Efekti primene inovativnih metodičkih prisrupa u nastavi muzičke kulture - Uticaj modela obrade pesme po sluhu na razvoj vokalnih sposobnosti učenika na mlađem školskom uzrastu
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertacijiSažetak
Svrha ovog rada, po karakteru primenjenog, eksplikativnog istraživanja jeste eksperimentalna provera uticaja inovativnih metodičkih pristupa u nastavi predmeta Muzička kultura u nastavnoj oblasti Izvođenje muzike pevanjem (IMP) u osnovnoj opšteobrazovnoj školi na mlađem uzrastu. Uzrast ispitanika usmerio je naše zanimanje, na osnovu sadržaja programa za drugi razred osnovne opšteobrazovne škole, na područje obrade pesme po sluhu. Cilj rada bio je utvrditi da li metodički planiranim i usmerenim pristupima u obradi nove pesme po sluhu možemo razvijati i postići efekte razvoja vokalnih sposobnosti učenika prema paramertima Skale provere vokalanih sposobnosti. Rezultati eksperimentalne provere ukazuju da realizacija časova prema modelu IMP kod učenika doprinosi većoj angažovanosti učenika, misaona aktivnost dobija šire razmere, intenzivnije se razvijaju vokalne sposobnosti, izražajne i doživljajne moći i razvijaju se muzičke sposobnosti.