Приказ основних података о дисертацији

dc.contributor.advisorŠtavljanin, Velimir
dc.contributor.otherFilipović, Vinka
dc.contributor.otherMilićević, Vesna
dc.contributor.otherDamnjanović, Vesna
dc.contributor.otherVeljković, Saša
dc.creatorNovčić, Branka
dc.date.accessioned2016-07-10T17:17:40Z
dc.date.available2016-07-10T17:17:40Z
dc.date.available2020-07-03T09:38:39Z
dc.date.issued2015-10-07
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/5749
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=3113
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:11402/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=515520410
dc.description.abstractTechnical sciences / brand management
dc.description.abstractPredmet doktorske disertacije je razumevanje koncepta i osnovnih pojmova brendiranja nacije, kao strateškog alata za unapređenje međunarodne pozicije Srbije, kao post-komunističke države i države bivše Jugoslavije. Cilj rada je sticanje uvida u trenutnu poziciju Srbije, zemlje u razvoju, koja svoju šansu za preporod kao i odvajanje od nasleđa prošlog vremena može da pronađe upravo u primeni koncepta brendiranja nacije. Doktorska teza koncipirana je tako da pruži sistematičan pregled literature, kroz definisanje osnovnih pojmova i relacija u oblasti brendiranja nacije, istraži modele razvoja brenda koje je mogude primeniti na nacije i države i predloži model brend identiteta Srbije i model brendiranja nacije Srbije. U radu se na osnovu rezultata istraživanja identifikuju sličnosti i razlike u percepciji identiteta i imidža Srbije, kao i ključne, diferencirajude karakteristike koje de predstavljati suštinu brenda i osnovu bududeg modela brend identiteta nacije. Teorijski okvir za istraživanje sprovedeno u doktoratu oslanja se na rad Risitana, koji je ponudio sveobuhvatni model brendiranja destinacija, sagledavajudi brend područja iz perspektive kreatora brenda (elementi brend identiteta) i „konzumenata“ brenda (imidž brenda). U svrhu utvrđivanja trenutnog stanja imidža i percepcije brend identiteta Srbije, sprovedeno je interno i eksterno onlajn istraživanje. Eksterno istraživanje odnosi se na ispitivanje stavova i mišljenja najznačajnijih eksternih zainteresovanih strana (stejkholdera) Srbije, pripadnika poslovne klase u Italiji, Austriji i Sloveniji. U istraživanju interne percepcije Srbije kao brenda fokus je na odgovorima pripadnika nacije. Istraživanje je sprovedeno u periodu od tri i po godine, u četiri države i ukupno je prikupljeno 4.656 odgovora. Ispitivanje kombinuje kvalitativne i kvantitativne istraživačke metode. Kvalitativnim delom istraživanja ispitano je stanje imidža Srbije preko primarnih i sekundarnih asocijacija na brend (iskazanih kroz ponos i slike Srbije).sr
dc.description.abstractThe subject of this doctorial dissertation is understanding the concept and fundamental terms related to nation branding as a strategic tool for improving the international position of Serbia, a post-communist and former Yugoslav country. The thesis aims to gain insight into the current position of Serbia, a developing country, which can find an opportunity for rebirth and parting with previous legacy in the implementation of the nation branding concept. The main idea of the dissertation is to provide a systematic literature overview, through the definition of terms and relations in the field of nation branding, to explore brand development models that can be applied to nations and countries, and to propose a Serbia brand identity model and Serbia nation branding model. Research results helped identify similarities and differences in the image and brand identity perception of Serbia, as well as key, differentiating features that constitute brand essence and represent fundamentals of the future nation brand identity model. The theoretical framework for the research conducted in the dissertation stems from the work of Risitano, who offered a comprehensive destination branding model, analyzing place brands from the perspective of both brand creators (brand identity elements) and brand „consumers“ (brand image). Internal and external online research was conducted in order to determine the current image of Serbia and the perception of its brand identity. External research examined attitudes and opinions of the most important stakeholders of Serbia, the business class in Italy, Austria and Slovenia. The internal research of Serbia as brand focused on the responses from the members of Serbian nation. The research was carried out in four countries over the course of three and a half years, with a total of 4,656 respondents. This research employed a combination of qualitative and quantitative research methods. The qualitative part of the research investigated Serbia's brand image through primary and secondary brand associations (expressed through the greatest pride and picture of Serbia).en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Факултет организационих наукаsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectbrendiranje nacijesr
dc.subjectNation brandingen
dc.subjectbrend identitetsr
dc.subjectimidžsr
dc.subjectinterni i eksterni stejkholderisr
dc.subjectmodel brendiranja Srbijesr
dc.subjectpozicioniranje države.sr
dc.subjectbrand identityen
dc.subjectimageen
dc.subjectinternal and external stakeholdersen
dc.subjectSerbia branding modelen
dc.subjectcountry positioning.en
dc.titleRazvoj modela brendiranja nacijesr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractШтављанин, Велимир; Милићевић, Весна; Вељковић, Саша; Филиповић, Винка; Дамњановић, Весна; Новчић, Бранка; Развој модела брендирања нације; Развој модела брендирања нације;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/22144/Disertacija3653.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/22145/Novcic_Branka_M.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/22144/Disertacija3653.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/22145/Novcic_Branka_M.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_5749


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији