Istraživanje uticaja marketing strategija na izgradnju poverenja u onlajn okruženju
Exploring the impact of marketing strategies on building trust in the online shopping
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
Ovaj rad bavi se marketinškim strategijama koje za cilj imaju
izgradnju poverenja kupaca u onlajn okruženju. Kako bi se postiglo
razumevanje okolnosti koje uticu na ove strategije, analizirani su postojeci
koncepti i literatura u oblasti onlajn trgovine, poverenja kupaca, sa
posebnim osvrtom na faktore koji uticu na poverenje u onlajn okruženju.
Istraživanjem faktora poverenja, izdvojeni su faktori za koje je statisticka
analiza potvrdila da imaju uticaj na izgradnju poverenja onlajn kupaca. Na
osnovu ovih faktora i postojecih teorijskih koncepata, kreiran je okvir
izgradnje poverenja kupaca u onlajn okruženju. Ovaj okvir pored opštih
smernica formulisanih u vidu marketinških strategija, sadrži i preporuke za
implementaciju ovih strategija u praksi. Doprinos disertacije ogleda se u
nekoliko kljucnih oblasti: (1) izvršena je sistematizacija literature u oblasti
poverenja uopšteno, modela na koje se izgradnja poverenja oslanja i
poverenja u onlajn okruženju; (2) dat je sveobuhvatni prika...z stanja prakse
u svetu i u zemlji, koji omogucava precizan uvid u oblast onlajn trgovine;
(3) kreiran je konceptualni okvir poverenja, kojim je poverenje rašclanjeno
u konceptualne celine uz njihov detaljan opis. Ovaj konceptualni okvir
obezbeduje temeljan uvid u pojam onlajn poverenja i predstavlja osnovu za
dalje formulisanje strategija, aktivnosti i instrumenata za izgradnju onlajn
poverenja, ali može poslužiti i kao model za analizu slicnih koncepata, kao
što su lojalnost ili zadovoljstvo; (4) identifikovani su faktori koji uticu na
poverenje kupaca u onlajn okruženju i predstavljeni na sistematizovan i
logican nacin, što cini osnovne smernice za aktivnosti kompanija koje žele
da unaprede poverenje onlajn kupaca (5) predstavljen je teorijski okvir
kreiranja strategija u onlajn okruženju, koji predstavlja obuhvatan vodic i
cija mogucnost primene je znatno šira u odnosu na predmet disertacije.
Ovaj okvir moguce je primeniti u procesu kreiranja strategija koje se
odnose na ostale aspekte onlajn trgovine, zatim kod strategija vezanih za
onlajn obrazovanje, onlajn bankarstvo i brojne druge koncepte; (6) kreiran
je okvir izgradnje poverenja, koji ukljucuje strategije i konkretne aktivnosti
implementacije, cija primena u praksi obezbeduje izgradnju poverenja
onlajn kupaca, kao i smanjenje percipiranog rizika, povecanje percipirane
korisnosti i lakoce korišcenja veb sajta prodavnice.
This paper deals with marketing strategies aimed at building
customers’ trust in an online environment. In order to understand the
circumstances that influence these strategies, the existing concepts and
literature in the field of online commerce and customers’ trust, have been
analyzed, with a special emphasis on the factors that influence trust in an
online environment. By researching trust factors, factors confirmed to have
influence on online customers’ trust have been singled out. Based on these
factors and on the existing theoretical concepts, the framework for building
customers’ trust in an online environment has been created. This
framework, besides the theoretical guidelines formulated in the form of
marketing strategies, provides detailed recommendations for the
implementation of these strategies in practice. The contribution of the
dissertation is reflected in several key areas: (1) systematization of literature
has been done in the area of trust in general, the models in b...uilding trust
and trust in an online environment; (2) a comprehensive overview of the
state of practice in the world and the country, which allows precise insight
into the field of online commerce; (3) a conceptual framework of trust has
been created, dividing trust into conceptual units with their detailed
description. This conceptual framework provides fundamental insight into
the concept of online trust and the basis for further formulation of
strategies, activities and tools for building online trust, but can also serve as
a model for an analysis of similar concepts, such as loyalty and satisfaction;
(4) the factors affecting the trust of the customers in an online environment
have been identified and presented in a systematic and logical manner,
which creates the basic guidelines for the activities of companies that want
to improve the confidence of online shoppers (5) a theoretical framework
for creating strategies in an online environment has been presented, as a
comprehensive guide with a wider possibility for application than the
subject of the dissertation. This framework is applicable to the formulation
of strategies related to other aspects of online commerce, as well as with the
strategies related to online education, online banking and many other
concepts, (6) a framework for building trust which involves strategies and
concrete activities of implementation, the application of which in practice
enables building online consumers’ trust, reducing the perceived risk, the
increase in the perceived usefulness and ease of use of the website store is
created.
Факултет:
Универзитет у Београду, Факултет организационих наукаДатум одбране:
29-10-2013Кључне речи:
onlajn kupci / online shoppers / online commerce / online marketing / online marketing strategy / consumer behavior in the online environment / trust in the online environment / the strategy of building trust in the online environment / online marketing tools / digital media / web site / onlajn trgovina / onlajn marketing / onlajn marketinške strategije / ponašanje kupaca u onlajn okruženju / poverenje u onlajn okruženju / strategije izgradnje poverenja u onlajn okruženju / onlajn marketinška sredstva / digitalni mediji / veb sajtRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Kreiranje poverenja potrošača generacije Y u onlajn okruženju / Creating trust of generation Y consumers in the online environment
Sofronijević, Katarina B. (Универзитет у Крагујевцу, Економски факултет, 29-01-2022) -
Razvoj metodologije marketinških istraživanja na Internetu / Development of methodology for online marketing research
Ljepava, Nikolina N. (Универзитет у Београду, Факултет организационих наука, 27-09-2016) -
Transformacija tradicionalnih medija u novom tehnološkom okruženju / Transformation of traditional media in a new technological environment
Mihajlov Prokopović, Anka M. (Универзитет у Београду, Факултет политичких наука, 30-12-2017)