Приказ основних података о дисертацији
Педагошке основе организације рада савремене основне школе
dc.contributor.advisor | Качапор, Саит | |
dc.creator | Мушикић Поповић, Илинка Б. | |
dc.date.accessioned | 2016-09-06T08:18:27Z | |
dc.date.available | 2016-09-06T08:18:27Z | |
dc.date.available | 2020-07-04T13:52:53Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | eteze.pr.ac.rs | sr |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/6484 | |
dc.description.abstract | У раду се разматрају најбитнија питања педагошког утемељења рада основне школе у Србији. Теоријским проучавањима смо обухватили бројна битна питања везана за педагошке основе рада школе, као што су организација рада, тока наставног процеса, избора наставних садржаја, положаја ученика и наставника, припремљености и компетентности наставника, као и целокупне исходе тог процеса. У раду смо покушали назначити најосновније парадигме успешнијег васпитно-образовног рада школе. Незаобилазно питање у постављању педагошких основа, у општој организацији и раду школе, јесте оријентација у изграђивању демократског друштва са тржишном оријентацијом у привређивању, интегрисаног у модерну европску заједницу. С тим у вези је и питање глобализације. На глобализацију, у оквиру овог рада, гледали смо као на смерницу која је задата, односно као на планетарни процес хомогенизације света, утемељен на неолиберализму, тржишној економији и снажно развијеној техници и технологији. Тај процес има својих позитивних, али и негативних страна. Исто тако у раду смо покушали да укажемо на најбитније смерове развоја наше основне школе. Посебно смо истакли да нема промене у систему образовања и васпитања у институцијама васпитања и образовања без промене наставника.Поред темељног теоријског проучавања извршили смо и емпиријско истраживање. За емпиријско истраживање је сачињен посебан пројекат у складу са методологијом савремених педагошких истраживања, који садржи све неопходне елементе: проблем и предмет истраживања, циљ, задатке и у складу с тим, хипотезе (предпоставке) од којих се пошло у истраживање. Одабране су методе, технике и инструменти за истраживање. Тестирање хипотеза је вршено бројним статистичким техникама и поступцима и поткрепљено табелaма, графиконима, хистограмима и тсл. За теоријско и емпиријско истраживање коришћена је обимна литература, као и бројни one line извори. | sr |
dc.language.iso | scc | sr |
dc.publisher | Универзитет у Приштини (Косовска Митровица), Филозофски факултет | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | |
dc.source | Универзитет у Приштини [Косовска Митровица] | sr |
dc.subject | педагогија | sr |
dc.subject | васпитање | sr |
dc.subject | образовање | sr |
dc.subject | школа | sr |
dc.subject | школска организација | sr |
dc.title | Педагошке основе организације рада савремене основне школе | sr |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | BY-NC-SA | sr |
dcterms.abstract | Kačapor, Sait; Mušikić Popović, Ilinka B.; Pedagoške osnove organizacije rada savremene osnovne škole; | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/61307/ilinka_musikic_popovic_dd.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/61307/ilinka_musikic_popovic_dd.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6484 |