Show simple item record

Savremene informaciono-komunikacione tehnologije u funkciji unapređenja i razvoja turizma u Kosaničkom kraju;
The modern informational and communicational technologies as a function of improvements and tourism development of the Kosanicki district

dc.contributor.advisorBrzaković, Miodrag
dc.contributor.otherMinić, Svetomir
dc.contributor.otherAndrejić, Marko
dc.contributor.otherMadžgalj, Jasmina
dc.contributor.otherVukajlović, Đurđica
dc.contributor.otherBrzaković, Miodrag
dc.creatorИвановић, Владан
dc.date.issued2015-09-29
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija144456297788369.pdf?controlNumber=(BISIS)95089&fileName=144456297788369.pdf&id=4415&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=95089&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije143403078406310.pdf?controlNumber=(BISIS)95089&fileName=143403078406310.pdf&id=3827&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://nardus.mpn.gov.rs/123456789/4167
dc.description.abstractСервиси и апликације савремених информационо-комуникационих технологија утичу на „дигитализацију“ целе туристичке индустрије и инфраструктуре која се често назива е-туризам. Информационо-комуникационе технологије су у потпуности промениле структуру и принципе у туристичкој индустрији (потрошачи-туристи су сада у могућности да по дубини врло брзо и лако бирају своје туристичке дестинације, упоређују њихове цене, врше резервације и др.) и ако се мудро користе, може се доказати да су веома иновативни „стратешки алат“ компанијама чија је делатност туризам, који ће им помоћи да буду курентније, унапреде пословање и положај својих објеката, jeр представљају један од кључних фактора конкурентности. У дисертацији је приказан Косанички крај који је поље овог истраживања, његове туристичке вредности (потенцијали), компаније чија је делатност туризам у крају и описани су основни концепти савремених информационо-комуникационих технологија и њихова примена у туристичкој индустрији. Циљ дисертације је да се сагледа степен примене савремених информационо-комуникационих технологија у компанијама чија је делатност туризам у Косаничком крају, утврди положај компанија на електронском тржишту и да се путем савремених информационо- комуникационих технологија компанијама помогне да унапреде своје пословање и побољшају свој положај на е-тржишту, што ће се свакако одразити и на развој туризма у крају. Креирани су B2B и B2C модели електронске и мобилне трговине у туризму и на основу њих предложена решења (систем за онлајн резервацију, дилерски сервис, мобилна апликација „систем за онлајн резервацију“ и мобилна апликација „дилерски сервис“) која, компаније чија је делатност туризам у Косаничком крају (и компаније из других туристичких крајева) могу да искористе за унапређење пословања тј. за приступање електронској трговини, мобилном пословању и мобилној трговини, а у циљу опстанка на савременом глобалном електронском тржишту, боље презентације туристичких вредности и потенцијала краја, бољег положаја на е-тржишту у односу на конкуренцију, смањења трошкова у пословању, постизања боље комуникације са туристима, повећања продаје и развоја свог туристичког крајаsr
dc.description.abstractServisi i aplikacije savremenih informaciono-komunikacionih tehnologija utiču na „digitalizaciju“ cele turističke industrije i infrastrukture koja se često naziva e-turizam. Informaciono-komunikacione tehnologije su u potpunosti promenile strukturu i principe u turističkoj industriji (potrošači-turisti su sada u mogućnosti da po dubini vrlo brzo i lako biraju svoje turističke destinacije, upoređuju njihove cene, vrše rezervacije i dr.) i ako se mudro koriste, može se dokazati da su veoma inovativni „strateški alat“ kompanijama čija je delatnost turizam, koji će im pomoći da budu kurentnije, unaprede poslovanje i položaj svojih objekata, jer predstavljaju jedan od ključnih faktora konkurentnosti. U disertaciji je prikazan Kosanički kraj koji je polje ovog istraživanja, njegove turističke vrednosti (potencijali), kompanije čija je delatnost turizam u kraju i opisani su osnovni koncepti savremenih informaciono-komunikacionih tehnologija i njihova primena u turističkoj industriji. Cilj disertacije je da se sagleda stepen primene savremenih informaciono-komunikacionih tehnologija u kompanijama čija je delatnost turizam u Kosaničkom kraju, utvrdi položaj kompanija na elektronskom tržištu i da se putem savremenih informaciono- komunikacionih tehnologija kompanijama pomogne da unaprede svoje poslovanje i poboljšaju svoj položaj na e-tržištu, što će se svakako odraziti i na razvoj turizma u kraju. Kreirani su B2B i B2C modeli elektronske i