Приказ основних података о дисертацији

Structure, contents and functional characteristics of didactic grammars of Russian language in Inoslavic (Serbian and Croatioan) speaking environment ; Структурно-содержательные и функциональные характеристики дидактических граматик русского языка в инославянской (сербской и хорватской) языковой среде

dc.contributor.advisorKončarević, Ksenija
dc.contributor.otherBelokapić-Škunca, Vera
dc.contributor.otherMarić, Biljana
dc.creatorRadojčić, Ružica D.
dc.date.accessioned2017-04-17T15:01:03Z
dc.date.available2017-04-17T15:01:03Z
dc.date.available2020-07-03T10:09:24Z
dc.date.issued2016-09-12
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4779
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7926
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:15067/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48769551
dc.description.abstractПредмет овог истраживања су основне категорије модела дидактичке граматике руског језика намењене носиоцима блискосродног инословенског (српског и хрватског) језика: структура, садржај и функције. Дидактичка граматика се дефинише као функционална књига у којој се наставни садржаји презентују посебно уређеним дидактичко-методичким инструментаријумом, усклађеним са одређеним психолошким, лингводидактичким и лингвистичким начелима. Наставни садржај се поима као дидактички транспонован систем лингвистичких појмова, представа и генерализација, неопходних и довољних за постизање комуникативне и лингвистичке компетенције на нивоу и у обиму адекватном циљевима наставе за сваки конкретни образовни профил. У овом раду дидактичка граматика се посматра као систем логичких конструкта – предикције, садржаја, спољашње структуре, унутрашње структуре и функција. Сваки од њих представља засебан хијерархијски систем подређених компоненти у односу на компоненте вишег реда, са својим специфичним функционално-онтолошким одликама, елементима и карактером њихових међусобних односа. Дисертација представља покушај дескрипције и анализе поменутих централних категорија модела дидактичке граматике руског језика у инословенској (српској и хрватској) социокултурној средини. Анализом су обухваћени психолошки и дидактичко-методички чиниоци који одређују дидактичко обликовање школске граматике. Спољашња структура подразумева метаструктуру, макроструктуру и микроструктуру, док се у унутарњој структури издвајају праксеосемиотички, праксеоинформацијски и праксеометодички аспекти. Ова проблематика се разматра са теоријско-концепцијског становишта, уз елементе валоризације. Као узорак за анализу одабране су дидактичке граматике руског језика намењене његовом усвајању у инословенској (српској и хрватској) говорној и социокултурној средини.sr
dc.description.abstractThe thesis is concerned with the basic categories of the model of didactic grammar of the Russian language intended for the speakers of a closely related inoslavic (Serbian and Croatian) language: structures, contents and functions. Didactic grammar is defined as a functional book where didactic contents are presented by means of a special didactic and methodical tool, coordinated with particular psychological, lingua-didactic and linguistic principles. The teaching content is perceived as a didactically transposed system of linguistic concepts, notions and generalizations necessary and sufficient for attaining a communicative and linguistic competence at the level and in the scope corresponding to the aim of teaching for each particular educational profile. Didactic grammar is considered as a system of logical constructs – predication, substance, outer content, inner content and functions. Each of them represents a separate hierarchical system of subordinate components relative to higher rank components, with specific functional-ontological properties, elements and character of their mutual relations. This thesis represents an attempt to describe and analyze the above mentioned basic categories of the model of the didactic grammar of the Russian language in inoslavic (Serbian and Croatian) social and cultural environment. The analysis encompasses psychological and didactic and methodical factors determining didactic form of the school grammar. The outer structure involves metastructure, macrostructure and microstructure, whereas the inner structure deals with praxeological-semiotic, praxeological-informative and praxeological-methodological aspects. This issue is dealt with from a theoretical and conceptual aspect with elements of valorisation. The analysis is carried out on a sample of didactic grammars of the Russian language intended for its adoption in an inoslavic (Serbian and Croatian) speaking and socio-cultural environment.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Филолошки факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectнастава страног (руског) језикаsr
dc.subjectteaching of a foreign (Russian) languageen
dc.subjectтеорија уџбеникаsr
dc.subjectдидактичка граматикаsr
dc.subjectпредикција дидактичке граматикеsr
dc.subjectспољашња структураsr
dc.subjectунутарња структураsr
dc.subjectсадржај дидактичке граматикеsr
dc.subjecttheory of textbooksen
dc.subjectdidactic grammar predicationen
dc.subjectouter structureen
dc.subjectinner structureen
dc.subjectdidactic grammar contenten
dc.titleСтруктурно-садржинске и функционалне карактеристике дидактичких граматика руског језика у инословенској (српској и хрватској) говорној срединиsr
dc.title.alternativeStructure, contents and functional characteristics of didactic grammars of Russian language in Inoslavic (Serbian and Croatioan) speaking environment ; Структурно-содержательные и функциональные характеристики дидактических граматик русского языка в инославянской (сербской и хорватской) языковой средеen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractКончаревић, Ксенија; Белокапић-Шкунца, Вера; Марић, Биљана; Радојчић, Ружица Д.; Strukturno-sadržinske i funkcionalne karakteristike didaktičkih gramatika ruskog jezika u inoslovenskoj (srpskoj i hrvatskoj) govornoj sredini;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/28562/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/28563/IzvestajKomisije8256.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/28562/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/28563/IzvestajKomisije8256.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7926


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији