НаРДуС - Национални Репозиторијум Дисертација у Србији
    • Српски
    • Српски (Serbia)
    • English
  • Српски 
    • Српски
    • Srpski
    • English
  • Пријава
Преглед дисертације 
  •   НаРДуС - почетна
  • Универзитет у Београду
  • Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
  • Преглед дисертације
  •   НаРДуС - почетна
  • Универзитет у Београду
  • Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
  • Преглед дисертације
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Вербални и невербални аспекти егзекутивних функција код деце са сметњама у развоју

Verbal and nonverbal executive functions in children with learning difficulties

Thumbnail
Отварање
Disertacija.pdf (8.168Mb)
IzvestajKomisije8260.pdf (111.5Kb)
Докторанд:

Buha, Nataša S.

Факултет:
Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
Датум одбране дисертације:
14-09-2016
Ментор:

Gligorović, Milica

Чланови комисије:

Japundža-Milisavljević, Mirjana

Lakić, Aneta

Метаподаци
Приказ свих података о дисертацији

Остали линкови:

http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4783

https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:15074/bdef:Content/download

http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48843023

http://nardus.mpn.gov.rs/123456789/7908

Сажетак:

Рани основношколски узраст представља изразито динамичан период у коме се одиграва значајан напредак у развоју бројних когнитивних способности и вештина које су неопходне за адекватан школски успех. То је уједно и период када известан број деце испољава сметње у учењу. С обзиром на то да се у основи тешкоћа у учењу налазе различити фактори, циљ ове дисертације је утврђивање односа између нивоа развоја егзекутивних функција и сметњи у учењу код деце млађег школског узраста (III и IV разреда). Узорак истраживања чини 114 ученика типичног интелектуалног развоја, оба пола, који похађају трећи (48,2%) и четврти разред (51,8%) основне школе. Узраст испитаника се креће у распону од 8,7-10,8 година (AS=9,80; SD=0,57). Анализом различитих развојних способности које су предуслов развоја академских вештина, применом Акадија теста и критеријума одступања за једну и више стандардних девијација, утврђено је да тешкоће у различитим областима испољава 18,4% деце. Анализом нивоа развоја егзекутивних функција
код деце са сметњама у учењу, утврђено је да су они знатно лошији у домену вербалног планирања. Ниво развоја базичних егзекутивних функција (и вербалних и невербалних) код ове деце је такође нижи, али само у односу на децу чија су постигнућа на Акадија тесту у равни горње границе или изнад просека (за дати узорак). Остварују и знатно нижа постигнућа у домену невербалног планирања, али само у односу на децу која остварују најбоља постигнућа на Акадија тесту...
 Више
 
Early school years represent a highly dynamic period of significant progress in development of numerous cognitive abilities and skills which are essential for adequate academic success. This is also a period when a number of children manifest learning difficulties. Considering the fact that there are different factors lying behind the learning difficulties, the aim of this disertation is to determine the relationship between developmental level of executive functions and learning difficulties in population of younger school-aged children. Sample consists of 114 students with typical intellectual development, of both gender, attending third (48,2%) and forth grade (51,8%) of primary school. The age of participants ranges between 8,7-10,8 years (M=9,80; SD=0,57). Analysis of various developmental abilities that are necessary for academic success, assessed by means of Acadia test with cutoff criteria of one standard deviation, showed that 18,4% of children have difficulties in various dev
areas. Analysis of developmental level of executive functions in children with learning difficulties, determined that they lag behind their peers in verbal planning skills. Their basic executive functions (verbal and nonverbal) are also lower, but only compared with children whose developmental achievements are in the range of upper level of average or above average (for a given sample). In the domain of nonverbal planning skills, their scores are also lower, but only compared with children with highest developmental achievements...
 Више

Кључне речи:

сметње у учењу, егзекутивне функције, млађи школски узраст, типична популација, Акадија тест развојних способности; learning difficulties, executive functions, younger school-aged children, typical population, Acadia Test of Developmental Abilities

О НаРДуС порталу | Пошаљите запажања
 

 

Преглед

Све дисертацијеУниверзитети и факултетиДокторандиМенториЧланови комисијаНасловиФакултетДокторандиМенториЧланови комисијаНаслови

Мој налог

Пријава

О НаРДуС порталу | Пошаљите запажања