Приказ основних података о дисертацији

Designing Business English Course for the Purposeof Developing Pragmatic Competence Important forthe Advancement of Business Communication

dc.contributor.advisorRadić-Bojanić, Biljana
dc.contributor.otherHalupka-Rešetar, Sabina
dc.contributor.otherĐorđević, Jasmina
dc.contributor.otherRadić-Bojanić, Biljana
dc.creatorГак, Драгана
dc.date.accessioned2017-05-31T12:24:59Z
dc.date.available2017-05-31T12:24:59Z
dc.date.available2020-07-03T14:21:14Z
dc.date.issued2016-09-19
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/8223
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija146796146164125.pdf?controlNumber=(BISIS)101435&fileName=146796146164125.pdf&id=6319&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=101435&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije146796148277516.pdf?controlNumber=(BISIS)101435&fileName=146796148277516.pdf&id=6320&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractkursa poslovnog engleskog jezika koji ima za cilj razvoj pragmatičke kompetencije polaznika i unapređenje poslovne komunikacije na engleskom jeziku. Uspostavljanje i održavanje uspešne poslovne komunikacije koja uključuje poslovne ljude kojima je engleski jezik zajedničko sredstvo komunikacije zavisi od njihove sposobnosti da koriste jezik na odgovarajući način u odgovarajućem poslovnom kontekstu. Istraživanje za disertaciju sastojalo se iz dva dela. U uvodnom delu istraživanja učestvovali su predavači poslovnog engleskog jezika, studenti koji slušaju kurs poslovnog engleskog jezika i zaposleni polaznici koji pohađaju kurs poslovnog engleskog jezika u školama stranih jezika. Cilj ovog dela istraživanja je bio da se prikupe podaci o nastavi poslovnog engleskog jezika kod nas – na koji način se ona organizuje i šta bi trebalo uključiti u nastavu kako bi polaznici bili što uspešniji u poslovnoj komunikaciji na engleskom jeziku. Nakon toga usledilo je glavno istraživanje u kome je učestvovalo dvadeset zaposlenih polaznika koji su pohađali kurs poslovnog engleskog jezika. Oni su bili podeljeni u dve grupe, kontrolnu i eksperimentalnu, sa po deset polaznika. Obe grupe su pohađale kurs poslovnog engleskog jezika. Kontrolna grupa je kurs slušala samo na osnovu odabranog udžbenika, a eksperimentalna grupa je pohađala kurs koji je izrađen na osnovu analize potreba i u skladu sa poslovnim situacijama u kojima oni koriste engleski jezik. Pre početka kursa obe grupe su popunile upitnik sa opštim podacima o njima i upitnik za analizu potreba, ulazni test opšteg engleskog jezika i ulazni test poslovnog engleskog jezika. Podaci dobijeni upitnikom za analizu potreba upotpunjeni su pitanjima u prvom intervjuu. Napredak u sposobnosti korišćenja engleskog jezika u poslovnoj komunikaciji obe grupe, posebno u pogledu korišćenja govornih činova, praćen je tokom kursa pomoću pet testova nakon svake obrađene teme. Istraživanjem su dobijeni kvantitativni podaci (pomoću testa i upitnika) i kvalitativni podaci (pomoću upitnika i intervjua) koji su detaljno analizirani. Na osnovu analize svih podataka može se zaključiti da su polaznici iz eksperimentalne grupe ostvarili primetno bolji napredak na testovima koji su pratili kurs, ali i u sposobnosti poslovne komunikacije, što je bio i cilj kursa. Značaj ovog istraživanja je višestruk jer ukazuje na potrebu da se veća pažnja posvećuje izradi kurseva poslovnog engleskog jezika za zaposlene polaznike, detaljnoj analizi poslovnog konteksta u kome rade i njihovih stvarnih potreba. Takvi kursevi omogućavaju polaznicima da lakše i uspešnije razviju svoju pragmatičku kompetenciju i unaprede poslovnu komunikaciju.sr
dc.description.abstractThis thesis in applied linguistics and language teaching focuses on designing a business English course for the purpose of the development of pragmatic competence of business English learners in order to improve their business communication in the English language. Establishing and maintaining successful business communication involving business people who use English as a common communication language depends on their ability to use the language in an appropriate way in an appropriate business context. The research for this thesis consisted of two parts. The first part of the research involved teachers of business English, students who attended business English courses and employed learners who attended business English courses in private language schools. The purpose of this part of the research was to collect the data on business English language teaching, the way the courses are organized and what should be included in the courses so that the learners are able to participate in business communication in the English language. This was followed by the main part of the research, which involved twenty professionals attending a business English course. They were divided into two groups, control and experimental, with ten learners in each group. Both groups attended a business English course, however, the control group had a course based only on the selected course book, and the experimental group had a course designed on the basis of needs analysis and in accordance with the business situations in which they use English language daily. Prior to the course learners in both groups completed a general data questionnaire, a needs analysis questionnaire, general and business English language entrance tests. The data gathered by the needs analysis questionnaire were additionally clarified by the answers in the first interview. The learners' progress in using English in business communication in both groups, especially regarding the use of speech acts, was monitored by five tests, one after each of the topics covered during the course. The data collected in the research, both quantitative (collected by tests and questionnaires) and qualitative (collected by questionnaires and interviews), were thoroughly analyzed. The analysis led to a conclusion that learners from the experimental group showed substantially better improvement in tests and their overall ability to communicate in business related contexts. The significance of this research is manifold and suggests that greater attention should be paid to designing business English courses for professionals and to a thorough needs and business context analysis. Such courses would enable learners to develop their pragmatic competence more successfully and, consequently, improve their business communication.en
dc.languagesr (latin script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Филозофски факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectposlovni engleski jeziksr
dc.subjectBusiness English languageen
dc.subjectkursevi poslovnog engleskog jezikasr
dc.subjectkvantitativni metodsr
dc.subjectkvalitatitvni metodsr
dc.subjecttestsr
dc.subjectintervjusr
dc.subjectanaliza potrebasr
dc.subjectizrada kursasr
dc.subjectpragmatička kompetencijasr
dc.subjectposlovna komunikacija.sr
dc.subjectbusiness English coursesen
dc.subjectquantitativemethoden
dc.subjectqualitative methoden
dc.subjecttesten
dc.subjectinterviewen
dc.subjectneeds analysisen
dc.subjectcourse designingen
dc.subjectpragmatic competenceen
dc.subjectbusiness communication.en
dc.titleIzrada kursa poslovnog engleskog jezika sa ciljem razvoja pragmatičke kompetencije značajne zaunapređenje poslovne komunikacijesr
dc.title.alternativeDesigning Business English Course for the Purposeof Developing Pragmatic Competence Important forthe Advancement of Business Communicationen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-SA
dcterms.abstractРадић-Бојанић, Биљана; Халупка-Решетар, Сабина; Ђорђевић, Јасмина; Радић-Бојанић, Биљана; Gak, Dragana; Израда курса пословног енглеског језика са циљем развоја прагматичке компетенције значајне заунапређење пословне комуникације; Израда курса пословног енглеског језика са циљем развоја прагматичке компетенције значајне заунапређење пословне комуникације;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/45412/Disertacija9439.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/45412/Disertacija9439.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/45413/IzvestajKomisije9439.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/45413/IzvestajKomisije9439.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_8223


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији