Mogućnosti osposobljavanja učenika za samostalni istraživački rad u nastavi prirode i društva
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
U radu su prikazani rezultati eksperimentalne primene samostalnog istraživačkog rada i laboratorijsko-eksperimentalne metode u obradi sadržaja nastave Prirode i društva. Ispitan je uticaj takvog načina rada na osposobljavanje učenika za samostalan rad i njegovi efekti na kvalitet i trajnost znanja učenika. Izvršeno je anketiranje učitelja i učenika eksperimentalne grupe kako bi se utvrdila njihova mišljenja o primeni istraživačkog pristupa i laboratorijsko-eksperimentalne metode u nastavi Prirode i društva. Rezultati su potvrdili da pomenuti način rada doprinosi povećanju kvaliteta znanja učenika (posebno kada su u pitanju nivo prepoznavanja i reprodukcije), da pozitivno utiče na trajnost znanja učenika i da ga učenici vrlo pozitivno prihvataju. Njihovi odgovori govore u prilog činjenici da bi takav način rada trebalo da bude češće zastupljen u praksi. Odgovori učitelja ukazuju na to da oni poznaju značaj i prednosti primene istraživačkog pristupa i laboratorijsko-eksperimentalne metod...e, upoznati su sa osnovnim didaktičko-metodičkim zahtevima koje je potrebno uvažavati prilikom primene takvog načina rada, ali su i svesni koliko je priprema i organizacija takvih časova zahtevan i složen posao.