Приказ основних података о дисертацији
Ikonopis kao očigledna ontologija – stvaranje likovnog identiteta novog svetitelja u okvirima klasičnog slikarstva
Icon painting as obvious ontology - the creation of a visual identity of the new saint in the framework of classical painting
dc.contributor.advisor | Martinović, Dragan | |
dc.contributor.other | Dolovački, Vasilije | |
dc.contributor.other | Furunović, Zoran | |
dc.creator | Davidović, Marija | |
dc.date.accessioned | 2017-04-18T10:35:48Z | |
dc.date.available | 2017-04-18T10:35:48Z | |
dc.date.available | 2020-07-04T14:24:02Z | |
dc.date.issued | 2017-01-13 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7937 | |
dc.identifier.uri | http://educons.edu.rs/studije/doktorske-studije/repozitorijum/ | sr |
dc.description.abstract | Umetnički projekat IKONOPIS KAO OČIGLEDNA ONTOLOGIJA –STVARANJE LIKOVNOG IDENTITETA NOVOG SVETITELJA U OKVIRIMA KLASIČNOG SLIKARSTVA je pokušaj da se pojasni smisao i suština ikonopisa kroz više aspekata ( teološki, ontološki, estetički ). Na temelju ovih razmatranja stvara se ikonografski obrazac novog svetitelja, prepodobnog mučenika Haritona Crnorečkog, našeg savremenika, koji je postradao za Hrista, kao mučenici prvih vekova Hrišćanstva. Likovni identitet novog svetitelja ( nova ikona ), biće predstavljen uz poštovanje kanona pravoslavnog ikonopisa i njegovog mučeničkog stradanja u tehnici jajčane tempere na dasci, freske – seko i mozaika, prevođenjem istog ikonografskog obrasca u razlićite slikarske tehnike. Kroz stvaranje likovnog identiteta novog svetitelja, autor želi da ukaže na ikonu kao smisaoni svet simbola u kome sve ima jasno i večno značenje. Lik izobražen na ikoni nosi u sebi energiju prvolika, a ikona tu energiju prenosi na posmatrača. Zato je ikona očigledna ontologija bića, čulno projavljivanje metafizičke suštine naslikanog. Kao takva, ikona je večna i uvek savremena i ostaje nam kao nada na konstituisanje novog, boljeg čovečanstva na Evharistijskim principima. | sr |
dc.language.iso | srp | sr |
dc.publisher | Универзитет Едуконс, Академија класичног сликарства | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Универзитет Едуконс | sr |
dc.subject | Novomučenik Hariton Crnorečki | sr |
dc.subject | novi vizuelni identitet | sr |
dc.subject | kanon | sr |
dc.subject | semiotika ikone | sr |
dc.subject | nova ikona | sr |
dc.subject | klasično slikarstvo | sr |
dc.subject.classification | Likovna umetnost | sr |
dc.title | Ikonopis kao očigledna ontologija – stvaranje likovnog identiteta novog svetitelja u okvirima klasičnog slikarstva | sr |
dc.title.alternative | Icon painting as obvious ontology - the creation of a visual identity of the new saint in the framework of classical painting | en |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | BY-NC-ND | sr |
dcterms.abstract | Мартиновић, Драган; Доловачки, Василије; Фуруновић, Зоран; Давидовић, Марија; Иконопис као очигледна онтологија – стварање ликовног идентитета новог светитеља у оквирима класичног сликарства; Иконопис као очигледна онтологија – стварање ликовног идентитета новог светитеља у оквирима класичног сликарства; | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/62071/bitstream_62071.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/62072/bitstream_62072.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7937 |