mobilne trgovine u turizmu i na osnovu njih predložena rešenja (sistem za onlajn rezervaciju, dilerski servis, mobilna aplikacija „sistem za onlajn rezervaciju“ i mobilna aplikacija „dilerski servis“) koja, kompanije čija je delatnost turizam u Kosaničkom kraju (i kompanije iz drugih turističkih krajeva) mogu da iskoriste za unapređenje poslovanja tj. za pristupanje elektronskoj trgovini, mobilnom poslovanju i mobilnoj trgovini, a u cilju opstanka na savremenom globalnom elektronskom tržištu, bolje prezentacije turističkih vrednosti i potencijala kraja, boljeg položaja na e-tržištu u odnosu na konkurenciju, smanjenja troškova u poslovanju, postizanja bolje komunikacije sa turistima, povećanja prodaje i razvoja svog turističkog krajasr
dc.description.abstractThe services and applications of modern informational and communicational technologies affect the “digitalization” of the entire tourism industry and infrastructure, which is often called e-tourism. Informational and communicational technologies have completely changed the structure and principles of the tourism industry (consumer - tourists are now able to quickly and easily choose their travel destinations in depth, compare their prices, the ticket booking etc..) and if used wisely, can prove to be highly innovative "strategic tool" to companies whose business is tourism, which will help them to be more competitive and improve management and position of their objects, as it is one of the key factors of competitiveness. The dissertation shows Kosanicki district which is the main field of research, its tourist value (potential), a company whose business is tourism in the area and describes the basic concepts of modern informational and communicational technologies and their application in the tourism industry. The aim of the thesis was to assess the level of implementation of modern information and communication technologies in companies whose business is tourism in Kosanicki distric and finally, to determine the position of these companies on the electronic market. Modern informational and communicational technologies help companies to grow and improve their position in the e-market, which will certainly affect the development of tourism in the area. Models B2B and B2C of electronic and mobile commerce in tourism are created. On the basis of them certain solutions are proposed, (The reservation system online, dealer service, mobile applications "online booking system" and mobile applications "dealer service") which companies whose business is tourism in Kosanicki district (and the company's other tourist regions) can use to improve their business such as: accessing electronic commerce, mobile management and mobile commerce, in order to survive in today's global electronic market, better presentation of tourist values and potentials of the area, better placement on the e-market compared to competition, reducing costs in operations, achieving better communication with tourists, increase in sales and development of its tourist region.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет Привредна академија у Новом Саду, Факултет за примењени менаџмент, економију и финансије „МЕФ“, Београдsr
dc.sourceУниверзитет Привредна академија у Новом Садуsr
dc.subjectтуризамsr
dc.subjectturizamsr
dc.subjecttourismen
dc.subjecte-turizamsr
dc.subjectB2C i B2B e-trgovina u turizmusr
dc.subjectB2C i B2Bm-trgovina u turizmusr
dc.subjectKosanički krajsr
dc.subjectе-туризамsr
dc.subjectB2C и B2B е-трговина у туризмуsr
dc.subjectB2C и B2Bм-трговина у туризмуsr
dc.subjectКосанички крајsr
dc.subjecte-tourismen
dc.subjectB2C and B2B e-commerce in tourismen
dc.subjectB2C and B2Bm-commerce in tourismen
dc.subjectKosanicki districten
dc.titleСавремене информационо-комуникационе технологије у функцији унапређења и развоја туризма у Косаничком крајуsr
dc.titleSavremene informaciono-komunikacione tehnologije u funkciji unapređenja i razvoja turizma u Kosaničkom krajusr
dc.titleThe modern informational and communicational technologies as a function of improvements and tourism development of the Kosanicki districten
dc.typeThesissr
dcterms.abstractБрзаковић Миодраг; Минић Светомир; Aндрејић Марко; Маджгаљ Јасмина; Вукајловић Ђурђица; Брзаковић Миодраг; Ivanović Vladan; Savremene informaciono-komunikacione tehnologije u funkciji unapređenja i razvoja turizma u Kosaničkom kraju; Савремене информационо-комуникационе технологије у функцији унапређења и развоја туризма у Косаничком крају; Савремене информационо-комуникационе технологије у функцији унапређења и развоја туризма у Косаничком крају;


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record