Приказ основних података о дисертацији

Reform of public administration and local-self government in Serbia

dc.contributor.advisorMilenković, Dejan
dc.contributor.otherĐorđević, Snežana
dc.contributor.otherDamjanović, Mijat
dc.creatorCvijović, Milija Ž
dc.date.accessioned2016-01-05T12:48:07Z
dc.date.available2016-01-05T12:48:07Z
dc.date.available2020-07-03T09:41:12Z
dc.date.issued2014-05-13
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/3100
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=1344
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:8429/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=45411599
dc.description.abstractОбласт јавне управе и локалне самоуправе, као њеног значајног сегмента, била је под снажним утицајем реформских процеса који су обухватили савремени свет и државу благостања почетком 80-их година прошлог века. Користећи нова иновативна решења у приватном бизнису и научним областима, уз снажан развој технике и технологије (данашња компјутерска ера), локални и национални лидери у земљама ЕУ и САД су предузели даље кораке у унапређивању услуга према грађанима. Са научног аспекта гледано, у практичном смислу почело је да се примењује становиште старије више од пола века, а то је да се управа схватала као јавне службе и сервис грађанима у којима се ефикасније и ефективније пружају услуге. Дакле, под утицајем новог јавног менаџмента, јавна управа, а са њом и локална самоуправа, се више не схватају као битни сегменти државе чија је основна улога да спроводе закон и одлуке, већ да постану сервис грађанима. Како и на који начин решавати нагомилане проблеме и велике захтеве грађана, питање је које је постало главна преокупација националних и локалних власти. Морао је се пронаћи механизам како артикулисати све интересе и тежње грађана, приватног и невладиног сектора, а решење је пронађено кроз јавне политике чије утемељене лежи у научној сфери. Јавне политике и њени различити сектори доприносе стварању нових вредности који свој израз добијају кроз различите документе (законе, стратегије, програме, одлуке) који се израђују, усвајају и примењују уз константну партиципацију сва три сектора, што је важан моменат за задовољење потреба грађана. Изграђивање партнерских односа између различитих актера доприноси томе да се одређена секторска јавна политика што квалитетније реализује у пракси, уз сталне корекције истих, јасно вредновање приоритета, вредновања разноврсних чинилаца, и пре свега, мерења ефеката реализоване политике. То је вероватно најважнији аспект јавних политика јер омогућавају грађанима да преузму одоговорност за побољшање квалитета својих живота, при чему у властима имају партнере за то. Правни основ у овим реформским процесима на локалном нивоу изражен је кроз Европску повељу о локалној самоуправи која у себи сублимира основни принцип субсидијарности, као и децентрализационе процесе на којима данас почивају не само већина европских земаља, него и сама Европска унија. Да би локалне власти могле да пружају што квалитетније јавно-локалне услуге важно је да се спроведу сви типови децентрализације, али и да постоји развијена политичка култура и традиција који су битни фактори за развој локалне демократије...sr
dc.description.abstractThe field of public administration and local government as its important segment has been under the strong influence of the reform process which included the modern world and welfare state in the early eighties of the last century. Local and national leaders of the countries of European Union and The United States of America have taken steps to improve services for citizens by using innovative solutions in private business and scientific fields. They were also supported by strong development of technology (current era of computers). From a scientific point of view, in practice, they started to apply a fifty year old point of view that administration is considered to be a public service for effective providing of services for citizens. Therefore, under the influence of the new public management, public administration and local government are not considered to be important segments of the state for applying law and decisions any more, but as a service for citizens. The most important question for the national and local authorities has been the question of solving many problems and demands of citizens. They should have found a mechanism to articulate all the interests and aspirations of citizens, as well as private and non – governmental sector. The solution has been found in public policy based on scientific field. Public policy and its various sectors contribute to the creation of new values which are expressed through various documents (laws, strategies, programs, decisions) that are prepared, adopted and applied with the constant participation of all three sectors, which is an important moment for meeting the needs of citizens. Cooperation between various actors contributes to high – quality realization of sectoral public policy in practice, with its constant correction, clear evaluation of priorities, evaluation of various factors, and primarily measuring the effects of implemented policy. This is, probably, the most important aspect of public policy because it enables citizens to take responsibility for improving the quality of their life, with the authorities as partners in this. Legal basis of the reform process at the local level is expressed through the European Charter of Local Self-Government which sublimates in itself the basic principle of subsidiarity, as well as decentralized processes that run not only the majority of the European countries, but the EU itself. It`s very important to carry out all types of decentralization so that the local authorities could provide high quality local-public services, but also, developed political culture and tradition are important factors for the development of local democracy...en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Факултет политичких наукаsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectјавна управаsr
dc.subjectpublic administrationen
dc.subjectлокална самоуправаsr
dc.subjectјавне услугеsr
dc.subjectмодел изборног системаsr
dc.subjectмодел организације локалне властиsr
dc.subjectопштинска (градска) управаsr
dc.subjectлокалне финансијеsr
dc.subjectсектори јавних политикаsr
dc.subjectlocal self-governmenten
dc.subjectpublic servicesen
dc.subjectmodel of local electoral systemen
dc.subjectmodel of local self-government organizationen
dc.subjectmunicipality (city) administrationen
dc.subjectlocal financesen
dc.subjectsectoral local public policyen
dc.titleРеформа јавне управе и локална самоуправа у Србијиsr
dc.titleReform of public administration and local-self government in Serbiaen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractМиленковић, Дејан; Ђорђевић, Снежана; Дамјановић, Мијат; Цвијовић, Милија Ж; Reforma javne uprave i lokalna samouprava u Srbiji;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/22626/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/22626/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_3100


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији