Приказ основних података о дисертацији

Grammatical minimum of Serbian as a foreign language

dc.contributor.advisorLompar, Vesna
dc.contributor.otherTanasić, Sreto
dc.contributor.otherKrajišnik, Vesna
dc.creatorMarinković, Nebojša V.
dc.date.accessioned2016-10-10T06:32:41Z
dc.date.available2016-10-10T06:32:41Z
dc.date.available2020-07-03T12:37:54Z
dc.date.issued2016-07-21
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=3957
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/6731
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:13281/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:13365/bdef:Izvestaj/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48157455
dc.description.abstractПрема Заједничком европском оквиру за учење живих језика, појединачне земље су направиле праг знања за своје службене језике. Сваки појединачни праг знања садржи опис и попис граматичких структура које студент треба да савлада да би постигао граматичку компетенцију нивоа прага знања. Циљ рада је био да се укаже на неравномерну заступљеност основних граматичких категорија у анализираним уџбеницима и на недовољну заступљеност граматичких објашњења која прате појединачне лекције и појединачна вежбања или уџбеник у целини. Рад је имао за циљ и да покаже улогу усвајања граматике у стицању језичке и комуникативне компетенције. У нашем раду смо анализирали најчешће коришћене уџбенике српског као страног језика. Анализа уџбеника се састоји од прегледа свих појединачних лекција и граматичких структура које су заступљене у текстовима тих лекција (у сваком од уџбеника појединачно). Други део анализе се састоји од статистичке обраде ексцерпираних података, која је урађена по лекцијама, по појединачним уџбеницима и збирно за све уџбенике. Осим анализе уџбеника, у раду смо извршили и анализу делова најзначајнијих граматика српског као страног језика у циљу утврђивања критеријума и предлагања система за граматички минимум српског као страног језика. На основу спроведеног истраживања, предложили смо опис морфологије српског језика, табеларни преглед именичких и глаголских промена и основне принципе увођења студента српског као страног језика у граматичке структуре српског језика. Закључак рада доноси неколико методичких принципа у настави граматике српског као страног језика.sr
dc.description.abstractAccording to the Common European Framework of Reference for Languages particular countries have made a threshold level for their own official language. Each particular threshold level contains the description and the list of grammar structures that must be mastered by a student in order to achieve grammatical competence of the threshold level. The aim of the thesis is to show unequal presence of grammar categories in analyzed textbooks as well as insufficient grammatical explanations which follow particular lessons and exercises or the entire textbook. The goal of the thesis is to show the role of grammar acquisition in the achievement of linguistic and communicative competence. In this thesis we analyzed the most frequently used textbooks of Serbian as a foreign language. Textbook analyses contain reviews of each particular lesson and grammar structure that are present in each lesson’s text (in each textbook particularly). The second part of the analyses contains statistical data processing from our corpus, done for each lesson and every textbook and crossover for all textbooks. In addition to the textbook analyses in the thesis, we analyzed parts of the most important grammar books of Serbian as a foreign language in order to establish criteria and to suggest a system for the grammar minimum of Serbian as a second language. Based on our research we suggested a description of morphology of Serbian language, a review provided in the table for declination of nouns and modulations of the verbs, as well as basic principles of introducing foreign students into the grammar structures of Serbian language. The conclusion of the thesis offers several methodological principles in teaching grammar of Serbian as a foreign language.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Филолошки факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectсрпски као страни језикsr
dc.subjectSerbian as a foreign languageen
dc.subjectmethodology of foreign language teachingen
dc.subjectthreshold levelen
dc.subjectgrammaren
dc.subjectmorphologyen
dc.subjectgrammatical minimumen
dc.subjecttextbook analysesen
dc.subjectgrammatical competenceen
dc.subjectметодика наставе страног језикаsr
dc.subjectпраг знањаsr
dc.subjectграматикаsr
dc.subjectморфологијаsr
dc.subjectграматички минимумsr
dc.subjectанализа уџбеникаsr
dc.subjectграматичка компетенцијаsr
dc.titleГраматички минимум српског као страног језикаsr
dc.titleGrammatical minimum of Serbian as a foreign languageen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractЛомпар, Весна; Танасић, Срето; Крајишник, Весна; Маринковић, Небојша В.; Gramatički minimum srpskog kao stranog jezika;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/32314/IzvestajKomisije4923.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/32314/IzvestajKomisije4923.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/32313/Disertacija4923.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/32313/Disertacija4923.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6731


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији