Приказ основних података о дисертацији

Research trip as a creative endeavour in teaching literature

dc.contributor.advisorMrkalj, Zona
dc.contributor.otherNestorović, Zorica
dc.contributor.otherJakšić provči, Branka
dc.creatorStakić Savković, Mirjana M.
dc.date.accessioned2016-07-30T15:26:22Z
dc.date.available2016-07-30T15:26:22Z
dc.date.available2020-07-03T12:16:34Z
dc.date.issued2016-06-20
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=3399
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/6097
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:11929/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:11947/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48084751
dc.description.abstractУ раду се заснива и из различитих перспрктива теоријски уопштава појам стручно путовање као стваралачка активност у настави књижевности. Овим појмом означени су истраживачко-стваралачки пројекат, облик изванучионичког наставног рада и њему иманентни наставни метод. Стручно путовање као стваралачка активност у настави књижевности осмишљено је, засновано и разматрано као истраживачко-стваралачки пројекат који актуализује књижевнонаучна знања, резултате и исходишта опсежног истраживачког рада, целокупан корпус прецизираних методолошко-методичких стратегија, оригинално стваралаштво учесника, иновације у приступу примени и продубљивању школских знања у изванучионичким околностима, као и интегрисање когнитивних, емоционалних и стваралачких спознаја/остварења из процеса рада на пројекту у даљу наставу. У ужем смислу, стручно путовање као стваралачка активност у настави књижевности означава специфичан облик изванучионичке наставе која се изводи на предвиђеним локалитетима повезаним са оним наставним садржајима који су полазиште истраживачког рада и стваралачког продуковања учесника (наставника и ученика). Метод стручног путовања као стваралачке активности представља посебан методички модел, односно наставни метод заснован на плурализму методичких поступака иманентних карактеристичном облику наставног рада – концепту и структури стручног путовања као стваралачке активности у настави књижевности. Методичко-методолошки концепт стручног путовања као стваралачке активности у овом раду образложен је и интегрисан у предлог Курикулума стручног путовања као стваралачке активности у настави књижевности, разрађеног по фазама заснивања, реализације и евалуације пројекта. За разлику од екскурзија које су у нашим школама још увек доминантна форма школског путовања и изванучионичког (ненаставног) рада са ученицима, стручно путовање као стваралачака активност утемељено је у непосредној настави и конкретним наставним садржајима, а циљеви стручног путовања повезани су са циљевима стицања, продубљивања и примене конкретних знања из одређене области школског градива, тј. са непосредним, креативним и стваралачким активностима ученика и наставника поводом изабране тематске области (наставне теме, садржаја), односно са подстицањем и провером стваралачких компетенција у оквиру чулног оживљавања дидактичких садржаја. С тим у вези, у раду се посебно уопштавају, образлажу и демонстрирају кључни иновативни аспекти оваквог облика изванучионичког наставног рада, а пре свих, оне педагошко- методичке стратегије које иницирају, подстичу и продуктивно мотивишу стваралачке активности ученика у наставном процесу.sr
dc.description.abstractThe work aims at establishing and theoretically generalizing the concept of research trip as a creative endeavourin teaching literature from multiple perspectives. This concept is to identify a research project as a creative endeavour, a form of out-of-classroom teachinglearning process and its immanent method. Research trip as a creative endeavour in teaching literature is designed, based and viewed as a research project of creative endeavour which actualizes literary theory and criticism, results and goals of comprehensive research, the entire body of specif ed methodological strategies, original creative work of the participants, innovative approach to application anddeepening curriculum content knowledge in out-ofclassroom situations, as well as integrating cognitive, emotional and creative insights/achievements occurring in the course of the project into the subsequent teachinglearning process. In the narrow sense of the word, a research trip as a creative endeavour in teaching literature is a specif c form of out-of-classroom teaching-learning process carried out in the locations related to the academic content which is a starting point for the research study, as well as creative production of the participants, both teachers and students. The method of research trip as a creative endeavour represents a specif c methodological model, i.e. a teaching-learning method based on the pluralism of methodological procedures immanent in the unique aspect of teaching-learning process – the concept and structure of the research trip as a creative endeavour in teaching literature. Methodological concept of the of the research trip as a creative endeavour in teaching literature, is here expounded and incorporated in the proposed Curriculum of the Research Trip as a Creative Endeavour in Teaching Literature, elaborated according to the stages of creation, execution and evaluation of the project. Unlike school excursions, the stillpredominant form of trip and out-of-classroom activity organized in our schools, the research trip as a creative endeavour is founded on the immediate teaching-learning process and specif c curricular content, its goals being related to those of acquiring, deepening and application of a particular knowledge derived from specif c curricular thematic units, i.e. to the direct creative production of both teachers and students in regard to the selected thematic area (topic, content), i.e.to the goals of stimulating and challenging the students’ creative competence within academic content being brought to life. In connection to this, the major innovative aspects of this form of out-of-classroom teaching-learning processare provided with generalization, elaboration and demonstration, f rst of all the pedagogical and methodological strategies which initiate, stimulate and motivate students to pursue creative endeavours within the teaching-learning process.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Филолошки факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectстручно путовањеsr
dc.subjectresearch tripen
dc.subjectстваралачка активностsr
dc.subjectметодика наставеsr
dc.subjectкњижевностsr
dc.subjectромантизамsr
dc.subjectкомпетенцијеsr
dc.subjectКурикулум стручног путовањаsr
dc.subjectcreative endeavouren
dc.subjectteaching methodologyen
dc.subjectliteratureen
dc.subjectRomanticismen
dc.subjectcompetenceen
dc.subjectCurriculum of the Research Tripen
dc.titleСтручно путовање као стваралачка активност у настави књижевностиsr
dc.titleResearch trip as a creative endeavour in teaching literatureen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractМркаљ, Зона; Несторовић, Зорица; Јакшић провчи, Бранка; Стакић Савковић, Мирјана М.; Stručno putovanje kao stvaralačka aktivnost u nastavi književnosti;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/32020/Stakic_Savkovic_Mirjana_M.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/32019/Disertacija4029.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/32020/Stakic_Savkovic_Mirjana_M.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/32019/Disertacija4029.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6097


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији