Приказ основних података о дисертацији

Poboljšanje upravljačkih i energetskih karakteristika mehatroničkog sistema lifta

dc.contributor.advisorMarčetić, Darko
dc.contributor.otherKatić, Vladimir
dc.contributor.otherŠešlija, Dragan
dc.contributor.otherVasić, Veran
dc.contributor.otherBlanuša, Branko
dc.contributor.otherMarčetić, Darko
dc.creatorKnežević, Bojan
dc.date.accessioned2018-03-19T13:27:19Z
dc.date.available2018-03-19T13:27:19Z
dc.date.available2020-07-03T14:16:41Z
dc.date.issued2018-03-07
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9230
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija151393276901346.pdf?controlNumber=(BISIS)106866&fileName=151393276901346.pdf&id=10815&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=106866&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije151393278192620.pdf?controlNumber=(BISIS)106866&fileName=151393278192620.pdf&id=10816&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractСваки мехатронички систем лифта (МСЛ) садржи механички подсистем који је карактерисан својом резонантном фреквенцијом. У дисертацији је представљен оригинални метод за подешавање антирезонантног филтера базиран на примјени Герцеловог алгоритма и Киферовог алгоритма претраживања. Предложен је јединствени генерализовани модел референце брзине у функцији трзаја. Кроз експерименталне провјере, верификовано је да само синергијски ефекат контроле трзаја и филтрирања референтног момента може елиминисати резонантне вибрације. Предложени су поступци и развијени алгоритми за повећање енергетске ефикасности погона МСЛ. Предложени алгоритми су у интеракцији са планираном трајекторијом брзине и антирезонантном управљачком шемом. Сви предложени алгоритми су имплементирани на дигиталном сигнал процесору.sr
dc.description.abstractSvaki mehatronički sistem lifta (MSL) sadrži mehanički podsistem koji je karakterisan svojom rezonantnom frekvencijom. U disertaciji je predstavljen originalni metod za podešavanje antirezonantnog filtera baziran na primjeni Gercelovog algoritma i Kiferovog algoritma pretraživanja. Predložen je jedinstveni generalizovani model reference brzine u funkciji trzaja. Kroz eksperimentalne provjere, verifikovano je da samo sinergijski efekat kontrole trzaja i filtriranja referentnog momenta može eliminisati rezonantne vibracije. Predloženi su postupci i razvijeni algoritmi za povećanje energetske efikasnosti pogona MSL. Predloženi algoritmi su u interakciji sa planiranom trajektorijom brzine i antirezonantnom upravljačkom šemom. Svi predloženi algoritmi su implementirani na digitalnom signal procesoru.sr
dc.description.abstractEach elevator mechatronic system (EMS) contains a mechanical subsystem which is characterized by its resonant frequencies. The original method for band-stop filter tuning based on Goertzel algorithm and Kiefer search algorithm is proposed in dissertation. In order to generate the speed reference trajectory which can be defined by different shapes and amplitudes of jerk, a unique generalized model is proposed. Through experimental verifications, it has been verified that only synergistic effect of controlling jerk and filtrating the reference torque can eliminate resonant vibrations. The dissertation proposes procedures and developed algorithms for increasing the energy efficiency of the EMS power drive. The proposed algorithms are in interaction with the planned speed reference trajectory and the proposed anti-resonant control scheme. The all proposed algorithms are implemented on the digital signal processor.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Факултет техничких наукаsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectМехатронички системиsr
dc.subjectMehatronički sistemisr
dc.subjectMechatronic systemsen
dc.subjectliftsr
dc.subjectelektromotorni pogonsr
dc.subjectasinhroni motorsr
dc.subjectrezonantne vibracijesr
dc.subjectfilterisr
dc.subjectGercelov algoritamsr
dc.subjectKiferov algoritam pretraživanjasr
dc.subjectenergetska efikasnostsr
dc.subjectkontrola trzajasr
dc.subjectelevatoren
dc.subjectpower driveen
dc.subjectinduction motoren
dc.subjectresonantvibrationsen
dc.subjectfiltersen
dc.subjectGoertzel’s algorithmen
dc.subjectKiefer’s search algorithmen
dc.subjectenergyefficiencyen
dc.subjectjerk controlen
dc.subjectлифтsr
dc.subjectелектромоторни погонsr
dc.subjectасинхрони моторsr
dc.subjectрезонантне вибрацијеsr
dc.subjectфилтериsr
dc.subjectГерцелов алгоритамsr
dc.subjectКиферов алгоритам претраживањаsr
dc.subjectенергетска ефикасностsr
dc.subjectконтрола трзајаsr
dc.titleПобољшање управљачких и енергетских карактеристика мехатроничког система лифтаsr
dc.title.alternativePoboljšanje upravljačkih i energetskih karakteristika mehatroničkog sistema liftasr
dc.title.alternativeImprovement of the control and energy characteristics of the elevatormechatronic system power driveen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractМарчетић, Дарко; Катић, Владимир; Шешлија, Драган; Васић, Веран; Блануша, Бранко; Марчетић, Дарко; Кнежевић, Бојан; Poboljšanje upravljačkih i energetskih karakteristika mehatroničkog sistema lifta;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44367/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44366/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44366/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/44367/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9230


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији