Приказ основних података о дисертацији

Icon painting as obvious ontology - the creation of a visual identity of the new saint in the framework of classical painting

dc.contributor.advisorMartinović, Dragan
dc.contributor.otherDolovački, Vasilije
dc.contributor.otherFurunović, Zoran
dc.creatorDavidović, Marija
dc.date.accessioned2017-04-18T10:35:48Z
dc.date.available2017-04-18T10:35:48Z
dc.date.available2020-07-04T14:24:02Z
dc.date.issued2017-01-13
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7937
dc.identifier.urihttp://educons.edu.rs/studije/doktorske-studije/repozitorijum/sr
dc.description.abstractUmetnički projekat IKONOPIS KAO OČIGLEDNA ONTOLOGIJA –STVARANJE LIKOVNOG IDENTITETA NOVOG SVETITELJA U OKVIRIMA KLASIČNOG SLIKARSTVA je pokušaj da se pojasni smisao i suština ikonopisa kroz više aspekata ( teološki, ontološki, estetički ). Na temelju ovih razmatranja stvara se ikonografski obrazac novog svetitelja, prepodobnog mučenika Haritona Crnorečkog, našeg savremenika, koji je postradao za Hrista, kao mučenici prvih vekova Hrišćanstva. Likovni identitet novog svetitelja ( nova ikona ), biće predstavljen uz poštovanje kanona pravoslavnog ikonopisa i njegovog mučeničkog stradanja u tehnici jajčane tempere na dasci, freske – seko i mozaika, prevođenjem istog ikonografskog obrasca u razlićite slikarske tehnike. Kroz stvaranje likovnog identiteta novog svetitelja, autor želi da ukaže na ikonu kao smisaoni svet simbola u kome sve ima jasno i večno značenje. Lik izobražen na ikoni nosi u sebi energiju prvolika, a ikona tu energiju prenosi na posmatrača. Zato je ikona očigledna ontologija bića, čulno projavljivanje metafizičke suštine naslikanog. Kao takva, ikona je večna i uvek savremena i ostaje nam kao nada na konstituisanje novog, boljeg čovečanstva na Evharistijskim principima.sr
dc.language.isosrpsr
dc.publisherУниверзитет Едуконс, Академија класичног сликарстваsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет Едуконсsr
dc.subjectNovomučenik Hariton Crnorečkisr
dc.subjectnovi vizuelni identitetsr
dc.subjectkanonsr
dc.subjectsemiotika ikonesr
dc.subjectnova ikonasr
dc.subjectklasično slikarstvosr
dc.subject.classificationLikovna umetnostsr
dc.titleIkonopis kao očigledna ontologija – stvaranje likovnog identiteta novog svetitelja u okvirima klasičnog slikarstvasr
dc.title.alternativeIcon painting as obvious ontology - the creation of a visual identity of the new saint in the framework of classical paintingen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractМартиновић, Драган; Доловачки, Василије; Фуруновић, Зоран; Давидовић, Марија; Иконопис као очигледна онтологија – стварање ликовног идентитета новог светитеља у оквирима класичног сликарства; Иконопис као очигледна онтологија – стварање ликовног идентитета новог светитеља у оквирима класичног сликарства;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/62071/bitstream_62071.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/62072/bitstream_62072.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7937


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији