Приказ основних података о дисертацији

Developing academic writing skills in english as L2 by means of collaborative e-learning tools

dc.contributor.advisorTomović, Nenad
dc.contributor.otherMišić-Ilić, Biljana
dc.contributor.otherKrstev, Cvetana
dc.creatorLjubojević, Danijela D.
dc.date.accessioned2017-09-20T14:15:25Z
dc.date.available2017-09-20T14:15:25Z
dc.date.available2020-07-03T12:56:44Z
dc.date.issued2017-06-13
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/8614
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=5281
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:16287/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=49372943
dc.description.abstractПредмет ове докторске дисертације је развој вештине академског писања код студената помоћу алата за сарадничко учење и оцењивање – форума, блога, речника, викија и радионице. Циљ истраживања је био да утврди да ли студенти који су у току академске године учествовали у разним облицима сарадничког учења и оцењивања постигли боље резултате од оних студената који нису имали интеракцију са другим студентима, већ су радили према моделу који им је дат као пример. Главна хипотеза је да студенти који користе алате за вршњачко учење постижу боље резултате јер у процесу оцењивања својих вршњака развијају критичко мишљење што им помаже при сопственом писању. Оваква претпоставка има теоријски ослонац у социокултурној теорији Лава Виготског и конструктивизму Џерома Брунера (зона наредног развоја и процес подупирања учења). Приступ који се примењивао при процени нивоа до ког су учесници у истраживању дошли је директно тестирање писања у ком су студенти писали аргументативни есеј на задату тему. Резултати истраживања су потврдили хипотезу да вршњачко учење и оцењивање даје боље резултате при развоју вештине писања и указали на знатан степен корелације између примене викија, форума и радионице на завршни рад студената, а нарочито су позитивно утицали на организацију писаног састава (формулисање тезе, предмета, материје, главне мисли и поткрепљујућих примера). Теоријски допринос овог истраживања огледа се у редефинисању постојећег модела когнитивних процеса у писању на тај начин што се додају колаборативни елементи и обавезан сараднички рад у фази припреме за писање. Овај модел је због велике важности која се придаје сарадњи и вршњачком утицају назван социоконструктивистички модел когнитивних процеса. Практични доприноси се односе пре свега на организацију наставе за развој вештине писања: имплементација система за учење на даљину и примена социоконструктивистичког модела.sr
dc.description.abstractCollaborative work has become increasingly important; however, many teachers do not include it in teaching writing since they regard writing process as an individual act. The aim of this dissertation is to show a new approach in teaching academic writing. It is based on the sociocultural theory, constructivism and the developed process writing model. The idea is that students go through the process of collaboration by using wiki, forum and glossary, and in the end participate in peer editing and peer assessment activities (through workshops). The research question was whether the students who participated in various collaborative activities performed better in the final exam when compared to the students who did not participate or took small part in them. The main hypothesis is that the students who use e-learning collaborative tools have better results in the final exam. It is because they develop critical thinking skills in the process of collaborative/peer assessment that helps them in their own writing. Such a hypothesis relies heavily upon the sociocultural theory of Lev Vygotsky and constructivism of Jerome Bruner, namely, the zone of proximal development and scaffolding. The research took place in 2012. It was confirmed that the students who participated in collaborative activities showed continuous development in writing. Furthermore, they performed better in the final test when they had to write an argumentative essay. The students particularly showed good results in compositional organization, mainly in using the funnel introduction, formulating the thesis statement and controlling idea, providing good supporting details. After ten weeks of collaborative practice, the shape and internal pattern of their essays became clearer, and organisational skills were more adequately controlled. The research also showed that blogs and glossaries were not as useful as it is generally thought. The best results were by using wiki, forum and workshop. Theoretical contribution of this research is redefining the existing cognitive processes writing model. It suggests adding collaborative elements both to the prewriting phase and first draft phase. Because of the great emphasis it puts upon collaboration and viii peer learning, this model is called socioconstructivist writing model of cognitive processes. Practical aspects of the research refer to organizing classes for teaching writing skills: how to implement distance learning courses and how to apply socioconstructivist writing model of cognitive processes.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Филолошки факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectEnglishsr
dc.subjectенглески језикen
dc.subjectacademic writingsr
dc.subjectwriting skillsr
dc.subjectcollaborative learningsr
dc.subjectcollaborative assessmentsr
dc.subjectdistance learningsr
dc.subjecthybrid learningsr
dc.subjectакадемско писањеen
dc.subjectвештина писањаen
dc.subjectсарадничко учењеen
dc.subjectсарадничко оцењивањеen
dc.subjectучење на даљинуen
dc.subjectхибридно учењеen
dc.titleРазвој вештине академског писања на енглеском као страном језику помоћу алата за сарадничко учење и оцењивањеsr
dc.title.alternativeDeveloping academic writing skills in english as L2 by means of collaborative e-learning toolsen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractТомовић, Ненад; Мишић-Илић, Биљана; Крстев, Цветана; Љубојевић, Данијела Д.; Razvoj veštine akademskog pisanja na engleskom kao stranom jeziku pomoću alata za saradničko učenje i ocenjivanje;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/32828/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/32828/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/32829/Referat.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/32829/Referat.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_8614


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији