Show simple item record

Management queues performances in postal traffic

dc.contributor.advisorGrbić, Tatjana
dc.contributor.advisorBojović, Nebojša
dc.contributor.otherKujačić, Momčilo
dc.contributor.otherKovačević, Ilija
dc.contributor.otherŠarac, Dragana
dc.contributor.otherAtanasković, Predrag
dc.contributor.otherGrbić, Tatjana
dc.contributor.otherBojović, Nebojša
dc.creatorJovanović, Bojan
dc.date.accessioned2020-07-03T14:14:42Z
dc.date.available2020-07-03T14:14:42Z
dc.date.issued2015-09-30
dc.identifier.urihttp://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/4811
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija14476727287395.pdf?controlNumber=(BISIS)95180&fileName=14476727287395.pdf&id=4617&source=NaRDuS&language=sr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=95180&source=NaRDuS&language=sr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije143454143081024.pdf?controlNumber=(BISIS)95180&fileName=143454143081024.pdf&id=3836&source=NaRDuS&language=sr
dc.description.abstractU doktorskoj disertaciji rešavaju se sledeći problemi: problem opisivanja sistema masovnog opsluživanja kada teorija masovnog opsluživanja nailazi na ograničenja primene, problem predviđanja vremena čekanja, problem modelovanja odnosa na tržištu ekspres usluga kao izvora uticaja na redove čekanja, problem upravljanja brojem aktivnih kanala sistema masovnog opsluživanja i problem uticaja na subjektivno vreme čekanja. Primenom elemenata veštačke inteligencije i statističkih metoda razvijen je model za predviđanje parametra vremena čekanja u realnom vremenu pri jedinicama poštanske mreže za pružanje usluga korisnicima.
dc.description.abstractThe dissertation provides answers to the following issues: the problem of describing the queueing system when the queueing theory encounters limitations in its use, predicting the waiting time, the problem of modeling relations in the market of express services as a source of influence on the queues, managing the number of active channels in the queueing systems and the impact on subjective waiting time. Through application of artificial intelligence and statistical methods, a model has been developed which in real time predicts the parameters of waiting time at the units of postal network that provide service to customers.
dc.languagesr (latin script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Факултет техничких наука
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Technological Development (TD or TR)/36040/RS//
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет у Новом Саду
dc.subjectredovi čekanja
dc.subjectqueues
dc.subjectpoštanski saobraćaj
dc.subjectpoštanske usluge
dc.subjectvreme čekanja
dc.subjectneuro-fazi sistemi
dc.subjectpostal traffic
dc.subjectpostal services
dc.subjectwaiting time
dc.subjectneuro-fuzzy systems
dc.titleUpravljanje performansama redova čekanja u poštanskom saobraćaju
dc.titleManagement queues performances in postal traffic
dc.typedoctoralThesis
dc.rights.licenseBY-NC
dcterms.abstractГрбић Татјана; Бојовић Небојша; Кујачић Момчило; Ковачевић Илија; Шарац Драгана; Aтанасковић Предраг; Грбић Татјана; Бојовић Небојша; Јовановић Бојан;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/43818/Disertacija438.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/43817/IzvestajKomisije438.pdf


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record