Приказ основних података о дисертацији

Continuity in developing children's skills for independent learning at preschool and primary school age

dc.contributor.advisorBanđur, Veljko
dc.creatorKovačević, Zorica S.
dc.date.accessioned2016-01-05T12:19:28Z
dc.date.available2016-01-05T12:19:28Z
dc.date.available2020-07-03T09:26:35Z
dc.date.issued2013-10-30
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/2776
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=1629
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:9140/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=46084623
dc.description.abstractОспособљавање деце за самостално учење значајно је из два аспекта: прво – оно је важно за само дете, јер доприноси његовом оспособљавању да се самообразује, а тиме и природнијем и ефикаснијем уклапању у живот, и друго – оспособљавање деце за самостално учење доприноси бољим резултатима васпитно-образовног процеса. Од савремене наставе се очекује да оспособи ученике да владају методама и техникама интелектуалног рада како би и сами били у могућности да властитим самосталним активностима долазе до нових сазнања. Оспособљавање за самостални рад и учење почињу у раним фазама васпитно-образовног рада. Да би се развиле способности за самосталани ствралачки рад, потребно је поступно и континуирано уводити децу и ученике у технике и процедуре самосталног учења и оспособљавати их за самообразовање и самоконтролу властитог рада. У теоријском делу рада, након питања посвећених појму и развоју самосталности код деце и дидактичког одређења самосталног учења, посебна пажња посвећена је класификацији нивоа и облика самосталног рада деце и ученика, анализи значаја који је њиховом оспособљавању за самостално учење дат у основним програмским докуменатима код нас и разматрању могућности за оспособљавањем деце и ученика за самостално учење кроз примену различитих метода у васпитно-образовном раду са децом предшколског и млађег основношколског узраста. Oдгoвoрнoст у доношењу одлука које се односе на одређене дидактичке компоненте (иницијатива за самостално учење, садржај учења, конкретне активности деце или ученика, начин или процедура обављања поменутих активности и временски распоред или темпо учења) и кoнтрoлa учeњa представљају oснoву сaмoсталног учeњa, a мeрa у кoјoј учeник oдлучујe o кључним eлeмeнтимa прoцeсa учeњa јeсте мeрa њeгoвe сaмoсталности. С обзиром на то ко има контролу над одређеним дидактичким компонентама самосталног рада и учења деце и ученика, може се издвојити неколико облика или нивоа учења који се међусобно разликују по степену самосталности и продуктивности рада деце или ученика: директно поучавање, репродуктивно учење, вођено учење, продуктивно или стваралачко учење, пројектно учење и самоусмерено учење...sr
dc.description.abstractDeveloping children’s skills for independent learning is important for two reasons; first of all, it is significant for children themselves, as it introduces them to the world of self-education and helps them cope with everyday life in a more natural and efficient way. Secondly, preparing children for self-education contributes to better results in the educational and pedagogical sense. Contemporary education is expected to help children develop the methods and techniques of intellectual work which will guide them to the mastery of new contents through their own independent activities. Introducing children to independent work and learning starts in the early stages of educational and pedagogical work. In order for independent creative working skills to be developed, it is necessary to introduce children gradually and continually into the techniques and procedures of independent work and to prepare them for self-education and working self-control. In the theoretical part of the thesis, after the questions related to the concept and development of independence in children, special attention is paid to the classification of the levels and forms of independent work in children and pupils, the analysis of the importance given to children’s preparation for independent work in the basic curricular documents in our country and to the consideration of possibilities for preparing children and pupils for independent work through the application of various methods in educational and pedagogical work with children at preschool and early primary school age. Responsibility in making decisions related to certain didactic components (independent learning initiative, contents to be mastered, concrete children’s or pupils’ activities, the way or procedure for performing these activities and the timing or pace of learning) and the control over learning make the basis for independent learning. The extent to which a student makes decisions about the key elements of the learning process is the measure of his or her independence. Depending on who has the control over specific didactic components of independent work and learning among children and pupils, several learning forms or levels can be recognized, which mutually differ in the level of independence and productivity present in children’s/pupils’ work. They are: direct teaching, reproductive learning, guided learning, productive or creative learning, project-based learning and self-directed learning...en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Учитељски факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectоспособљавање за самостално учењеsr
dc.subjectpreparation for independent learningen
dc.subjectпредшколски узрастsr
dc.subjectмлађи основношколски узрастsr
dc.subjectметоде васпитно-образовног радаsr
dc.subjectметодички поступци васпитача и учитељаsr
dc.subjectpreschool ageen
dc.subjectearly primary school ageen
dc.subjecteducational and pedagogical work methodsen
dc.subjectpreschool and primary school teachers’ methodological proceduresen
dc.titleКонтинуитет у оспособљавању деце предшколског и млађег основношколског узраста за самостално учењеsr
dc.titleContinuity in developing children's skills for independent learning at preschool and primary school ageen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractБанђур, Вељко; Ковачевић, Зорица С.; Kontinuitet u osposobljavanju dece predškolskog i mlađeg osnovnoškolskog uzrasta za samostalno učenje;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/19107/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/19107/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_2776


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији