Istraživanje i modeliranje emisija vozila u funkciji modeliranja saobraćajnih tokova na uličnoj mreži
Vehicle emission survey and modeling in the context of street network traffic flow modeling
Doktorand
Đorić, Vladimir D.Mentor
Jović, Jadranka J.Članovi komisije
Vukanović, Smiljan M.Đorđević, Dragana
Filipović, Dejan
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertacijiSažetak
Upotreba
transportnih
modela
za
procene
emisija
predstavlјa
važan
deo
procesa
održivog
planiranja
saobraćaja
većih
urbanih
područja
.
Procena
uticaja
saobraćajnih
rešenja
na
životnu
sredinu
je
jedna
od
tri
osnovne
komponente
održivosti.
Prethodna
praksa
u
proceni
emisija
saobraćajnog
toka
u
Srbiji
podrazumevala
je
upotrebu
emisionih
modela
razvijenih
za
druga
područja
(gradove
ili
države)
što
omogućava
samo
relativno
poređenje
varijanti
rešenja.
Razvijeni
metodološki
pristup
prikuplјanja
i
modeliranja
je
dobra
osnova
za
formiranje
modela
specifičnog
za
lokalne
uslove
koji
bi
omogućio
i
apsolutnu
kvantifikaciju
emisije. Formiranjem
konceptualnog
modela
odnosno
metodologije
formiranja
modela,
koji
kao
ulaz
koristi
samo
podatke
o
načinu
vožnje
u
svakoj
sekundi,
za
konkretan
slučaj
matematički
je
opisana
veza
emisionog
sa
mikrosimulacionim
transportnim
modelom.
Za
primenu
u
makro
i
mezoskopskim
modelima
potrebno
je
generisati
emisione
faktore
na
nivou
prosečnih
brzina.
Baza
podatak...a
na
nivou
svake
sekunde
je
dobra
osnova
za
generisanje
emisionih
faktora
jer
omogućava
simuliranje
bilo
kog
ciklusa
vožnje.
A
generisanje
emisionih
faktora
je
zasnovano
na
ciklusima
vožnje
koji
predstavlјaju
karakteristično
ponašanje
vozača
u
određenim
saobraćajnim
okolnostima. Upotreba
podataka
o
emisijama
vozila
na
nivou
sekunde
je
bila
ograničena
na
istraživačku
zajednicu
zbog
visoke
cene
uređaja
za
merenje.
Formiranjem
merne
instalacije
u
ovoj
disertaciji
potvrđena
je
mogućnost
formiranja
ekonomične
merne
metodologije
koja
će
omogućiti
formiranje
baze
podataka
o
emisijama
vozila
u
realnim
uslovima
u saobraćajnom toku
kao
osnova
za
precizno
određivanje
emisija
vozila
u
saobraćajnom
toku
u
urbanim
područjima.
Na
taj
način
se
omogućava
pristup
podacima
širem
krugu
zainteresovanih
strana
i
brži
napredak
u
oblasti
istraživanja. Pri
formiranju
merne
instalacije,
osnovni
problem
je
bio
rešavanje
problema
kvantifikovanja
ukupne
količine
zagađujućih
materija.
Problem
se
svodi
na
mogućnost
transformisanja
jedinica
u
kojima
se
uobičajeno
meri
emisija
(ppm
ili
mg
/
m
3)
u
apsolutnu
količinu
emitovanog
gasa
(
mg
/
s
).
Problem
je
uspešno
rešen
upotrebom
Pitove
cevi
za
merenje
brzine
gasa
koja
predstavlјa
sastavni
deo
merne
instalacije.
Rad
je
u
osnovi
multidisciplinaran.
Ističe
se
ideja
upotrebe
teorije
kontrole
sistema
u
obradi
baze
podataka
o
emisijama.
Na
taj
način
se
daje
značajan
prilog
širenju
mogućnosti
u
obradi
prikuplјenih
podataka
za
formiranje
modela
i
mogućnostima
budućih
istraživanja
koja
se
tiču
varijabilnosti
i
pouzdanosti
podataka.
The u
se of transport models
in
traffic flow emission estimation
is
an important
part of sustainable transport planning in major urban areas. Impact assessment of
the traffic solutions to the environment is one of the three basic components of
sustainability. Previous experience in the emission estimations in Serbia show
the
use of emission models developed for other areas (cities or countries) which allow
only relative comparison of variant solutions. Methodological approach of data
collection and modelling developed in this Dissertation is a good basis for
development of
locally specific model that would allow the absolute quantification
of emissions. The development of the conceptual model and the modelling methodology, which
uses second
-
by
-
second driving pattern data as an only input, is mathematically
described in conn
ection with micro
-
simulation transport model. Emission factors
ba...sed on average speed need to be generated for the use in macro and mesoscopic
models. Database on a second
-
by
-
second basis enables estimation of emission
factors for any driving cycle. Drivin
g cycles represent typical human behaviour in
certain traffic conditions.
The use of second
-
by
-
second vehicle emission data was limited to the research
community because of the high cost of measuring equipment. Measuring
installations built in this thesis
confirmed the possibility of creating cost
-
effective
measurement methodology. Methodology will allow the establishment of a vehicle
emissions database for real traffic conditions as a basis for accurate vehicle
emission estimation in the traffic flows in u
rban areas. It provides data for a wider
range of stakeholders and the advance in this field of research. The main problem was establishing the total amount of emissions. The problem
boils down to the possibility of unit’s conversion: turning ppm or mg/m3,
usually
used in emissions measurements, to absolute amount of gas emitted (mg/s). The problem has been successfully resolved using Pitot's tube to measure gas velocity,
which is an integral part of the measuring installation.
The work is essentially
multi
-
disciplinary. The idea of using the system control
theory in the processing of the emission data is emphasized. The approach
contributes to expanding possibilities in emission data processing for modelling
purposes.
The possibilities for future resea
rch related to the variability and
reliability of the data are also expanded