Приказ основних података о дисертацији

The connection between early maladaptive schemas and social competence in children

dc.contributor.advisorVukosavljević-Gvozden, Tatjana
dc.contributor.otherAltaras Dimitrijević, Ana
dc.contributor.otherKrstić, Ksenija
dc.contributor.otherPurić, Danka
dc.creatorMarjanović, Sanja P.
dc.date.accessioned2018-04-11T12:44:31Z
dc.date.available2018-04-11T12:44:31Z
dc.date.available2020-07-03T10:06:23Z
dc.date.issued2018-02-23
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9326
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=5677
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:17366/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=49965327
dc.description.abstractRane maladaptivne sheme (RMS) prvi put se pojavljuju kao glavni konstrukt u okviru Jangove shema terapije (Young, Klosko & Weishaar, 2003). One se definišu kao obuhvatni, samougroţavajući obrasci razmišljanja, emocionalnog i telesnog reagovanja. Ono što je karakteristično za ove obrasce jeste da se oni razvijaju u periodu detinjstva i adolescencije, ali da se zadrţavaju i ponavljaju tokom odraslog doba. Po pretpostavkama shema terapije, RMS su karakteristične za klijente sa nekim od poremećaja ličnosti i hroničnim afektivnim poremećajima. Po Jangu, na formiranje RMS utiču rana nepovoljna iskustva iz sredine, koja se ogledaju u frustraciji bazičnih emocionalnih potreba deteta, kao i temperament. U rana nepovoljna iskustva spadaju iskustva iz socijalne sredine, pre svega iz primarne porodice – iskustva sa jednim ili oba roditelja, a zatim i iskustva sa vršnjacima u školi i okolini tokom detinjstva i adolescencije. Pripadnost vršnjačkoj grupi posebno je vaţna u periodu srednjeg detinjstva i adolescencije za formiranje identiteta osobe, a istovremeno, negativna iskustva u odnosima sa vršnjacima u ovom razvojnom periodu mogu doprineti razvoju psihopatologije. Predmet našeg rada je ispitivanje povezanosti disfunkcionalnih ponašanja dece, koja se manifestuju u vršnjačkoj grupi, i odreĎenih RMS. Kako bismo ispitali ovu povezanost uveli smo konstrukt socijalne kompetencije. Prema definiciji socijalna kompetencija uključuje socijalna, emocionalna i kognitivna znanja i veštine koja su detetu potrebna kako bi postiglo svoje ciljeve i bilo efikasno u interakciji sa drugima (Davidson, Welsh & Bierman, 2006)...sr
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Филозофски факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectrane maladaptivne shemesr
dc.subjectearly maladaptive schemasen
dc.subjectshema terapijasr
dc.subjectsocijalna kompetencijasr
dc.subjectdeca i adolescenti.sr
dc.subjectsocial competenceen
dc.subjectchildren and adolescentsen
dc.titlePovezanost ranih maladaptivnih shema sa socijalnom kompeticijom na dečijem uzrastusr
dc.title.alternativeThe connection between early maladaptive schemas and social competence in childrenen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractВукосављевић-Гвозден, Татјана; Пурић, Данка; Крстић, Ксенија; Aлтарас Димитријевић, Aна; Марјановић, Сања П.; Повезаност раних маладаптивних схема са социјалном компетицијом на дечијем узрасту; Повезаност раних маладаптивних схема са социјалном компетицијом на дечијем узрасту;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/28056/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/28057/IzvestajKomisije15975.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/28056/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/28057/IzvestajKomisije15975.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9326


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији