Приказ основних података о дисертацији

Turizam Šajkaške

dc.contributor.advisorPlavša, Jovan
dc.contributor.otherPrentović, Risto
dc.contributor.otherPlavša, Jovan
dc.contributor.otherIvkov-Džigurski, Anđelija
dc.contributor.otherJovičić, Dobrica
dc.creatorКовачевић, Бојана
dc.date.accessioned2018-02-24T20:56:57Z
dc.date.available2018-02-24T20:56:57Z
dc.date.available2020-07-03T13:39:25Z
dc.date.issued2014-09-03
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9131
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija140015545132476.pdf?controlNumber=(BISIS)87509&fileName=140015545132476.pdf&id=1950&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=87509&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije140015545850073.pdf?controlNumber=(BISIS)87509&fileName=140015545850073.pdf&id=1951&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractШајкашка  је географски  субрегион у Србији. То је југоисточни део Бачке, лоциран у средишњем делу Аутономне Покрајине Војводине.  Анализом природних и друштвених атрактивности, материјалне базе неопходне за развој туризма и садашњег стања развоја селективних облика туризма дошло се до закључка да Шајкашка, поред свих потенцијала, није афирмисана туристичка дестинација, чиме је потврђена основна хипотеза рада. У раду су дефинисани кључни туристички ресурси  и приоритетни облици  туризма  и  са сигурношћу се може констатовати да Шајкашка  може одмах или релативно  брзо оформити конкурентно задовољавајући ниво у вези са  следећим  туристичким производима:  наутички, излетнички, ловни и риболовни, сеоски, салашарски и спортско-рекреативни туризам, који би требало да представљају окосницу развоја туризма на овом простору.  Услов је да се  на новим, научно утемељеним и у  пракси доказаним сазнањима, постави такав модел развоја, који ће да осигура  да се  Шајкашка  позиционира као препознатљива и привлачна туристичка дестинација,  са прецизно  одређеном структуром  туристичког производа  и дефинисаним маркетинг планом развoja. У раду  су дефинисани планови даљег развоја и предлози за унапређење туризма Шајкашке, базирани на резултатима анкетног истраживања туристичког тржишта. Испитивање туристичке тражње спроведено је на испитаницима из Новог Сада и Зрењанина, док је за потребе истраживања на страни туристичке понуде спроведено истраживање ставова локалног становништва Шајкашке о стању и перспективама развоја туризма у њиховим насељима. Резултати истраживања указују на чињеницу на Шајкашка није препознатљива туристичка дестинација, да нема изграђен имиџ, и да више од половине испитаника није посетило природне и друштвене атрактивности које се налазе на овом простору. Најбоље оцењени елементи Шајкашке, као туристичке дестинације су гастрономија, атрактивност вода и мултикултуралност, док је најслабије оцењен елеменат материјална основа.  У  резултатима истраживања ставова локалног становништва дошло се до закључка да    становништво има позитиван став према развоју туризма, али да није свесно локалних туристичких вредности, ни природних нити културних, те да је неопходно спровести програме туристичке едукације и подизања самосвести.  Велики удео локалног становништва има магловите представе о туризму и не познаје кораке и поступке који могу од ове делатности направити сигуран  извор допунске зараде.  Из анализе резултата анкетног истраживања донети су важни и конкретни закључци који би могли бити од велике помоћи за даље планирање развоја туризма у Шајкашкој.  У резултатима истраживања  нагласак  се ставља  на  циљне тржишне сегменте на  које треба усмерити маркетинг активности, стратегије које би требало применити и предуслове  које  треба испунити  да  би  туризам заиста  постао  један од  водећих  елемената  свеукупног  развоја овог простора,  а  Шајкашка постала препознатљива туристичка  дестинација  у Србији.sr
dc.description.abstractŠajkaška  je geografski  subregion u Srbiji. To je jugoistočni deo Bačke, lociran u središnjem delu Autonomne Pokrajine Vojvodine.  Analizom prirodnih i društvenih atraktivnosti, materijalne baze neophodne za razvoj turizma i sadašnjeg stanja razvoja selektivnih oblika turizma došlo se do zaključka da Šajkaška, pored svih potencijala, nije afirmisana turistička destinacija, čime je potvrđena osnovna hipoteza rada. U radu su definisani ključni turistički resursi  i prioritetni oblici  turizma  i  sa sigurnošću se može konstatovati da Šajkaška  može odmah ili relativno  brzo oformiti konkurentno zadovoljavajući nivo u vezi sa  sledećim  turističkim proizvodima:  nautički, izletnički, lovni i ribolovni, seoski, salašarski i sportsko-rekreativni turizam, koji bi trebalo da predstavljaju okosnicu razvoja turizma na ovom prostoru.  Uslov je da se  na novim, naučno utemeljenim i u  praksi dokazanim saznanjima, postavi takav model razvoja, koji će da osigura  da se  Šajkaška  pozicionira kao prepoznatljiva i privlačna turistička destinacija,  sa precizno  određenom strukturom  turističkog proizvoda  i definisanim marketing planom razvoja. U radu  su definisani planovi daljeg razvoja i predlozi za unapređenje turizma Šajkaške, bazirani na rezultatima anketnog istraživanja turističkog tržišta. Ispitivanje turističke tražnje sprovedeno je na ispitanicima iz Novog Sada i Zrenjanina, dok je za potrebe istraživanja na strani turističke ponude sprovedeno istraživanje stavova lokalnog stanovništva Šajkaške o stanju i perspektivama razvoja turizma u njihovim naseljima. Rezultati istraživanja ukazuju na činjenicu na Šajkaška nije prepoznatljiva turistička destinacija, da nema izgrađen imidž, i da više od polovine ispitanika nije posetilo prirodne i društvene atraktivnosti koje se nalaze na ovom prostoru. Najbolje ocenjeni elementi Šajkaške, kao turističke destinacije su gastronomija, atraktivnost voda i multikulturalnost, dok je najslabije ocenjen elemenat materijalna osnova.  