Show simple item record

dc.contributor.advisorЧеровић, Слободан
dc.contributor.otherБарјактаровић, Драгољуб
dc.contributor.otherЧомић, Ђорђе
dc.creatorКрсмановић Величковић, Сања
dc.date.accessioned2018-03-27T09:39:29Z
dc.date.available2018-03-27T09:39:29Z
dc.date.available2020-07-04T13:13:32Z
dc.date.issued2018-01-23
dc.identifier.urihttps://singipedia.singidunum.ac.rs/izdanje/42764-dizajniranje-u-hotelijerstvu-kao-faktor-diferenciranja-hotelskog-proizvodasr
dc.identifier.urihttp://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9284
dc.description.abstractTurizam kao deo globalnog sistema, mora da gradeći svoj specifičan društveni podsistem, strukturu odnosa i institucija, vizuelni (dizajnerski) izraz, vodi računa o dve činjenice: 1) da reaguje i odgovori na promene u potrebama potencijalnih potrošača proistekle iz promena u društvenom razvoju, standardu, tržištu, načinu i stilovima života pod uticajem obrazovanja i informisanja; 2) da bude ekonomski održiv i ekološki odgovoran u odnosu na vlasnike kapitala, očuvanje prirode i životne sredine i kulturna dostignuća civilizacije. Bazična komponenta turizma je oblast hotelijerstva koja se u ekonomiji izjednačava sa oblikom tržišnog privređivanja profitabilnog cilja. Hotelijerstvo stvara tzv. hotelski proizvod- kompleks povezanih usluga specifično namenski oblikovanih, dizajnerski uređenih i opremljenih, namenjenog masi korisnika, njihovim potrebama, ukusima, mogućnostima, željama. Teoretski, definišu ga „lokacija- prostor i pogled, tereni, objekti, oprema, pružanje usluga, cena i imidž“, „doživljaj, tj. iskustvo gostiju kao efekat, a ne struktura hotelskog proizvoda“, pa se iz ovih primera može zaključiti da su u osnovi hotelskog proizvoda „prostor- lokacija i usluge“, dok su osnovni spoljni elementi „cene usluga i imidž hotela“. Razvoj međunarodnog turizma, na bazi opšteg civilizacijskog razvoja ekonomija sveta, standarda stanovništva i novih potreba potrošača, uslovljava dalji razvoj hotelskih proizvoda u pravcu kvaliteta, cena, specijalizacije i standardizacije, što su sve „dodatne vrednosti za potrošače“, jer kreiraju nove doživljaje: zabavu, rekreaciju, rehabilitaciju, edukaciju, šoping želje, lične usluge i sl. Dizajn hotelskog proizvoda kao predmet doktorske disertacije iskazuje se kao umetničko-tehnološki zadatak i cilj za proizvođače usluga, marketinško sredstvo za segmentiranje, pozicioniranje, restrukturiranje, tj. diferenciranje hotelskih proizvoda i kao vizuelno sredstvo za zadovoljenje potreba turista u konkurentskoj borbi za njihovo tržišno osvajanje. Osnovna hipoteza disertacije- da se uspešnim dizajniranjem hotelskih proizvoda oni značajno diferenciraju i tržišno prihvataju- ima uporište u izgrađenoj naučno-istraživačkoj teoriji i praksi turizma.sr
dc.language.isosrpsr
dc.publisherУниверзитет Сингидунум, Студије при универзитетуsr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет Сингидунумsr
dc.subjectturizamsr
dc.subjectdizajnsr
dc.subjecthotelijerstvosr
dc.subjecthotelski proizvodsr
dc.subject.classificationМенаџмент и бизнисsr
dc.titleДизајнирање у хотелијерству као фактор диференцирања хотелског производаsr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBYsr
dcterms.abstractČerović, Slobodan; Čomić, Đorđe; Barjaktarović, Dragoljub; Krsmanović Veličković, Sanja; Dizajniranje u hotelijerstvu kao faktor diferenciranja hotelskog proizvoda;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/59850/Doktorska disertacija Sanja Krsmanović Veličković (1).pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/59851/Izveštaj komisije Sanja Veličković Krsmanović (1).pdf


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record