Приказ основних података о дисертацији

Theoretical and experimental research of the boundary vehicle paths in rural road curves.

dc.contributor.advisorMladenović, Goran
dc.contributor.otherUzelac, Đorđe
dc.contributor.otherGavran, Dejan
dc.contributor.otherDell`Acqua, Gianluca
dc.creatorFric, Sanja M.
dc.date.accessioned2016-08-21T07:08:14Z
dc.date.available2016-08-21T07:08:14Z
dc.date.available2020-07-03T08:29:01Z
dc.date.issued2014-09-26
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/6288
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=3646
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:12439/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=46210575
dc.description.abstractБезбедност путног саобраћаја, услед великог броја саобраћајних незгода и изгубљених људских живота, постала је један од најактуелнијих проблема савременог друштва. Да би се достигао и одржао континуирани опадајући тренд догађања саобраћајних незгода, потребно је проблем безбедности посматрати са становишта интеракције возача, возила и околине. Намеће се питање како захтеве безбедности укључити у процес планирања и пројектовања путева, што би за последицу имало побољшање безбедности саобраћаја у целини. Досадашња истраживања показала су да најважније информације из околине возачу пружа управо пут. Према тим истраживањима, највећи утицај на возача, када доноси одлуку о начину вожње и промени стања кретања возила, имају пре свега елементи ситуационог плана пута. У оквиру ове тезе, истражује се веза радијуса хоризонталних путних кривина, као једног од основних елемената ситуационог плана, са граничним трајекторијама вожње и максималним воженим брзинама у тим кривинама. Акценат је стављен на истраживање кретања путничких возила у плитким кривинама (малог скретног угла и радијуса мањег од 250 m) у условима слободног саобраћајног тока. Плитке кривине малог радијуса издвојиле су се као посебно интересантне, узимајући у обзир висок степен саобраћајних незгода које се у њима догађају. Теоријско, експериментално и аналитичко истраживање коришћени су у сврху дефинисања граничних трајекторија вожње као и очекиваних брзина вожње у датим кривинама. Теоријском анализом аналитички је дефинисан гранични вожени радијус у кривинама. Аналитички дефинисан израз може се применити у почетним фазама пројектовања, чиме се отварају могућности за имплементацију реалних услова вожње у процес пројектовања путева...sr
dc.description.abstractRoad safety, due to a large number of accidents and casualties, has become one of the most important issues of modern society. To achieve and maintain a continuous descending trend of traffic accidents, it is necessary to study the safety problem from the point of interaction of driver, vehicle and the environment (roadway). The question is how to include safety requirements in the road planning and design process, in a way that would result in the improvement of road safety in broader sense. Previous studies have shown that the most important information perceived by the driver is provided by the road itself. According to these studies, the utmost effect on the driver, when making a decision about how to drive, is made by the elements of road horizontal alignment. This thesis investigates the relation between radius of horizontal curve, as a basic element of horizontal alignment, on one side, and vehicle path and maximum spot speed in the curve, on another side. The emphasis is on the research of a passenger vehicle negotiating the shallow horizontal curve (with a small deflection angle and a radius less than 250 m) in free traffic flow conditions. The shallow curves are set aside to be particularly interesting, taking into account the high rate of road accidents that occur in them. Theoretical, experimental and analytical studies were used to define the vehicle path in curves, as well as the operating speeds (85th percentile free flow passenger vehicle speed) in the given curves. At first, the vehicle path radius was defined based on the theoretical analysis. The theoretical model in concern can be used in the early stages of the design process, thus opening opportunities for the implementation of real driving conditions in the road design stage...en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Грађевински факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectбезбедност саобраћајаsr
dc.subjectroad safetyen
dc.subjectрадијус кривинеsr
dc.subjectпројектна брзинаsr
dc.subjectтренутна брзинаsr
dc.subjectвожени радијус кривинеsr
dc.subjectочекивана брзина вожњеsr
dc.subjectтехничка регулативаsr
dc.subjectthe curve radiusen
dc.subjectthe variable design speeden
dc.subjectthe vehicle path radiusen
dc.subjectthe spot speeden
dc.subjectthe operating vehicle speeden
dc.subjecttechnical regulationsen
dc.titleТеоријско и експериментално истраживање граничних трајекторија вожње у ванградским путним кривинамаsr
dc.titleTheoretical and experimental research of the boundary vehicle paths in rural road curves.en
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-SA
dcterms.abstractМладеновић, Горан; Делл`Aцqуа, Гианлуца; Узелац, Ђорђе; Гавран, Дејан; Фриц, Сања М.; Teorijsko i eksperimentalno istraživanje graničnih trajektorija vožnje u vangradskim putnim krivinama;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/4124/Disertacija4294.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/4124/Disertacija4294.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6288


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији