Koncept engleskog jezika kao lingua franca i njegova percepcija u akademskoj zajednici u Srbiji
Concept of English language as a lingua franca and its perception in the academic comunity of Serbia
Докторанд
Ošmjanski, VeraМентор
Filipović, JelenaЧланови комисије
Vučo, JulijanaPaunović, Tatjana
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
Cilj ove doktorske disertacije je da ispita i utvrdi stavove akademske
zajednice u Srbiji prema varijetetu engleskog jezika, engleskom kao lingua franca
(ELF). ELF je varijetet engleskog jezika koji odstupa od standardne varijante
britanskog ili američkog engleskog jezika i koristi se i podučava u
internacionalnom kontekstu pri čemu su akteri promena sami govornici kojima on
nije maternji jezik. Pripisuje mu se funkcija pomoćnog, neutralnog jezika kojim se u
međusobnoj komunikaciji služe govornici različitog porekla. Osim toga, posmatra
se i kao nezavisni varijetet engleskog jezika koji ima svoje osobenosti na nivou
leksike, gramatike i pragmatike u odnosu na standardne varijante engleskog jezika.
Sociolingvistički aspekt ovog rada podrazumeva ispitivanje stavova akademske
zajednice u Srbiji, studenata i nastavnika engleskog jezika sa filoloških i drugih
fakulteta prema ELF-u, imajući u vidu da govornici ELF-a imaju značajan uticaj na
njegov razvoj. Glotodidaktički aspekt r...ada podrazumeva postavljanje osnove za
dalja istraživanja u oblasti ELF-a u Srbiji, kao i za kreiranje pedagogija prilagođenih
sredini i metodologija za učenje engleskog jezika. U širem smislu, istraživanje može
da podstakne akademsku debatu u kom pravcu treba kreirati jezičku obrazovnu...
The aim of this doctoral thesis is to analyze and determine the perception
and attitudes of the academic community in Serbia towards a variety of the English
language, English as a lingua franca (ELF). ELF is a variety of English which
deviates from the standard variant of British or American English and is used and
taught in an international context with non-native speakers as the main agents of
change. It is supposed to assume the role of an auxiliary, neutral language used in
international communication between the non-native speakers with different
native languages. Moreover, ELF is considered to be a special variety of English
which has its specificities on both a lexico-grammatical and pragmatic level. The
sociolinguistic aspect of the thesis refers to the analysis of the attitudes of the
Serbian academic community towards ELF, as ELF speakers have substantial
influence on its development. The glottodidactic aspect of the thesis assumes
establishing the basis not only... for further research in the field of ELF in Serbia, but
also for the creation of locally adjusted pedagogies and methodologies for learning
English. In a broad sense, the research can initiate further thinking and academic
debate on the future course of language education policies, whether they should be
coordinated with the attitudes and needs of the local academic community or with...