U  rezultatima istraživanja stavova lokalnog stanovništva došlo se do zaključka da    stanovništvo ima pozitivan stav prema razvoju turizma, ali da nije svesno lokalnih turističkih vrednosti, ni prirodnih niti kulturnih, te da je neophodno sprovesti programe turističke edukacije i podizanja samosvesti.  Veliki udeo lokalnog stanovništva ima maglovite predstave o turizmu i ne poznaje korake i postupke koji mogu od ove delatnosti napraviti siguran  izvor dopunske zarade.  Iz analize rezultata anketnog istraživanja doneti su važni i konkretni zaključci koji bi mogli biti od velike pomoći za dalje planiranje razvoja turizma u Šajkaškoj.  U rezultatima istraživanja  naglasak  se stavlja  na  ciljne tržišne segmente na  koje treba usmeriti marketing aktivnosti, strategije koje bi trebalo primeniti i preduslove  koje  treba ispuniti  da  bi  turizam zaista  postao  jedan od  vodećih  elemenata  sveukupnog  razvoja ovog prostora,  a  Šajkaška postala prepoznatljiva turistička  destinacija  u Srbiji.sr
dc.description.abstractŠajkaška is geographical subregion in Serbia. It is located in southeastern part of Bačka, in middle part of Autonomous Province of Vojvodina. Through analyzes of natural and social attractiveness, material base essential for development of tourism and present condition of development of selective forms of tourism, it is concluded that Šajkaška, regardless of all its potential, is not an affirmed tourist destination, which  confirms the basic hypothesis  of the dissertation. Dissertation defines key tourist resources and priority forms of tourism, and it can be ascertain that Šajkaška may now, or relatively soon form competitive satisfying level in relation with following tourist products:  nautical tourism,  excursion and sightseeing,  hunting and fishing, rural and  farm tourism,  and  sports-recreational  tourism, which supposed to be framework for future development of tourism in this area. It is required  that, on the grounds of  new,  scientifically  based  and in practice  proven facts, a  model  of development should be created, which will  ensure  Šajkaška  position  as a recognizable and  attractive  tourist destination,  with  a precise structure of tourism product and the defined marketing plan development. Dissertation defines plans for further development and suggestions on improving tourism of Šajkaška, based on results of survey of tourist market. Survey was conducted on respondents from Novi Sad and Zrenjanin,  and  for the purpose of research  on  the tourist  offer,  a survey  of attitudes  of local people from Šajkaška,  on the status and  perspectives  of tourism development in their neighborhoods was conducted. Results of survey indicates that Šajkaška is not recognizable tourist destination, it is without defined image, and more than half of respondents didn't visit natural and social attractiveness that are found in this area. Best graded elements of Šajkaška, as  tourist destination is gastronomy, attractiveness of  water and multiculturalism, and lowest grade was given to the material base. Based on survey results of attitudes of local people it is concluded that they have positive attitude towards development of tourism, but unaware of local tourist  values, neither  natural nor cultural, and that is necessary to implement a program of tourism education and raising  awareness. Majority of population has wage idea of tourism and it is not familiar with procedures and steps which can make this activity secure source of additional earnings. Based on survey findings analyze important and concrete conclusions were drawn,  which could be of great assistance for further planning of development tourism in Šajkaška. Dissertation emphasizes survey findings, target  market segments on which  marketing activities should be focused, strategies that should be applied and preconditions that should be required in order to make tourism as one of the leading elements of entire development of this area, and Šajkaška to become recognizable tourist destination in Serbia.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Природно-математички факултетsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/MPN2006-2010/149032/RS//
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectШајкашкаsr
dc.subjectŠajkaškasr
dc.subjectŠajkaškaen
dc.subjectturizamsr
dc.subjectupravljanje turizmomsr
dc.subjectstatističke analizesr
dc.subjecttourismen
dc.subjecttourism managementen
dc.subjectstatistical analysisen
dc.subjectтуризамsr
dc.subjectуправљање туризмомsr
dc.subjectстатистичке анализеsr
dc.titleТуризам Шајкашкеsr
dc.title.alternativeTurizam Šajkaškesr
dc.title.alternativeTourism of Šajkaškaen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractПлавша, Јован; Прентовић, Ристо; Плавша, Јован; Ивков-Джигурски, Aнђелија; Јовичић, Добрица; Kovačević, Bojana; Turizam Šajkaške;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/37123/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/37123/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/37122/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/37122/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9131


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији