Приказ основних података о дисертацији

Assessment of the relevancy of educational programs for parenting

dc.contributor.advisorMedić, Snežana
dc.contributor.otherPopović, Katarina
dc.contributor.otherBodroški-Spariosu, Biljana
dc.contributor.otherKostović, Svetlana
dc.creatorMilošević, Zorica
dc.date.accessioned2016-01-05T12:54:22Z
dc.date.available2016-01-05T12:54:22Z
dc.date.available2020-07-03T09:59:25Z
dc.date.issued2013-10-25
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=1246
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/3311
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:8193/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=523531671
dc.description.abstractУ наукама о васпитању, породица се може истраживати као васпитни контекст у коме одрастају и развијају се сви њени чланови, али и као поље за образовну интервенцију којом се васпитни контекст породице може развијати и унапређивати. Посматрајући је и са једне и са друге стране, у овом истраживању пажњу смо усмерили на образовне интервенције у породични систем и процене различитих актера образовне интервенције о њиховој релевантности. Намера нам је била да научно истражимо како треба конципирати и креирати образовне програме за родитељство и ко треба да учествује у процесу њиховог креирања, како би програми на најбољи начин уносили у породицу снагу потребну за унапређење родитељства и васпитне функције породице. У нашем раду смо истраживали могућност развоја мултимодалног приступа креирању образовних програма за родитељство. Овај приступ обухвата два кључна процеса. Први је процес креирања потенцијалног модела образовног програма за родитељство у коме су полазиште главне премисе савремених теоријских модела сагледавања породичног васпитања и родитељства као друштвеног, групног и личног феномена, системског приступа породици и развојне породичне теорије. Други је процес процењивања релевантности тако креираног модела образовног програма за родитељство од стране кључних актера овог процеса. На тај начин је учешће у процењивању и креирању образовних програма за родитељство омогућено релевантним актерима овог процеса: стручњацима, родитељима и деци. Процењивање теоријског модела образовног програма за родитељство открива релевантност понуђених садржаја, са једне стране, а са друге уводи кључне кориснике програма као његове креаторе. Циљ теоријско-емпиријског истраживања јесте научна дескрипција и концепција модела и утврђивање сличности и разлика у процени релевантности креираног модела образовног програма за родитељство од стране стручњака, родитеља и деце. Истраживање је теоријско-емпиријске природе, а по методу примењеном у прикупљању, обради и интерпретацији података спада у ред 1 неексперименталног дескриптивног истраживања. За потребе овог истраживања креирани су инструменти – Скале процене релевантности креираног модела образовног програма за родитељство, у циљу добијања података о процени релевантности садржаја понуђеног модела образовног програма, од стране стручњака, родитеља и деце...sr
dc.description.abstractIn the educational sciences family can be researched as educational context where all of her members grow and develop. Family can also be researched as a field for educational intervention through which educational context can be developed and improved. Looking at family from both sides, in this research we focused our attention on educational intervention into the family system and assessment of the various actors of educational intervention on their relevance. Our intention was to research how educational programs for parenting should be conceptualized and designed and who should be involved in that process so that programs could, in the best way, bring into the family the strenght needed for the parenthood improvement and improvement of educational function of family. In our study we researched the possibility of development of multi-modal approach to the design of educational programs for parenting. This approach involves two key processes. The first one is the process of creation of potencial model of educational program for parenting starting from the main premises of the contemporary theoretical models of parenthood as a social, group and individual phenomenon, systemic approach to family and developmental family theory. The second one is the assessment process of relevance of designed model of educational program for parenting, by key actors in this process. Thus, participation in the creation of educational programs for parenting is enabled to all actors in the process: professionals, parents and children. On the one hand the assesment of the theorethical model of educational program for parenting reveals the relevance of the offered content, and on the other hand introduces key users of the program as its makers. The aim of this theorethical-empirical research is scientific description and conception of the model discovery of similarity and differences in the assessment of relevancy of designed educational program for parenting among experts, parents and childrens. This is a theoretical-empirical research, and by method used in data collection, processing and interpretation, it belongs to non-experimental descriptive research. For the needs of this research the follow instruments were designed: Scales for 3 assessment of relevancy of designed educational program for parenting, in order to obtain data on the assessment of relevancy of offered content topics of educational program, by experts, parents and children...en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Филозофски факултетsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS//
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectродитељствоsr
dc.subjectparentingen
dc.subjecteducation for parentingen
dc.subjecteducational programs for parentingen
dc.subjectобразовање за родитељствоsr
dc.subjectобразовни програми за родитељствоsr
dc.titleПроцена релевантности образовних програма за родитељствоsr
dc.titleAssessment of the relevancy of educational programs for parentingen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC
dcterms.abstractМедић, Снежана; Костовић, Светлана; Поповић, Катарина; Бодрошки-Спариосу, Биљана; Милошевић, Зорица; Procena relevantnosti obrazovnih programa za roditeljstvo;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/26621/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/26621/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_3311


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији