Приказ основних података о дисертацији

Contributions to the Development of eLearning – Possibilities to Convert Teaching Activities and Materials into an Electronic Form

dc.contributor.advisorBudimac, Zoran
dc.contributor.otherIvanović, Mirjana
dc.contributor.otherBudimac, Zoran
dc.contributor.otherTošić, Dušan
dc.contributor.otherGajić, Olivera
dc.contributor.otherHoić-Božić, Nataša
dc.creatorPutnik, Zoran
dc.date.accessioned2016-05-28T14:47:34Z
dc.date.available2016-05-28T14:47:34Z
dc.date.available2020-07-03T13:45:34Z
dc.date.issued2014-02-14
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/5418
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija139566027603991.pdf?controlNumber=(BISIS)85752&fileName=139566027603991.pdf&id=1623&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=85752&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractPredmet istraživanja  disertacije  je  prikaz  koncepata  elektronskog učenja,  opis  potrebe,  motivacije  i  metodologije  za  obradu  i  konverziju postojećih  tradicionalnih  nastavnih  materijala,  bez  obzira  na  fizički  oblik  i sadržaj,  u  savremene  i  aktuelne  elektronske  didaktičke  objekte  (learning objects).  Ideja je da  oni  budu kreirani tako da mogu  biti  korišćeni,  ako  je moguće i više puta, u sistemima za podršku elektronskom učenju.  Drugi osnovni predmet istraživanja je opis, definisanje  i praktična provera metodologije  za razvoj saradničkih i komunikacionih veština  studenata. Pri prelazu iz učionice u oblast elektronskog učenja  one se  zamenjuju elektronskim aktivnostima,  standardnim  i uobičajenim  delom  sistema za elektronsko  učenje.  Analizirana  je  primena klasičnih aktivnosti  Web  2.0 tehnologije: foruma, chat-sistema, Wiki i blog tehnologije,  kao i metodologije za on-line zadavanje, rešavanje, pregledanje  i ocenjivanje individualnih i timskih zadataka. Konačno,  data  je  sistematizacija  metodologija  upotrebe  elektronskih  nastavnih materijala i načini opisivanja meta-modelom. Prikazani su neki od postojećih alata za upotrebu u elektronskom učenju, a  predložen  je  model i potencijalno korisni  alati  za  automatizaciju  procesa  konverzije  nastavnih  materijala  koji  bi olakšali korišćenje u sistemima za podršku elektronskom učenju.sr
dc.description.abstractThe research topic involves description of eLearning concepts, depiction of need, motivation and methodology for processing and conversion of existing traditional teaching materials, regardless of their physical form and content, into contemporary and up-to-date electronic teaching material, learning objects. The idea is that these learning objects are created  in such a way that they can be used, if possible also reused, in some of the learning management systems. The other primary research topic is the description, definition and practical testing of methodologies for the development of collaborative and communicative skills with students. Those skills are,  as a part of the transfer from the classroom to  the field of eLearning, substituted with electronic activities which are the standard and usual part of learning management systems. Within the thesis, application of typical activities of  so-called Web 2.0 technologies: forums, chat-systems, Wiki and blog technology, but also methodologies for on-line assigning, solving, audit, and assessment of  individual and team assignments. Finally,  systematization of various methodologies of digital teaching material use is presented, together with the methods of their depiction by meta-model. Examples of  currently existing tools  available for eLearning are presented and a model is suggested, together with  the  potentially useful tools that might help in automatization  of a process of  conversion of teaching materials and their use in learning management systems. en
dc.languagesr (latin script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Природно-математички факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/share-your-work/public-domain/cc0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectElektronsko učenjesr
dc.subjecteLearningen
dc.subjectteaching materials conversionen
dc.subjectlearning objectsen
dc.subjectdigital teaching activitiesen
dc.subjectkonverzija nastavnih materijalasr
dc.subjectdidaktički objektisr
dc.subjectelektronske nastavne aktivnostisr
dc.titlePrilozi razvoju elektronskog učenja – Mogućnosti konverzije nastavnih aktivnosti i materijala u elektronski obliksr
dc.titleContributions to the Development of eLearning – Possibilities to Convert Teaching Activities and Materials into an Electronic Formen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseCC0
dcterms.abstractБудимац, Зоран; Тошић, Душан; Гајић, Оливера; Хоић-Божић, Наташа; Будимац, Зоран; Ивановић, Мирјана; Путник, Зоран; Прилози развоју електронског учења – Могућности конверзије наставних активности и материјала у електронски облик; Прилози развоју електронског учења – Могућности конверзије наставних активности и материјала у електронски облик;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/38725/Disertacija2667.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/38725/Disertacija2667.pdf
dc.identifier.doi10.2298/ns20140214putnik
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_5418


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији