Show simple item record

Active and semi-active vibration damping of aircraft structural elements

dc.contributor.advisorSimonović, Aleksandar
dc.contributor.otherStupar, Slobodan
dc.contributor.otherPetrović, Nebojša
dc.contributor.otherZorić, Nemanja
dc.contributor.otherGvozdenović, Slobodan
dc.creatorJovanović, Miroslav M.
dc.date.accessioned2016-08-13T10:01:07Z
dc.date.available2016-08-13T10:01:07Z
dc.date.issued2014-03-21
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=3572
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:12313/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=46092047
dc.identifier.urihttp://nardus.mpn.gov.rs/123456789/6233
dc.description.abstractOva doktorska disertacija bavi se razvojem sistema aktivnog i aktivno-pasivnog prigušenja vibracija strukturalnih elemenata vazduhoplova. Postupak razvoja sistema je podrazumevao razvijanje matematickog modela aktivne strukture (strukturalni element sa senzorskom i aktuatorskom platformom) sa ciljem utvrðivanja njihovog uticaja na dinamicke karakteristike osnovnog strukturalnog elementa. Problem je definisan metodom konacnih elemenata bazirane na teoriji smicanja treceg reda. Konstitutivne jednacine i veza izmeðu pomeranja i deformacije su linearne. U daljem radu, predstavljen je problem odreðivanja optimalnih položaja i orijentacija aktuatora i senzora, kao i njihov uticaj na karakteristike upravljivosti i osmotrivosti. Predstavljen je teorijski koncept upravljanja sistemima u povratnoj sprezi, kriterijumi stabilnosti i uticaj kašnjenja upravljackog signala na efikasnost rada sistema aktivnog prigušenja vibracija. Sintezom metoda konacnih elemenata i optimizacije rojem cestica uz primenu definisanih kriterijuma optimizacije, izvršena je optimizacija položaja i orijentacije piezoelektricnog (PZT) aktuatora i mernih traka (Wheatstone-ovog mosta) kao senzorske platforme na strukturalnom elementu vazduhoplova (pravougaona aluminijumska ploca, dimenzija 280x200x1 mm3). Dobijeni numericki rezultati bili su ulazni podaci u procesu projektovanja i razvoja upravljackog sistema (kontrolera) sa jednim-ulazom-jednim-izlazom zasnovanom na strategiji povratne sprege sa proporcionalno-integralno-diferencijalnim (PID) algoritmom upravljanja...sr
dc.description.abstractThis doctoral dissertation deals with development of active and semi-active vibration reduction system on aircraft structural elements. In the development procedure mathematical model of active structure (structural element with sensor and actuator platform) is developed with the aim to identify the effects in dynamic characteristics of basic structural element. The problem is formulated using the finite element method based on the third order shear deformation theory. Constitutive equations and the strain - displacement relations are linear. In further work, the problem of determination of optimal positions and actuator and sensor orientation is presented and also their effects on system controllability and observability characteristics are defined. Theoretical concept of control in feedback system, criterions of stability and influences of control signal time delay on vibration reduction system effectiveness are presented. The integration of finite element method and particle swarm optimization using defined optimization criteria, the optimization of position and orientation is performed for piezoelectric (PZT) actuator and strain gages (Wheatstone full bridge) sensor platform on aircraft structural element (rectangular aluminum plate, dimensions 280x200x1 mm3). The obtained numerical results were the input data in design and development process of single-input-single-output feedback controller based on proportional-integralderivative (PID) control algoritham...en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Машински факултетsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Technological Development (TD or TR)/35035/RS//
dc.rightsAutorstvo-Nekomercijalno 3.0 Srbija (CC BY-NC 3.0)
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectaktivno prigušenje vibracijasr
dc.subjectactive vibration reductionen
dc.subjectpiezoelectric actuatorsen
dc.subjectfinite element methoden
dc.subjectparticle swarm optimizationen
dc.subjectproportional-integral-derivative (PID) controlen
dc.subjectsystem controllabilityen
dc.subjectsystem observabilityen
dc.subjectmodal analysisen
dc.subjectdamping coefficienten
dc.subjectsystem stabilityen
dc.subjectpiezoelektricni aktuatorisr
dc.subjectmetoda konacnih elemenatasr
dc.subjectoptimizacija rojem cesticasr
dc.subjectproporcionalno-integralno-diferencijalno (PID) upravljanjesr
dc.subjectupravljivost sistemasr
dc.subjectosmotrivost sistemasr
dc.subjectmodalna analizasr
dc.subjectkoeficijent prigušenjasr
dc.subjectstabilnost sistemasr
dc.titleAktivno i aktivno-pasivno prigušenje vibracija strukturalnih elemenata vazduhoplovasr
dc.titleActive and semi-active vibration damping of aircraft structural elementsen
dc.typeThesis
dcterms.abstractСимоновић, Aлександар; Зорић, Немања; Гвозденовић, Слободан; Ступар, Слободан; Петровић, Небојша; Јовановић, Мирослав М.; Aктивно и активно-пасивно пригушење вибрација структуралних елемената ваздухоплова; Aктивно и активно-пасивно пригушење вибрација структуралних елемената ваздухоплова;


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record