Теоријско и експериментално истраживање граничних трајекторија вожње у ванградским путним кривинама
Theoretical and experimental research of the boundary vehicle paths in rural road curves.
Doktorand
Fric, Sanja M.Mentor
Mladenović, GoranČlanovi komisije
Uzelac, ĐorđeGavran, Dejan
Dell`Acqua, Gianluca
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertacijiSažetak
Безбедност путног саобраћаја, услед великог броја саобраћајних незгода и
изгубљених људских живота, постала је један од најактуелнијих проблема
савременог друштва. Да би се достигао и одржао континуирани опадајући тренд
догађања саобраћајних незгода, потребно је проблем безбедности посматрати са
становишта интеракције возача, возила и околине. Намеће се питање како захтеве
безбедности укључити у процес планирања и пројектовања путева, што би за
последицу имало побољшање безбедности саобраћаја у целини.
Досадашња истраживања показала су да најважније информације из околине
возачу пружа управо пут. Према тим истраживањима, највећи утицај на возача,
када доноси одлуку о начину вожње и промени стања кретања возила, имају пре
свега елементи ситуационог плана пута.
У оквиру ове тезе, истражује се веза радијуса хоризонталних путних кривина, као
једног од основних елемената ситуационог плана, са граничним трајекторијама
вожње и максималним воженим брзинама у тим кривинама. Акценат је стављен
н...а истраживање кретања путничких возила у плитким кривинама (малог скретног
угла и радијуса мањег од 250 m) у условима слободног саобраћајног тока. Плитке
кривине малог радијуса издвојиле су се као посебно интересантне, узимајући у
обзир висок степен саобраћајних незгода које се у њима догађају.
Теоријско, експериментално и аналитичко истраживање коришћени су у сврху
дефинисања граничних трајекторија вожње као и очекиваних брзина вожње у
датим кривинама.
Теоријском анализом аналитички је дефинисан гранични вожени радијус у
кривинама. Аналитички дефинисан израз може се применити у почетним фазама
пројектовања, чиме се отварају могућности за имплементацију реалних услова
вожње у процес пројектовања путева...
Road safety, due to a large number of accidents and casualties, has become one of the
most important issues of modern society. To achieve and maintain a continuous
descending trend of traffic accidents, it is necessary to study the safety problem from
the point of interaction of driver, vehicle and the environment (roadway). The question
is how to include safety requirements in the road planning and design process, in a way
that would result in the improvement of road safety in broader sense.
Previous studies have shown that the most important information perceived by the
driver is provided by the road itself. According to these studies, the utmost effect on the
driver, when making a decision about how to drive, is made by the elements of road
horizontal alignment.
This thesis investigates the relation between radius of horizontal curve, as a basic
element of horizontal alignment, on one side, and vehicle path and maximum spot speed
in the curve, on another side. The emphasis is on the... research of a passenger vehicle
negotiating the shallow horizontal curve (with a small deflection angle and a radius less
than 250 m) in free traffic flow conditions. The shallow curves are set aside to be
particularly interesting, taking into account the high rate of road accidents that occur in
them.
Theoretical, experimental and analytical studies were used to define the vehicle path in
curves, as well as the operating speeds (85th percentile free flow passenger vehicle
speed) in the given curves.
At first, the vehicle path radius was defined based on the theoretical analysis. The
theoretical model in concern can be used in the early stages of the design process, thus
opening opportunities for the implementation of real driving conditions in the road
design stage...