Show simple item record

The impact of media relations on certain organizational and business performances in companies in Serbia

dc.contributor.advisorNikolić, Milan
dc.contributor.otherĐorđević, Dejan
dc.contributor.otherGrubić-Nešić, Leposava
dc.contributor.otherSavić, Mirko
dc.contributor.otherĆoćkalo, Dragan
dc.contributor.otherNikolić, Milan
dc.creatorTerek, Edit
dc.date.accessioned2017-10-27T13:41:39Z
dc.date.available2017-10-27T13:41:39Z
dc.date.issued2017-02-10
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija148672235476679.pdf?controlNumber=(BISIS)104205&fileName=148672235476679.pdf&id=7222&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=104205&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije148672236842032.pdf?controlNumber=(BISIS)104205&fileName=148672236842032.pdf&id=7223&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.uri/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije148672236842032.pdf?controlNumber=(BISIS)104205&fileName=148672236842032.pdf&id=7223
dc.identifier.urihttp://nardus.mpn.gov.rs/123456789/8695
dc.description.abstractDisertacija se bavi uticajem odnosa s medijima (MR) na pojedine organizacione i poslovne performanse, u preduzećima u Srbiji. Konkretno, diesrtacija obuhvata uticaj odnosa s medijima (MR) na zadovoljstvo komunikacijom (CS), korporativni kredibilitet (CC), finansijske performanse (FP), distancu moći (PD), orjentaciju ka budućnosti (FO) i suštinsko transformaciono liderstvo (CTL). Podaci su dobijeni anketiranjem N = 394 srednja menadžera iz 123 preduzeća u Srbiji. Od metoda statističke obrade podataka korišćeni su: deskriptivna statistika, korelaciona analiza, regresiona analiza, t-test i hijerarhijska regresiona analiza. Osnovni zaključci istraživanja su: 1. Korelacije između uticaja odnosa s medijima i organizacionih i poslovnih performansi su statistički značajne, snažne i pozitivne, u najvećem broju slučajeva. Najveći uticaj na organzacione i poslovne performanse imaju savremeni mediji. 2. Odnosi s medijima imaju mali uticaj na korporativni kredibilitet, a taj uticaj se ostvaruje, pre svega, preko savremenih medija. 3. Među finansijskim performansama, odnosi s medijima naročito pozitivno utiču na tržišni udeo i rast prodaje. 4. Za povećanje organizacionih performansi, preduzeća bi posebno trebala da posvete pažnju savremenim medijima, kao i prisutnosti direktora u medijima. 5. Za povećanje finansijskih performansi, preduzeća bi posebno trebala da posvete pažnju, kako savremenim, tako i tradicionalnim medijima, pri čemu prisutnost preduzeća u medijima ima prednost nad prisustvom direktora u medijima. 6. Unapređenjem odnosa s medijima, preduzeće stvara dobru osnovu za podizanje nivoa organizacionih i poslovnih performansi.sr
dc.description.abstractThe dissertation deals with the impact of media relations (MR) on certain organizational and business performances in Serbian companies. Specifically, the dissertation deals with the impact of media relations (MR) on communication satisfaction (CS), corporate credibility (CC), financial performance (FP), power distance (PD), future orientation (FO) and core transformational leader behaviour (CTL). The data were obtained using questionnaires completed by N = 394 middle managers from 123 companies in Serbia. The statistical methodologies that were used in the data analysis are: descriptive statistics, correlation analysis, regression analysis, t-test and hierarchical regression analysis. The main conclusions of the study are as follows. 1. The correlations between the media relations items and organizational and business performance are statistically significant, strong and positive, in most cases. Modern media have the greatest impact on organizational and business performance. 2. Media relations have little impact on corporate credibility, and that influence is achieved primarily through modern media. 3. In terms of financial performance, media relations have a particularly positive influence on market share and sales growth. 4. To increase organizational performances, companies should pay close attention to modern media, as well as to the presence of the CEO in the media. 5. To increase business (financial) performance, companies should pay considerable attention to both modern and traditional media, while the company’s media presence has an advantage over that of the CEO.en
dc.languagesr (latin script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Технички факултет Михајло Пупин у Зрењанинуsr
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectOdnosi s medijimasr
dc.subjectMedia Relationsen
dc.subjectzadovoljstvo komunikacijomsr
dc.subjectkorporativni kredibilitetsr
dc.subjectfinansijske performansesr
dc.subjectSrbija.sr
dc.subjectCommunication Satisfactionen
dc.subjectCorporate Credibilityen
dc.subjectFinancial Performanceen
dc.subjectSerbia.en
dc.titleUticaj odnosa s medijima na pojedine organizacione i poslovne performanse u preduzećima u Srbijisr
dc.title.alternativeThe impact of media relations on certain organizational and business performances in companies in Serbiaen
dc.typeDoktorska disertacijasr
dcterms.abstractНиколић, Милан; Ђорђевић, Дејан; Грубић-Нешић, Лепосава; Савић, Мирко; Николић, Милан; Ћоћкало, Драган; Терек, Едит; Утицај односа с медијима на поједине организационе и пословне перформансе у предузећима у Србији; Утицај односа с медијима на поједине организационе и пословне перформансе у предузећима у Србији;


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record