Приказ основних података о дисертацији

Body and space – metaphysical meaning of nude

dc.contributor.advisorMartinović, Dragan
dc.contributor.otherDolovački, Vasilije
dc.contributor.otherJovanov, Jasna
dc.contributor.otherFurunović, Zoran
dc.contributor.otherLazić, Nebojša
dc.creatorColić, Uglješa
dc.date.accessioned2017-04-18T10:25:32Z
dc.date.available2017-04-18T10:25:32Z
dc.date.issued2017-01-13
dc.identifier.urihttp://educons.edu.rs/studije/doktorske-studije/repozitorijum/sr
dc.identifier.urihttp://nardus.mpn.gov.rs/123456789/7936
dc.description.abstractOvaj rad istražuje metafizički smisao ženskog akta, trudeći se da zahvati svu njegovu kompleksnost, spolja i iznutra. Autor polazi od pretpostavke da je u modernom životu, pa i u umetnosti došlo do banalizacije i komercijalizacije telesnosti i gubljenja značenja smisla lepe telesnosti. S druge strane, u samoj umetnosti akt je bezvremena, večita tema, nasuprot temama koje nastaju iz pobuda senzacionalizma i/ili potreba dnevne politike. Otuda u svakom vremenu, pa i savremenom, ima smisla iznova preispitati izvore i smisao poimanja akta. Služeći se raznovrsnim metodama, istorijskom, filozofskim i umetničkim, autor proučava odnos tela i prostora i odnos tela i tela, sa ciljem da nađe autentičan slikarski prikaz ženskog akta, u kontekstu savremene likovne umetnosti, izučavajući telesnost u prostoru, istovremeno umetnički i filozofski, u metafizičkom, bezvremenom smislu. Rezultat istraživanja je samostalna izložba slika ženskih aktova, koje predstavljaju autentični izraz u likovnoj umetnosti. Aktovi predstavljeni bez prostorne veze sa nekim, bilo kojim drugim predmetom, suočavaju sa metafizičkim pitanjima smisla akta. Samo prikazom ženskog akta otkrivaju mogućnost dubljeg, metafizičkog izražavanja i razumevanja telesnosti nasuprot njene kulturne industrijalizacije i tržišne ideologije. U teorijskom delu rada ženski akt je prikazan kroz istoriju umetnosti, ne samo istražujući određene autore koji su se bavili istom tematikom, već i interpretacijom njihovih radova, kao i istraživanje metoda prikazivanja akta u istoriji umetnosti. Ovaj deo sadrži i rezultate preispitivanja filozofskog istraživanja umetnosti kroz: semiotičku, ontološku, strukturalističku i hermeneutičku metodu, sa ciljem da se kroz filozofiju umetnosti izuči metafizički smisao akta. Konačno, autor opisuje nastanak autentičnog likovnog izraza ženskog akta, kako ideje kroz likovnu poetiku, tako i u slikarskom, tehnološkom smislu, razvoj tehnologije i upotrebe različitih materijala i metoda koje je autor disertacije koristio u slikarstvu.sr
dc.language.isosrpsr
dc.publisherУниверзитет Едуконс, Академија класичног сликарстваsr
dc.rightsАуторство – некомерцијално – без прерада (CC BY-NC-ND)sr
dc.sourceУниверзитет Едуконсsr
dc.subjectženski akt, telo, prostor, slikarstvo, bojasr
dc.subject.classificationLikovna umetnostsr
dc.titleTelo i prostor – metafizički smisao aktasr
dc.title.alternativeBody and space – metaphysical meaning of nudesr
dc.typeThesisen
dcterms.abstractМартиновић, Драган; Лазић, Небојша; Јованов, Јасна; Фуруновић, Зоран; Доловачки, Василије; Цолић, Угљеша; Тело и простор – метафизички смисао акта; Тело и простор – метафизички смисао акта;


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији