Show simple item record

Inovacije u nastavi na primerima pesnika moderne u srpskoj književnosti s početka dvadesetog veka;
Innovations in teaching through the examplesof poets of modernism in Serbian literature atthe beginning of the twentieth century

dc.contributor.advisorJakšić-Provči, Branka
dc.contributor.otherNenin, Milivoj
dc.contributor.otherRadulović, Olivera
dc.contributor.otherBošković, Dragan
dc.creatorЈовановић, Сузана
dc.date.accessioned2017-05-31T12:23:58Z
dc.date.available2017-05-31T12:23:58Z
dc.date.issued2016-06-23
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija145932959942283.pdf?controlNumber=(BISIS)100393&fileName=145932959942283.pdf&id=5235&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=100393&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije14604569377844.pdf?controlNumber=(BISIS)100393&fileName=14604569377844.pdf&id=5343&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.uri/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije14604569377844.pdf?controlNumber=(BISIS)100393&fileName=14604569377844.pdf&id=5343
dc.identifier.urihttp://nardus.mpn.gov.rs/123456789/8187
dc.description.abstractУ дисертацији Иновације у настави на примерима песника модерне у српској књижевности с почетка двадесетог века бавимо се методичким приступом песницима српске модерне у средњој школи. Наш задатак је био да истражимо, теоријски заснујемо и емпиријски проверимо како нове моделе тако и устаљене моделе методичких приступа песницима српске модерне. Трудили смо се да наше проучавање има научни, али пре свега и практични значај. Имајући у виду устаљени модел по коме се епоха модерне обрађује у средњој школи, понудили смо нове алтернативне моделе чије ће се иновације односити на различите методолошке и методичке аспекте од којих се полази у изучавању појединих песничких дела, а чија ће делотворност бити истражена праћењем и провером рада експерименталне групе како би резултати, до којих се истраживањем дошло, били поткрепљени и наставном праксом. Основна полазишта у интерпретацији песама биће тематске речи, мотивска структура, доминантна осећања, песничке слике, наративни ток. У сваком појединачном моделу тежили смо методолошком плурализму и интегралном методичком приступу.sr
dc.description.abstractU disertaciji Inovacije u nastavi na primerima pesnika moderne u srpskoj književnosti s početka dvadesetog veka bavimo se metodičkim pristupom pesnicima srpske moderne u srednjoj školi. Naš zadatak je bio da istražimo, teorijski zasnujemo i empirijski proverimo kako nove modele tako i ustaljene modele metodičkih pristupa pesnicima srpske moderne. Trudili smo se da naše proučavanje ima naučni, ali pre svega i praktični značaj. Imajući u vidu ustaljeni model po kome se epoha moderne obrađuje u srednjoj školi, ponudili smo nove alternativne modele čije će se inovacije odnositi na različite metodološke i metodičke aspekte od kojih se polazi u izučavanju pojedinih pesničkih dela, a čija će delotvornost biti istražena praćenjem i proverom rada eksperimentalne grupe kako bi rezultati, do kojih se istraživanjem došlo, bili potkrepljeni i nastavnom praksom. Osnovna polazišta u interpretaciji pesama biće tematske reči, motivska struktura, dominantna osećanja, pesničke slike, narativni tok. U svakom pojedinačnom modelu težili smo metodološkom pluralizmu i integralnom metodičkom pristupu.sr
dc.description.abstractThe dissertation Innovations in teaching through the examples of poets of modernism in Serbian literature at the beginning of the twentieth century deals with methodological approach to poets of Serbian Modernism in high school. At first our task was to base and then to establish theoretically, and finally to check out empirically both the new and the established models of methodological approach to the poets of Serbian Modernism. The aim of our study is not only to achieve scientific but primarily practical significance. Bearing in mind that the established model by which the epoch of Modernism is taught in high school, we offered a new alternative models whose innovations relate to various methodological and methodical aspects which are the starting point in the study of certain poetic deeds, and whose effectiveness will be examined by monitoring and testing experimental groups in order to corroborate the results of the research by teaching practice as well. The basic starting point in interpreting poems will be themed words, motif structure, dominant feelings, poetic images, narrative stream. In each model, we searched for integral methodological pluralism and methodical approach.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Филозофски факултетsr
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectметодички приступ, српска модерна, поезија,нови модели, методичка интерпретацијапесама песника српске модерне, иновације унаставиsr
dc.subjectmetodički pristup, srpska moderna, poezija,novi modeli, metodička interpretacijapesama pesnika srpske moderne, inovacije unastavisr
dc.subjectmethodical approach, Serbian modernism, newmodels, methodical interpretation of the poemsof the poets of Serbian modernism, innovationsin teachingen
dc.titleИновације у настави на примерима песника модерне у српској књижевности с почетка двадесетог векаsr
dc.title.alternativeInovacije u nastavi na primerima pesnika moderne u srpskoj književnosti s početka dvadesetog vekasr
dc.title.alternativeInnovations in teaching through the examplesof poets of modernism in Serbian literature atthe beginning of the twentieth centuryen
dc.typeDoktorska disertacijasr
dcterms.abstractЈакшић-Провчи, Бранка; Ненин, Миливој; Радуловић, Оливера; Бошковић, Драган; Jovanović, Suzana; Inovacije u nastavi na primerima pesnika moderne u srpskoj književnosti s početka dvadesetog veka;


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record