Приказ основних података о дисертацији

A Contribution of Information Technology in Strategic Planning in Higher Education Institutions

dc.contributor.advisorSoleša, Dragan
dc.contributor.otherCarić, Marko
dc.contributor.otherVladisavljević, Radovan
dc.contributor.otherSoleša, Dragan
dc.creatorĐurica, Nina
dc.date.accessioned2018-03-19T13:30:35Z
dc.date.available2018-03-19T13:30:35Z
dc.date.available2020-07-03T18:19:37Z
dc.date.issued2018-03-03
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija151851247761357.pdf?controlNumber=(BISIS)107098&fileName=151851247761357.pdf&id=10957&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9237
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=107098&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije151851252188214.pdf?controlNumber=(BISIS)107098&fileName=151851252188214.pdf&id=10958&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractVisokoobrazovne institucije poslednjih godina suočavaju se sa turbulentnim i kompleksnim promenama u organizacionom okruženju, koje su uticale da visokoobrazovne institucije shvate značaj uvođenja procesa strateškog planiranja, koji se sastoji iz sledećih faza: analize internog organizacionog okruženja; analize eksternog organizacionog okruženja; formulisanja vizije; definisanja misije; razvoja organizacionih vrednosti; postavljanja ciljeva poslovanja i određivanja strategije za ostvarivanje ciljeva. Zahvaljujući ovom procesu visokoobrazovne institucije mogu da identifikuju svoje konkurentske prednosti i ostvare željenu poziciju na tržištu usluga visokog obrazovanja. Visokoobrazovne institucije su takođe uvidele značaj primene strategije internacionalizacije, koja je uslov za ostvarivanje globalne konkurentske prednosti i uspeha na tržištu visokog obrazovanja. Ova strategija omogućava mobilnost studenata, razmenu nastavnog osoblja, što omogućava unapređenje saradnje i nastavnih veština, držanje gostujućih predavanja, kao i rad na realizaciji zajedničkih projekata sa kolegama sa drugih institucija. Centralna pažnja u ovom radu posvećena je ulozi informacionokomunikacionih tehnologija u strateškom planiranju u visokoobrazovnim institucijama. Primena ovih tehnologija u visokoobrazovnim institucijama znatno je olakšala proces transfera znanja i razvoja novih oblika učenja i komunikacije. Savremeni oblici učenja i nastave, koji su razvijeni zahvaljujući korišćenju informacionokomunikacionih tehnologija, predstavljaju značajnu osnovu za stvaranje konkurentnosti visokoobrazovnih institucija na tržištu usluga visokog obrazovanja. U radu je, pored učenja na daljinu, posebna pažnja posvećena društvenim mrežama. Visokoobrazovne institucije su prepoznale potencijalne koristi društvenih mreža i upotrebljavaju ih radi unapređenja sopstvenog poslovanja, komunikacije i promocije. Kvalitet obrazovne usluge je ključni faktor konkurentske prednosti. Ubrzan razvoj informaciono-komunikacionih tehnologija, globalna konkurencija i internacionalizacija poslovanja na tržištu usluga visokog obrazovanja uticali su da mnoge visokoobrazovne institucije prepoznaju važnost primene metodologije totalnog upravljanja kvalitetom. Ova metodologija zasniva se na kontinuiranom poboljšanju kvaliteta u nameri da se maksimizira konkurentnost visokoobrazovne institucije. Da bi se stvorila i održala konkurentska prednost, visokoobrazovne institucije treba da sprovode proces strateškog planiranja, koji omogućava postizanje profitabilnosti i poslovne uspešnosti u budućnosti.sr
dc.description.abstractHigher education institutions have been facing turbulent and complex changes in the organizational environment in recent years, which have made the higher education institutions realize the importance of introducing the strategic planning process, which consists of the following stages: analysis of internal organizational environment; analysis of external organizational environment; formulating the vision; defining the mission; development of organizational values; setting business goals and setting a strategy for achieving goals. Thanks to this process, higher education institutions can identify their competitive advantages and achieve the desired position in the market of higher education services. Higher education institutions also recognized the importance of applying the internationalization strategy, which is a requirement for achieving global competitive advantage and success in the higher education market. This strategy enables student mobility, exchange of teaching staff, which leads to the improvement of cooperation and teaching skills, hosting guest lectures and working on joint projects with colleagues from other institutions. The central attention in this paper is dedicated to the role of information and communication technologies in strategic planning in higher education institutions. The application of these technologies in higher education institutions has greatly facilitated the process of transferring knowledge and developing new forms of learning and communication. Modern forms of learning and teaching, developed through the use of information and communication technologies, represent an important basis for creating the competitiveness of higher education institutions in the market of higher education services. In addition to distance learning, special attention is paid to social networks. Higher education institutions have recognized the potential benefits of social networks and are used to improve their business, communication and promotion. The quality of educational service is a key factor of competitive advantage. The rapid development of information and communication technologies, global competition and the internationalization of operations in the market of higher education services have influenced many higher education institutions to recognize the importance of applying the overall quality management methodology. This methodology is based on continuous improvement in order to maximize the competitiveness of the higher education institution. In order to create and maintain a competitive advantage, higher education institutions need to implement a strategic planning process that enables profitability and business success in the future.en
dc.languagesr (latin script)
dc.publisherУниверзитет Привредна академија у Новом Саду, Факултет за економију и инжењерски менаџментsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.sourceУниверзитет Привредна академија у Новом Садуsr
dc.subjectMenadžmentsr
dc.subjectManagementen
dc.subjectstrategic managementen
dc.subjectstrategic planningen
dc.subjecthighereducation institutionsen
dc.subjectstudentsen
dc.subjecteducational servicesen
dc.subjectqualityen
dc.subjectinformation technologiesen
dc.subjectdistance learningen
dc.subjectsocial networksen
dc.subjectstrateški menadžmentsr
dc.subjectstrateško planiranjesr
dc.subjectvisokoobrazovne institucijesr
dc.subjectstudentisr
dc.subjectobrazovne uslugesr
dc.subjectkvalitetsr
dc.subjectinformacione tehnologijesr
dc.subjectučenje na daljinusr
dc.subjectdruštvene mrežesr
dc.titleDoprinos informacionih tehnologija u strateškom planiranju u visokoobrazovnim institucijamasr
dc.title.alternativeA Contribution of Information Technology in Strategic Planning in Higher Education Institutionsen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC
dcterms.abstractСолеша, Драган; Царић, Марко; Владисављевић, Радован; Солеша, Драган; Ђурица, Нина; Допринос информационих технологија у стратешком планирању у високообразовним институцијама; Допринос информационих технологија у стратешком планирању у високообразовним институцијама;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/59168/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/59169/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/59169/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/59168/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9237


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији