Show simple item record

Promocija novih turističkih destinacija - beogradskih prigradskih opština;
Promotion of new tourist destinations on the example of Belgrade's suburban municipalities

dc.contributor.advisorĆurčić, Nevena
dc.contributor.otherĐorđević, Jasmina
dc.contributor.otherĆurčić, Nevena
dc.contributor.otherJovičić, Dobrica
dc.contributor.otherĐeri, Lukrecija
dc.creatorStojanović, Radomir
dc.date.accessioned2016-03-17T12:45:16Z
dc.date.available2016-03-17T12:45:16Z
dc.date.issued2016-03-04
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija145069994673574.pdf?controlNumber=(BISIS)99755&fileName=145069994673574.pdf&id=4771&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=99755&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije145069997262646.pdf?controlNumber=(BISIS)99755&fileName=145069997262646.pdf&id=4772&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://nardus.mpn.gov.rs/123456789/4915
dc.description.abstractДокторска  дисертација „Промоција  нових  туристичких  дестинација – београдских  приградских  општина“  односи  се  на  седам  суседних  општина  које окружују  централне  делове  Београда:  Барајево,  Гроцку,  Младеновац,  Лазаревац, Обреновац, Сопот и Сурчин. Промоција,  у  условима  све  израженије  конкуренције  на  туристичком тржишту,  представља  незаобилазни  инстумент  у  позиционирању  туристичких дестинација  у  свести  туриста.  Ова  констатација  се  посебно  односи  на  нове  и недовољно  познате  географске  целине  које  тек  треба  да  валоризују  своје  садржаје, као што је то случај са београдским приградским општинама(БПО). Уважавајући  значај  туристичке  промоције  за  излазак  нових  дестинација  на туристичко тржиште, треба јасно нагласити да промоција мора да се посматра само као  део  ширих  активности,  односно  као  битан  елеменат  управљања  дестинацијом, најчешће кроз активности дестинацијских менаџмент организација (ДМО). Применом  одговарајућих  метода  и  техника  истраживања  за  потребе докторске  дисертације (методе  посматрања,  методе  испитивања,  статистичка метода,  техника  анкетирања,  теренско  истраживање),  утврђено  је  да  БПО располажу  са  бројним  и  разноврсним  потенцијалима  за  развој т уризма,  да  имају   формиран  туристички  производ,  али  да  ипак  туристи  то  подручје  углавном  не доживљавају као могућа места за одмор, разоноду, рекреацију, односно још  увек га не виде као привлачну туристичку дестинацију. Даља  истраживања  указују  да  је  последњих  година  приметан  одређен напредак  по  питању  туристичке  понуде  и  спровођења  промотивних  активности, али  и  да  истовремено  постоји  значајан  простор  за  побољшање  постојеће организације „туристичке  администрације“,  а  самим  тим  и  туристичке  промоције на нивоу БПО. Имајући  у  виду  резултате  истраживања,  у  овој  докторској  тези  се  предлаже конкретан  нови  модел  управљања  Београдом  као  туристичком  дестинацијом (обухватајући и БПО као саставни део града  Београда). Предложени  модел  уважава примере добре праксе из иностранства, али и све специфичности постојећег начина организовања  туризма,  спровођења  туристичке  промоције  као  и  садашњег  обима  и квалитета  туристичке  понуде  посматраног  подручја.  Посебно  се  истиче  значај  и неопходност  професионализације  и  деполитизације  тела  задужених  за  промоцију  и управљање  дестинацијама (локалне  ТО  и  градска  ДМО)  и  укључивање  приватног сектора  кроз  јавно-приватно  партнерство,  као  основних  принципа  на  којима  би  се се заснивале будуће активности.sr
dc.description.abstractDoktorska  disertacija „Promocija  novih  turističkih  destinacija – beogradskih  prigradskih  opština“  odnosi  se  na  sedam  susednih  opština  koje okružuju  centralne  delove  Beograda:  Barajevo,  Grocku,  Mladenovac,  Lazarevac, Obrenovac, Sopot i Surčin. Promocija,  u  uslovima  sve  izraženije  konkurencije  na  turističkom tržištu,  predstavlja  nezaobilazni  instument  u  pozicioniranju  turističkih destinacija  u  svesti  turista.  Ova  konstatacija  se  posebno  odnosi  na  nove  i nedovoljno  poznate  geografske  celine  koje  tek  treba  da  valorizuju  svoje  sadržaje, kao što je to slučaj sa beogradskim prigradskim opštinama(BPO). Uvažavajući  značaj  turističke  promocije  za  izlazak  novih  destinacija  na turističko tržište, treba jasno naglasiti da promocija mora da se posmatra samo kao  deo  širih  aktivnosti,  odnosno  kao  bitan  elemenat  upravljanja  destinacijom, najčešće kroz aktivnosti destinacijskih menadžment organizacija (DMO). Primenom  odgovarajućih  metoda  i  tehnika  istraživanja  za  potrebe doktorske  disertacije (metode  posmatranja,  metode  ispitivanja,  statistička metoda,  tehnika  anketiranja,  terensko  istraživanje),  utvrđeno  je  da  BPO raspolažu  sa  brojnim  i  raznovrsnim  potencijalima  za  razvoj t urizma,  da  imaju   formiran  turistički  proizvod,  ali  da  ipak  turisti  to  područje  uglavnom  ne doživljavaju kao moguća mesta za odmor, razonodu, rekreaciju, odnosno još  uvek ga ne vide kao privlačnu turističku destinaciju. Dalja  istraživanja  ukazuju  da  je  poslednjih  godina  primetan  određen napredak  po  pitanju  turističke  ponude  i  sprovođenja  promotivnih  aktivnosti, ali  i  da  istovremeno  postoji  značajan  prostor  za  poboljšanje  postojeće organizacije „turističke  administracije“,  a  samim  tim  i  turističke  promocije na nivou BPO. Imajući  u  vidu  rezultate  istraživanja,  u  ovoj  doktorskoj  tezi  se  predlaže konkretan  novi  model  upravljanja  Beogradom  kao  turističkom  destinacijom (obuhvatajući i BPO kao sastavni deo grada  Beograda). Predloženi  model  uvažava primere dobre prakse iz inostranstva, ali i sve specifičnosti postojećeg načina organizovanja  turizma,  sprovođenja  turističke  promocije  kao  i  sadašnjeg  obima  i kvaliteta  turističke  ponude  posmatranog  područja.  Posebno  se  ističe  značaj  i neophodnost  profesionalizacije  i  depolitizacije  tela  zaduženih  za  promociju  i upravljanje  destinacijama (lokalne  TO  i  gradska  DMO)  i  uključivanje  privatnog sektora  kroz  javno-privatno  partnerstvo,  kao  osnovnih  principa  na  kojima  bi  se se zasnivale buduće aktivnosti.sr
dc.description.abstractThe doctorial dissertation "The promotion of new tourist destinations - Belgrade suburban municipalities" refers to the seven neighboring municipalities that surround the central parts of Belgrade: Barajevo, Grocka, Mladenovac, Lazarevac, Obrenovac, Sopot and Surčin. The promotion in conditions of strong competition in the tourism market, is an indispensable instrument in the positioning of tourist destinations in the minds of tourists. This statement especially applies to the new and insufficiently known geographical units which are yet to valorize their contents, as is the case with the Belgrade suburban municipalities (BSM). Recognizing the importance of tourism promotion forthe entry of new destinations on the tourist market, it should be clear, that  promotion must be seen only as part of broader activities or as an essential element of destination management, mainlythrough the activities of destination management organizations (DMO). By applying appropriate research methods and techniques for the purpose of a doctoral dissertation (observation methods, test methods, statistical methods, survey techniques, field work), it has been found out, that BSM have numerous and varied potentials for tourism development, that they have formed a tourism product, but generally tourists do not see this area as possible places for rest, leisure, recreation, andstill do not see it as an attractive tourist destination. The further researches indicate that in recent years there has been some progress, in  terms of tourist offer and the implementation of promotional activities, but at the same time there is considerable scope for improving theexisting organization "tourist administration", and therefore tourism promotion atthe level of BSM. Having in mind the results of research, in this doctoral thesis it is proposed a concrete new management model Belgrade as a touristdestination (including the BSM as part of the City of Belgrade). The proposed model takes into account the examples of good  practice from abroad, and all the peculiarities of the existing ways of organizing tourism, the implementation of tourism promotion aswell as the current volume and quality of tourist offer of the observed area. The  importance and necessity of professionalisation and depolitisation of the body  responsible for the promotion and destination management (local TO and urban DMO), and the involvement of the private sector through public-private partnerships, as wellas the basic principles on which it is premised future activities.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Природно-математички факултетsr
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectтуризам, маркетинг, промоција, туристичка дестинација, београдске приградске општинеsr
dc.subjectturizam, marketing, promocija, turistička destinacija, beogradske prigradske opštinesr
dc.subjecttourism, marketing, promotion, tourist destination, Belgrade's suburban municipalitiesen
dc.titleПромоција нових туристичких дестинација - београдских приградских општинаsr
dc.titlePromocija novih turističkih destinacija - beogradskih prigradskih opštinasr
dc.titlePromotion of new tourist destinations on the example of Belgrade's suburban municipalitiesen
dc.typeThesissr
dcterms.abstractЋурчић Невена; Ђорђевић Јасмина; Ћурчић Невена; Јовичић Добрица; Ђери Лукреција; Стојановић Радомир; Promocija novih turističkih destinacija - beogradskih prigradskih opština; Промоција нових туристичких дестинација - београдских приградских општина; Промоција нових туристичких дестинација - београдских приградских општина;


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record