporiraju mit za osnovicu. Istraživanje ključnih teorijskih uporišta je usmereno na problematizovanje autentičnih refleksija o karakteru dramske situacije, dramskog dijaloga, odnosa drame i predstave, tradicije i avangarde, uloge reditelja i čitaoca/ gledaoca, o tragediji i tragičkom, mitskom u dramskoj književnosti, intertekstualnosti u doslednoj formuli usaglašavanja tradicionalnog i savremenog. U okviru fokusa na teorijski diskurs o drami i pozorištu primenjeno je implicitno raspoznavanje Hristićeve osobene antimetodske teorijske orijentacije u njegovoj optici srpske i svetske dramske književnosti. Poseban akcenat u analizi dva horizonta njegove duhovne prakse – stvaralačke i teorijske stavljen je na postojanost duhovnih i referencijalnih punktova, što je u vremenu dominacije strategija fragmentarnosti i relativiteta učvrstilo liniju konstruktivizma u dramskoj recepciji.sr
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Филозофски факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectдрамаsr
dc.subjectdramasr
dc.subjectтрагедијаsr
dc.subjectтеорија драмеsr
dc.subjectмитsr
dc.subjectмодерни класицизамsr
dc.subjectпоетикаsr
dc.subjectжанровско-стилске одликеsr
dc.subjectјезички изразsr
dc.subjectкарактеризацијаsr
dc.subjecttragedijasr
dc.subjectteorija dramesr
dc.subjectmitsr
dc.subjectmoderni klasicizamsr
dc.subjectpoetikasr
dc.subjectžanrovsko-stilske odlikesr
dc.subjectjezički izrazsr
dc.subjectkarakterizacijasr
dc.titleЈован Христић, профил драмског писца и теоретичара у оквирима модерног класицизмаsr
dc.title.alternativeJovan Hristić, profil dramskog pisca i teoretičara u okvirima modernog klasicizmasr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-SA
dcterms.abstractЈакшић-Провчи, Бранка; Јакшић-Провчи, Бранка; Пешикан-ЛЈуштановић, ЛЈиљана; Јованов, Светислав; Kesić, Snežana; Jovan Hristić, profil dramskog pisca i teoretičara u okvirima modernog klasicizma;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44638/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44639/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44638/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44639/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9429


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији