Приказ основних података о дисертацији

Democratic and civil control of work of security services in the Republic of Serbia from 2000 to 2010

dc.contributor.advisorSimić, Dragan R.
dc.contributor.otherHadžić, Miroslav
dc.contributor.otherMilašinović, Radomir
dc.creatorLazić, Radojica S.
dc.date.accessioned2016-01-05T12:48:10Z
dc.date.available2016-01-05T12:48:10Z
dc.date.available2020-07-03T09:41:18Z
dc.date.issued2013-07-11
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/3105
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=1240
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:8178/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=515454295
dc.description.abstractЗа већину друштава која су крајем прошлог и почетком овог века ушла у процес транзиције и свеобухватних реформи демократска и цивилна контрола деловања служби безбедности постала је нужан предуслов њихових успешних извођења. У Републици Србији тај процес отпочео је после 2000. године, након политичких промена и потребе да се у оквиру зацртаних циљева ка интеграцијама изврши коренита реформа постојећег сектора безбедности, па самим тим и безбедносно- обавештајног система. Зато су промене саставни део постојећих процеса. У том процесу органи јавне власти, где спадају и службе безбедности, морају бити потчињени и контролисани од легитимно изабраних политичких власти, на основу усвојених правних стандарда. Управо због тога треба истаћи да је тај процес динамичан, да он има свој ток и своје фазе и да подразумева и одређене закономерности. У oвом раду детаљно су анализирани постојећи правни прописи, као и политичка пракса која се односи на рад служби безбедности у Србији. Између осталог, пропитивана је и анализирана примена важећих законских норми, разматраних свих актера који су задужени за спровођење контроле. То се, пре свега, односи на законодавну (парламентарну), извршну и судску власт, али и независне државне институције, организације цивилног друштва и јавност. Посебна пажња посвећена је унутрашњим (интерним) контролама које се спроводе у службама безбедности. У засебним одељцима обрађено је и анализирано свих шест облика контроле који се примењују над службама безбедности у Републици Србији. Дошло се до закључка да је за успостављање потпуније контроле потребно исправити и одређене недоречености када су законске норме у питању и донети јасне и предвидиве законе. Пре свих, нови закон о БИА или закон који би на јединствен начин регулисао рад свих служби безбедности. У том закону неопходно је 5 прецизно регулисати надлежности служби безбедности, посебно око примене метода, мера и поступака, којима се нарушавају људска права и слободе. Изменом Кривичног законика и Законика о кривичном поступку јасније регулисати примену посебних поступака и мера које у различитим правним режимима користе БИА и ВБА. Уз то формирати Телекомуникациони оперативно-технички центар који би се бавио спровођењем наложених посебних поступака и мера...sr
dc.description.abstractFor most societies which at the end of the last and beginning of this century started the process of transition and comprehensive reforms, democratic and civil control of security services` activities has become a necessary precondition for their successful execution. In the Republic of Serbia the process began after the year 2000, after political changes and the need, within the framework of goals set toward integration, to make a radical reform of the existing security sector, and by this of the security-intelligence system. That is why changes are a constituent part of the existing processes. In this process public authority bodies, which include security services, must be subordinated and controlled by the legitimately elected political authorities, based on adopted legal standards. That is why it should be stressed that the process is dynamic, has its flow and its phases and implies certain legal measures. This paper analyses in details the existing legal regulations, as well as the political practice relating to the work of security services in Serbia. Among other things, implementation of the valid legal norms has been examined and analyzed for all the contemplated actors in charge for implementation of control. This primarily relates to the legislative (parliamentary), executive and judicial authorities, but also to independent governmental institutions, civil society organizations and the public. Special attention was devoted to internal controls implemented in security services. Separate sections discuss and analyze all six forms of control implemented over security services in the Republic of Serbia. The conclusion was reached that for establishing of more control it is necessary to correct certain incompleteness concerning legal norms, 7 and to adopt clear and predictable laws, primarily a new law on BIA (Security- Information Agency), or a law which would in a unique way regulate work of all security services. This law must regulate the competences of security services precisely, especially concerning implementation of methods, measures and procedures which threaten human rights and freedoms. Amendments to the Criminal Law and the Criminal Procedure Code should more clearly regulate implementation of special procedures and measures which BIA and VBA (Military Security Agency) use in different legal regimes. Additionally, a separate telecommunication operative-technical center should be formed, which would deal with implementation of the ordered special procedures and measures...en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Факултет политичких наукаsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectслужбе безбедностиsr
dc.subjectsecurity servicesen
dc.subjectвластsr
dc.subjectреформаsr
dc.subjectдемократијаsr
dc.subjectцивилна контролasr
dc.subjectРепублика Србијаsr
dc.subjectauthorityen
dc.subjectreformen
dc.subjectdemocracyen
dc.subjectcivil controlen
dc.subjectRepublic of Serbiaen
dc.titleДемократска и цивилна контрола рада служби безбедности у Републици Србији од 2000. до 2010. годиниsr
dc.titleDemocratic and civil control of work of security services in the Republic of Serbia from 2000 to 2010en
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractСимић, Драган Р.; Милашиновић, Радомир; Хаджић, Мирослав; Лазић, Радојица С.; Demokratska i civilna kontrola rada službi bezbednosti u Republici Srbiji od 2000. do 2010. godini;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/22642/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/22642/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_3105


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији